Gå til innhold

Har du fått fingeren noen gang?

Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Fikk fingern for første gang i dag. Ble litt paff.....

Saken var at jeg begynte å kjøre forbi noen biler samtidig som han bak meg gjorde det. Han blinka ikke og kjørte over en sperrelinje, og jeg så ikke at han la seg ut før jeg var på vei over i andre feltet(hadde satt opp farta jeg også da). Så jeg kom jo litt i veien, men kjørte fort forbi og la meg i høyre feltet igjen. Så da kjørte han forbi meg, og la seg inn bak noen biler siden han skulle til høyre. Da jeg kjørte forbi satt idioten(les: 50 år gammel mann i Mercedes) og ga meg fingeren. :sjokkert: Ble så paff at jeg ikke fikk tuta tilbake eller noen ting, jeg hadde jo ikke gjort noe som skulle tilsi at jeg fortjente fingeren. For de som er kjent var dette mellom Sinsenkrysset og Bjerke, altså ikke lange strekket og han hadde ikke kommet ett sekund fortere fram siden han måtte legge seg inn bak en haug med andre biler som skulle ta av.

Så slik ble jeg vist fingeren til for første gang....

Noen flere med historier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Da hadde jeg blitt passe provosert også!

Jeg har fått den et par ganger, men bare av drittsekker som ikke kan kjøre, som har dårlig tid og SKAL kjøre i 150, eller ikke blinker eller kjører over sperrelinjer.

Det beste mot dem er å gi en tommel opp! (en sarkastisk en sådan;) )

Christina, ungmor.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått, men har gitt, i noen svake øyeblikk :sjenert: En gang i rundkjøring og en gang til en IDIOT som kjørte oppi rompa på bilen min med fulle fjernlys + tåkelys i mørket. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Nei (har ikkje lappen ennå), men sambo gir fingeren til andre bilister titt og ofte - med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei (har ikkje lappen ennå), men sambo gir fingeren til andre bilister titt og ofte - med god grunn.

Haha, det gjør min innimellom også. Men stort sett bare til folk som er farlige i trafikken :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg gir fingern til folk om ikke tittogofte, så i allefall iblant! :fnise: Og jeg slenger meg over og tuter til folk når kjæresten kjører, fordi han har reaksjonsevne som en hybelkanin og angrer alltid på at han ikke tuter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Jeg har fått fingeren én gang, og det var med skam å melde min egen skyld, da jeg overså vikeplikten på et sted jeg var dårlig kjent. At den som viste fingeren hadde i overkant høy fart inn mot det aktuelle krysset får så være. Det gikk heldigvis bra, da "fingermannen" tydeligvis var ganske oppmerksom.

Skal innrømme at det har hendt at jeg har vist fingeren selv også, når andre har utsatt meg for farlige situasjoner. Hissigheten har riktignok avtatt med årene, ettersom jeg har lært at verken jeg selv eller andre er ufeilbarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis treg til å reagere med tuting og fingervising, fordi jeg konser såpass på kjøringa, så har aldri vist før.

MEN jeg har blitt vist fingeren til før, det har jeg, og den store fellesnevneren er at det stort sett har skjedd fra hissige bilister som lager sine egne trafikkregler. Spesielt folk som ikke bruker blinklysene, krysser sperrelinjer, og alt det du her nevner.

Jeg ler bare tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Har aldri blitt vist fingeren, men jeg har vist den utallige ganger. Kjefter også høylydt selv med vinduene åpen.

Var en gang vi holdt på å bli påkjørt pga motparten ikke overholdt vikeplikten. Vi holdt 50 (60-sone), og klarte så vidt å unngå bilen hans (gode reflekser fra min kamerat) - hev meg ut vinduet og gav ham fingeren i lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er syklist og får sjå fingeren kvar veke. Seier mest om dei som gir fingeren då, men det er jo ikkje nokon løyndom at det er mange imbecile sjåfører der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fingeren av en som kjørte forbi en bil motgående kjørefelt :klaske: Jeg måtte bråbremse for å ikke få han i fanget. Ble paff et par sekunder, men så bråsnudde jeg og satte etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fingeren av en som kjørte forbi en bil motgående kjørefelt :klaske: Jeg måtte bråbremse for å ikke få han i fanget. Ble paff et par sekunder, men så bråsnudde jeg og satte etter han.

Hehe, nå er jeg spent på hva som skjedd videre :)

Jeg pleier å tenke masse stygge tanker om de som kjører farlig, men rekker sjeldent å gjøre noe mer enn det. Fikk tuta på ei dame for ei time siden da, hun prøvde å presse seg inn sånn at vi nesten kræsja. Da ble jeg hissig. Det var forresten også i Sinsenkrysset, hva er det med meg og det stedet....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. En hel masse ganger, sikkert 50.

Jeg har også gitt fingeren masse ganger, til idioter i trafikken som man lurer på om har bestil førerkort på postordre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Har aldri fått fingeren, men har faktisk gitt den et par ganger.. :P Da er det folk som har foretatt ville forbikjøringer slik at jeg har måttet bremse kraftig ned for ikke å fronte med dem. Kjenner hjertet i halsen hver gang, og blir så skikkelig forbannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå er jeg spent på hva som skjedd videre :)

Det skjedde ikke så mye. Han ga full gass, og jeg etter :klaske: Men jeg kom jo den veien så jeg gadd ikke kjøre flere mil tilbake igjen. Så når jeg endelig fikk summa meg så snudde jeg igjen og kjørte den veien jeg egentlig skulle. Kanskje like greit. Jeg visste jo ikke hva det var for en fyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men kun en gang som jeg husker på. Skjedde når jeg var på jobb, og sikkert var over dobbelt så gammel som meg ga meg fingern, fordi han ba meg gjøre noe, men jeg måtte gjøre noe annet først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan faktisk ikke huske å ha fått fingeren noen gang, men jeg har gitt folk fingeren flere ganger.

Jeg har høy toleransegrense, men jeg finner meg ikke i at folk enten prøver å presse meg av veien, nesten kjører på meg eller holder på å fronte med meg når jeg ligger i riktig felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen da jeg hadde lappen så var jeg mye mer aggressiv. Nå gidder jeg ikke å bry meg lenger, at noen ser på kjøring som en konkurranse fra det sekundet de setter seg i bilen er for meg en gåte. Jeg slipper alle forbi, jeg gidder ikke å "krangle". Viser ikke fingeren heller, aner ikke hvilke personer det kan sitte i andre biler. Jeg har alt å spare på det, jeg fortsetter å ha en fin dag. Hehe. Jeg kjører inntil busstopp også hvis noen kjører for langt oppi hekken min. Da kan jeg kjøre videre uten stress. :) Jeg unngår nok mange fingre på denne måten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...