Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe meg nye løpesko igjen, og lurer litt på om det er noen her som kan anbefale noe?

Har vært aktiv løper i 10 år nå, og har alltid bruks asics kayano først, men de siste årene nimbus pga normalpronasjon.

Løper mye på grusvei men også en del på asfalt, så trenger en sko med mye demping.

Videoannonse
Annonse
Gjest M0ntriark
Skrevet

Hvorfor forandre noe som fungerer?

Føler du at kroppen fungerer i Asics Kayano/Nimbus, så hvorfor bytte?

Why change it, if it isnt broken?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forandre noe som fungerer?

Føler du at kroppen fungerer i Asics Kayano/Nimbus, så hvorfor bytte?

Why change it, if it isnt broken?

Hehe, joda det er jo veldig sant!

Men så vet jeg jo heller ikke om det kanskje er noe som funker enda bedre enn det jeg alt har prøvd, og derfor hadde jeg lyst å kanskje prøve noe nytt. :)

Skrevet

Asics har de beste løpeskoene (sa de hvertfall på den gamle jobben min i sportsbutikk), jeg sverger til dem fordi jeg er ganske fornøyd, har brukt nike+ også, men de fikk jeg betennelse i muskelfestet av...

:)

Skrevet

Jeg sverger til asics kinsei pga dempinga og passformen/løpsfølelsen.

Jeg er også veldig fornøyd med mizuno wave creation pga. at den har veldig god demping og "spenst" i sålen + at den sitter veldig godt over vristen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Asics har de beste løpeskoene (sa de hvertfall på den gamle jobben min i sportsbutikk), jeg sverger til dem fordi jeg er ganske fornøyd, har brukt nike+ også, men de fikk jeg betennelse i muskelfestet av...

:)

Hvilken Asics er det du bruker da?

Har du noe erfaring med GT2160?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til asics kinsei pga dempinga og passformen/løpsfølelsen.

Jeg er også veldig fornøyd med mizuno wave creation pga. at den har veldig god demping og "spenst" i sålen + at den sitter veldig godt over vristen. :)

Hei, og takk for svar!

Hørt litt om mizuno wave men var litt mixed reviews på de.

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Hørt litt om mizuno wave men var litt mixed reviews på de.

ser den, tror at enten så liker man de, ellers så liker man de ikke.

wave serien til mizuno inneholder for øvrig mange modeller, den nyeste toppmodellen heter wave prophecy. denne har jeg kun prøvd på foten, men den kjentes veldig bra ut :) tror prisen ligger på rundt 2500 kr da, litt drøyt kanskje :P

Skrevet

Hvilken Asics er det du bruker da?

Har du noe erfaring med GT2160?

Nei, men løper med GT2150 og Gel Trabuco :)

AnonymBruker
Skrevet

ser den, tror at enten så liker man de, ellers så liker man de ikke.

wave serien til mizuno inneholder for øvrig mange modeller, den nyeste toppmodellen heter wave prophecy. denne har jeg kun prøvd på foten, men den kjentes veldig bra ut :) tror prisen ligger på rundt 2500 kr da, litt drøyt kanskje :P

Pris er egentlig ikke noe issue.. Mener selv ordentlig utstyr er veldig viktig, spesielt når man driver med løping som ofte innebærer mye slitasjeskader.. Så heller dyre sko fremfor masse problemer med beina og ryggen. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg sverger til asics gel kayano.... har brukt det merket i 6 år nå. De har den aller beste dempinga synes jeg, selv om jeg ikke har overpronasjon, men normal. Har en avstivet korsrygg, så jeg trenger god demping. I tillegg har jeg ganske smal fot, så jeg synes de sitter godt på.

Men; har noen et tips om joggesko for normalpronasjon med samme dempinga som kayano, så blir jeg veldig glad for tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...