Redbull Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Jeg "sliter" litt om dagen... Trener effektivt hver dag, annen hver dag tung styrke og annen hver dag går/jogger jeg 8km. Problemet mitt er at jeg spiser lav-lavkarbo. Kommer dette til å funke i det lange løp, eller kommer jeg til å tære på kroppen? Jeg har prøvd med litt (!) veldig grovt hjemmelaget brød (spiste tre skiver) og litt frukt, i tillegg til det vanlige kostholdet mitt, og er sulten en til to timer etter mat. Dette liker jeg ikke!! Har ikke følt sult på tre mnd. Men, jeg er litt "tom" på treninger, samtidig som jeg holder ut lenger nå enn før... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg elsker lavkarbo kortholdet (selv om jeg syns det er mye fett, prøver å få inn sunt fett nå å kutte ned på kremfløte, smør og bacon) og vil gjærne fortsette med dette, men jeg vil også være så effektiv som mulig på trening... Noen som har tips? Også har jeg ett tilleggsspørsmål, holder det med en hviledag etter tung styrketrening?
Tullepia Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Det er karbohydratene som gir kroppen energien den trenger til å trene. Jeg ville nok gått over til et kosthold som inneholdt litt mer karbohydrater, særlig før trening. Å føle sult er normalt, vet du Men skal du spise karbohydrater ryker noe av poenget med lavkarbo, som baserer seg delvis på at fettet er mettende (man spiser sjeldnere). Jeg er ingen tilhenger av lavkarbo, men enhver får gjøre som man selv vil. Føler du deg ikke helt pigg på trening tilsier det at kroppen din mangler noe, og det signalet ville jeg tatt på alvor. Når det gjelder styrketrening så kommer det litt an på hvilke muskelgrupper du trener. Skal du trene samme muskelgruppe flere ganger ville jeg hatt 48 timers pause mellom øktene (altså trene bein mandag og torsdag, ikke mandag og onsdag). Skal du trene ulike muskelgrupper kan du i prinsippet trene dagen etterpå om så er (for eksempel bein mandag, overkroppen tirsdag eller onsdag). 1
Redbull Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2011 Når er det viktigst med karbs? Før eller etter trening? Kan jo prøve å ta en banan da...
Gjest Niema Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Når er det viktigst med karbs? Før eller etter trening? Kan jo prøve å ta en banan da... Hvis du føler deg tom på trening så har du vel best nytte av bananen i forkant
Supraspinatus Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Når er det viktigst med karbs? Før eller etter trening? Kan jo prøve å ta en banan da... Før, under og etter. Du kan jo prøve å spise større dagsrasjon av lavkarbomåltidene dine om du vil holde deg til lavkarbo. Så lenge du spiser mer enn du forbruker vi kroppen klare å spalte fett og proteiner fra det. Men jeg tror ikke du kommer til å hevde deg i utholdenhetstoppidrett med et slikt kosthold. Det kan uansett være verdt å prøve da. Da får du svar på om du trenger karbo eller om lavkarbo faktisk fungerer for deg. Litt nøtter (uten salt selvfølgelig), en teskje olivenolje og kanskje litt beef jerky før, under og etter trening kan gjøre susen. Skitt, jeg må ha fått solstikk som gir lavkarbo-anbefalinger. Nei vet du hva. Jeg vet ikke om det funker eller ikke, men du kan jo prøve å gi tilbakemelding om det gjør eller ikke.
Gjest M0ntriark Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Det sies at man skal ha 48 timer restitusjon etter hard intensitet. Spørsmålet er bare hva folk legger i hard intensitet. Føler du at du tapper deg totalt og du ikke har mer å presse deg til, så er det hardt og du bør gi kroppen 48 timer. Bare rolig korttur feks etter 24 timer.
Redbull Skrevet 4. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2011 Før, under og etter. Du kan jo prøve å spise større dagsrasjon av lavkarbomåltidene dine om du vil holde deg til lavkarbo. Så lenge du spiser mer enn du forbruker vi kroppen klare å spalte fett og proteiner fra det. Men jeg tror ikke du kommer til å hevde deg i utholdenhetstoppidrett med et slikt kosthold. Det kan uansett være verdt å prøve da. Da får du svar på om du trenger karbo eller om lavkarbo faktisk fungerer for deg. Litt nøtter (uten salt selvfølgelig), en teskje olivenolje og kanskje litt beef jerky før, under og etter trening kan gjøre susen. Skitt, jeg må ha fått solstikk som gir lavkarbo-anbefalinger. Nei vet du hva. Jeg vet ikke om det funker eller ikke, men du kan jo prøve å gi tilbakemelding om det gjør eller ikke. Jeg skal prøve å øke litt på karbene
Redbull Skrevet 4. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2011 Det sies at man skal ha 48 timer restitusjon etter hard intensitet. Spørsmålet er bare hva folk legger i hard intensitet. Føler du at du tapper deg totalt og du ikke har mer å presse deg til, så er det hardt og du bør gi kroppen 48 timer. Bare rolig korttur feks etter 24 timer. Syns det er veldig lenge jeg... Kjører meg så hardt at jeg ikke kan ta en repp til, og skjelver i musklene en stund etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå