Gå til innhold

Foreningen til støtte ved krybbedød

Anbefalte innlegg

Gjest Ronja_80 ikke innlogget
Skrevet

Er helt greitt at dem driver med innsamling, men måten de gjør det på syns jeg er direkte skikkelig stygg!

Har akkuratt fått tlf fra dem for X gang denne uken, på en lørdags kveld mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig.

To dager etter at jeg hadde kommet hjem fra sykehuset med datteren min var første gang jeg hørte fra dem. Og selvfølgelig, av samvittighet for min eget lille nurk sa jeg ja, og jeg støttet dem hver gang de ringte i to år. Så begynte jeg å si nei, men de gav seg ikke og ringte like frekke ett par dager etter. Jeg sa igjen nei, og at de kunne krysse ut navnet mitt fordi jeg ikke ønsket å støtte dem lenger. Men gav de seg? Nei, de gir seg aldri. Jeg sier det om og om igjen: NEI!!!! Så hvorfor fortsetter de?

Hadde de vært litt mer ydmyke istedet for å plage sånt som de gjør, så hadde jeg støttet dem ennå i ny og ne alt etter økonomi.

De fleste jeg kjenner som har fått barn, får tlf fra dem noen dager etter de har kommet hjem fra sykehuset.

Jeg syns dette er en simpel måte å gå frem på for å få penger ut av folk.

Holder meg til Frelsesarmeen jeg, de er ikke frekke. Jeg vil ikke bli påtvunget å måtte gi, og på dette punktet opplever jeg FA som de mest redelige, pluss at jeg syns det går til ett godt formål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ukjent at har man først gitt etter for en telefonselger, så blir man aldri kvitt dem.

Skrevet

Hvis de ringer deg tiltross for at du er på en "ikke-ring-liste" og tiltross for at du har sagt det til dem tidligere at de ikke behøver å ringe deg, så kan du jo prøve det jeg gjør av og til når jeg kjeder meg og får en selger på telefonen.

Vær vanskelig, ubestemt og ukonsentrert. Prøv å virk trøtt og umotivert, men skift gjerne entusiasmen din fra trøtt til ivrig femåring når du selv stiller spørsmålene. Plag de lenge med teite spørsmål og vær kritisk. Gi dem akkurat nok motivasjon sånn at de tror samtalen går et sted (les; salg). Prøv å kast bort mest mulig av selgerens tid, til det punktet hvor selgeren begynner å bli frustrert og legger på selv.

Hvis det ikke fungerer så har du i hvert fall fått litt moro ut av det.

Men det hjelper kanskje hvis du liker sarkastisk humor. :lol:

Skrevet

Hva med å reservere seg mot telefonsalg?

Skrevet

Høres lett ut ikke sant?

Bare å reservere seg.

Det er riktignok en del som hører på dette.

Men enkelte call sentrer ringer uansett.

Skrevet

Det hender fremdeles at det ringer en og annen selger til meg, enda jeg har reservert meg mot telefonssalg.

Jeg avbryter bare selgeren og sier høflig; Jeg er reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret.

Til dags dato har jeg ikke opplevd en eneste selger som ikke har sagt "beklager forstyrrelsen", og lagt høflig på.

Skrevet

Det er en viktig sak dette med krybbedød. Så da er det synd at selgerne oppfører seg slik at folk får avsmak.

En dag da jeg hadde fått et utall slike telefoner, utbrøt jeg til en av dem at "det er veldig mange som vil selge meg noe i dag." Jeg var høflig og litt humoristisk. Telefonen dreide seg om barn og sykdom. Selgeren svarte halvsurt at "når du er hjemme på dagtid må du bare finne deg i det!"

Så sa jeg at jeg hadde valgt ut én organisasjon som jeg hadde sagt ja til, og da begynte han å fritte meg ut om hvilken det var.

Han fikk ikke noe salg...

Skrevet

usj. akkurat foreningen for støtte til krybbedød har ringt meg også.Da hadde jeg svært lite penger ettersom jeg da ikke jobbet og kun hadde lån og stipend, så da jeg så dessverre jeg har ingen penger, ble de sånn sure og spurte om jeg virkelig ikke ville støtte og hjelpe til med denne saken. Gikk skikkelig dårlig samvittighet og ble også sint fordi at de maste når jeg hadde sagt nei.

Skrevet
Det hender fremdeles at det ringer en og annen selger til meg, enda jeg har reservert meg mot telefonssalg.

Jeg avbryter bare selgeren og sier høflig; Jeg er reservert mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret.

Til dags dato har jeg ikke opplevd en eneste selger som ikke har sagt "beklager forstyrrelsen", og lagt høflig på.

:Nikke:

Skrevet

Skremmende å se at disse pengene ofte ender opp med å gå til andre utgifter enn faktisk forskningen :o

http://www.adressa.no/trondheim/article.jh...rticleID=446995

Fint at vi vet hva vi gir penger til :roll:

Frivillige innsamlings telefoner synes jeg er verre enn de som skal selge et produkt. De snakker med så happy stemme og er så personlig at en skulle tro vi hadde kjent hverandre i flere år. I tillegg sier de hvor mye jeg har betalt tidligere. Som å sette et minimumskrav eller noe. og har jeg først gitt en gang ringer de 4 ganger til samme året. Nå har jeg gitt beskjed til begge to, håper å ikke høre fra de igjen på lange tiden.

Gjest Dolphina
Skrevet

Samme skjedde med meg da vi hadde hustelefon!

De ringte først en gang, jeg var blakk siden jeg er student og ikke jobbet da, men de gå meg så dårlig samvittighet at jeg hadde ikke hjerte til å si nei.

Men ikke nok med det, de fortsatte jo å ringe og ringe og ringe!

Nå som vi har kuttet ut fasttelefon slipper vi heldigvis det der!:)

Skrevet

Klarer ikke annet enn å¨si ja til dem da jeg hadde en liten lillesøster som døde i krybbedød for noen år siden, men jeg synes også måten de går frem på er under enhver kritikk. I det hele tatt synes jeg slike telefonselgere som spiller på samvittigheten til folk burde ha hatt seg en real omgang juling.

Synes det er så fælt å si nei, men skulle jeg ha støttet alle som hadde ringt meg så hadde jeg trengt en støtteaksjon selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...