Gå til innhold

Hagebryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med hagebryllup?

Vi vurderer å ha bryllupsfesten i hagen, men er fremdeles litt usikker..

Bryllupet skal være i juli neste år.

Kunne tenkt meg å høre postitive og negative ting med hagebryllup!

Noen som har vært i et slik?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Været er nok den største utfordringen i vårt land. Alt det andre kan planlegges, men hagebryllup i regn er bare kjipt.

Skrevet

Litt usikker på hva du definerer som hagebryllup, men vi skal da ha utevielse. Den største utfordringen er som kjent været. I Norge kan været være svært uforutsigbart, derfor er det viktig med back-up-løsninger i tilfelle regn. Her har vi hagetelt hvis regn, og vi har også lokaler hvor man kan være inne hvis det blir altfor ille. Middagen blir servert ute, men gjestene vil ha muligheter til å gå ut under kaffe og kaker/dans.

Så tenk veldig nøye hvordan dere skal gjøre det. Er det fint vært kan det bli nydelig, hvis ikke kan det blir en stor fiasko.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Med hagebryllup mener jeg at vi skal ha festen i hagen, men vielsen i kirken :)

Vi var tenkt å leie sånn telt med pvc duk, "vind og vær- sikker" ;)

Skrevet

Ikke for å ta motet fra deg, men hvis været virkelig slår seg vrangt er det ikke mye nytte i telt som er "vind- og værsikker".

Det virker slitsomt å stimle sammen i telt mens regnet høler og vinden uler om teltet og truer med å rykke hele sulamitten til værs.

Men det kan også bli solskinn, fryd og gammen, og da er jo alt bare romantisk og vakkert :)

Altså: Vær forberedt på det verste, men håp det beste. Kan du leve med at festen blåser bort så sier jeg: kjør på!

Selv ville jeg heller leid et lokale med stor hage, så kunne man trukket inn hvis været ble ille, men vært ute om det var strålende vakkert.

Skrevet

Vi skal ha hagebryllup om drøyt to uker, både vielse og festen.

Har partytelt og jeg er ikke redd for at været skal ødelegge noe.

Var i et hagebryllup tidligere i år og regnet PØSTE ned - det var utrolig koselig likevel, vi var like tørre som om det hadde vært sol.

Så været bekymrer meg som sagt ikke, selv om det jo ikke er til å stikke under en stol at sol og godt vær gjør ting triveligere og mer lettvindt...

Skrevet

Vi skal ha hagebryllup om drøyt to uker, både vielse og festen.

Har partytelt og jeg er ikke redd for at været skal ødelegge noe.

Var i et hagebryllup tidligere i år og regnet PØSTE ned - det var utrolig koselig likevel, vi var like tørre som om det hadde vært sol.

Så været bekymrer meg som sagt ikke, selv om det jo ikke er til å stikke under en stol at sol og godt vær gjør ting triveligere og mer lettvindt...

Ja jeg skjønner det at det ikkje blir like kjekt med regn, men dersom det blir sol blir det sikkert fantastisk :rodmer:

Hvordan ordner dere festen ute? Leiger dere teltog hele pakken eller?

Skrevet

Vi leier telt og innventar ja.

Koster ganske mye i forhold til enkelte samfunnshus etc, men det var dette vii ville og da betaler vi heller litt mer.

Har spart inn endel på andre ting som kjole, mannen bruker dress som han har fra før, gått ned på antall gjester ved å kun be aller nærmest familie og nære venner etc.

Tror det blir en fantastisk dag uansett :)

Skrevet

Vi var i hagen. Hadde leid to store telt, og til 40 stk hold det. Hadde enkel matservering og dessert/kakebord. 2 personer hjalp til, da den 3 plutselig lå hjemme med prolaps :( Men det gikk... Etter mat og kaker splittet vi bordene så det ble "friere". For oss var dette helt perfekt og bare fått positive tilbakemeldinger <3

Skrevet

Godt å høre erfaringer fra andre.

Vi blir 28 totalt med 2 servitører (eller heller "påfyllere av drikkevarer/ryddere" da vi har tapas.

Vi skal ha ett partytelt på 54kvm.

Kommer nok også til å splitte opp bordene etter maten.

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre erfaringer fra andre.

Vi blir 28 totalt med 2 servitører (eller heller "påfyllere av drikkevarer/ryddere" da vi har tapas.

Vi skal ha ett partytelt på 54kvm.

Kommer nok også til å splitte opp bordene etter maten.

En venninne driver med catering og utleie av partytelt og litt regn på sommeren har aldri vært en hindring. Kanskje 54 kvm er stort nok når dere skal spise, men et lite telt til røykere hvis det blir regnvær er kanskje en ide. Hvis det er i deres hage og dere også kan være på terasse og inne, er 54 kvm kanskje stort nok. Husk at det er under 2kvm per person og at alle skal ha plass til å bevege seg også.

Skrevet

Det er faktisk ingen av gjestene som røyker (såvidt meg bekjent iallefall) - og hvis det er det får de røyke på verandaen.

Bordene med maten skal stå på verandaen, så det blir god plass i teltet - han vi leier av sa at minimum 1kvm pr pers var nok - så får stole på det.

Har tegnet opp teltet og bordene på eksakte mål og det ser veldig greit ut med tanke på plassen altså ;)

Skrevet

Det er faktisk ingen av gjestene som røyker (såvidt meg bekjent iallefall) - og hvis det er det får de røyke på verandaen.

Bordene med maten skal stå på verandaen, så det blir god plass i teltet - han vi leier av sa at minimum 1kvm pr pers var nok - så får stole på det.

Har tegnet opp teltet og bordene på eksakte mål og det ser veldig greit ut med tanke på plassen altså ;)

Som sagt var vi 40 stk på ca 75kvm og det var mer enn nok plass :)

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan ordna dere det med toaletter? Leide dere sånne portable eller?

Og så lurer eg på hvordan dere holder det lyst i teltet? Leige lysekroner?

Det er egentlig myyyye som må ordnes når man skal ha festen i telt... og vi som var tenkt å invitere nesten 100 personer...

Skrevet

Nå har jeg fler erfaringer å dele, da jeg har blitt frue ;)

Hagebryllup er absolutt å anbefale.

Vi var 27 personer, og da dette var i vår egen hage, hadde vi de 2 toalettene vi har i huset å benytte. Det gikk veldig fint.

Vi hadde en lysekrone fra før som vi hang opp, og det lyste veldig bra, 5 pærer i et 54kvm stort telt.

Veggene i teltet var hvite, så det ble veldig bra. I tillegg hadde vi endel stearinlys.

Ja, det er mye som skal ordnes, det ble mye jobb de siste dagene med pynting etc, men det ble så utrolig flott, og for oss var det absolutt verdt det ;)

Skrevet

Nå har jeg fler erfaringer å dele, da jeg har blitt frue ;)

Hagebryllup er absolutt å anbefale.

Vi var 27 personer, og da dette var i vår egen hage, hadde vi de 2 toalettene vi har i huset å benytte. Det gikk veldig fint.

Vi hadde en lysekrone fra før som vi hang opp, og det lyste veldig bra, 5 pærer i et 54kvm stort telt.

Veggene i teltet var hvite, så det ble veldig bra. I tillegg hadde vi endel stearinlys.

Ja, det er mye som skal ordnes, det ble mye jobb de siste dagene med pynting etc, men det ble så utrolig flott, og for oss var det absolutt verdt det ;)

Godt å høyre :)

Vi var tenkt å ha det i hagen og, men er usikker på om 2 toalett er nok?

Har et lokale i bakhånd sånn i tilfelle.. Men syns ikke noe særlig om det., Alle lokaler i nærheten er gul furu på veggene :snurt: ser ikke særlig flott ut..

Skrevet

Nei, gul furu er vel ikke helt in lenger ;)

Må si jeg syns teltet vårt ble fantastisk flott - jeg er i overkant glad i shabby chic, og med hvite teltvegger og den pynten vi selv ville ha, så ble det perfekt!

Ang. toaletter: vanskelig å si om 2 holder til ca 100 personer en hel dag/kveld/natt... jeg aner ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...