LuriAnnie Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 I denne varmen er det deilig å slappe av og ta seg en dukkert på stranden:) I går tok jeg med meg hunden min (mastiff) og sløvet i sola på stranda hele ettermiddagen. Fant oss et sted litt unna vannkanten mellom noen trær, slik at voffsen lå i skyggen mens jeg slikket sol og koste meg med en god bok. Synes det er greit å ligge litt unna folk, siden hunden min for noen kan se litt skummel ut, selv om han var i bånd, bundet fast til et tre. Her koste vi oss i noen timer, og da stort sett alle var dratt hjem, var vi nede i vannkanten og tok oss en dukkert. Forfriskende! Men én ting irriterer meg så grenseløst. På stranda der jeg pleier å være, står det ved porten et svært skilt om at det er FORBUDT å lufte løse hunder innenfor gjerdet og på strandområdet. Allikevel, på de to timene jeg var på stranda så jeg ikke mindre enn fem (!) løse hunder som løp rundt og badet. Løp bort til familier som satt og grilla og solte seg, ristet seg på andre, og løp bort til andre hunder som var i bånd. Hva ER dette for slags oppførsel fra hundeeierne sin side!?! Én ting er at de tydeligvis ikke har kontroll på hundene sine for fem flate øre, en annen ting er at de regelrett ignorerer reglene som gjelder! F..... altså! Kjente jeg ble så sur! Løp jo nesten ned unga som satt i vannkanten også... I dag kommer jeg til å si ifra hvis jeg ser flere som lar hunden sin gå løs, og hjelper ikke det, kommer jeg på pur f....skap til å tipse politiet om løshunder som skremmer badegjestene. Makan! 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Det er slik vi opplever mange barn er. 4
LuriAnnie Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2011 Barna har lov til å være der, løse hunder har ikke lov til det...
ViC* Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Det er slik vi opplever mange barn er. Litt forskjell er det da - små barn har ikke så skarpe tenner, ikke veier de så mye heller (om de skulle fly på deg, altså).
Gjest Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Det er kjempeirriterende! Her jeg holder til er det TYDELIG at folk gir blanke faen i skilt med "båndtvang ÅRET RUNDT", særlig på strender. Jeg har en hund som er veldig grei å ha med å gjøre, den reagerer ikke negativt på andre hunder, men det er UTROLIG irriterende at fremmede hunder kommer løpende rett på henne. Jeg vet ikke hvordan deres hund reagerer på henne, for hun lukter rettogslett "sterkt" og mange hunder tror derfor hun har løpetid, konstant. Dessuten.. Hvis en av de løshundene skulle finne på å bite noen..? Det er aldri GREIT at en hund biter noen, men de fleste foreldre som jeg møter på har lært ungene sine at man skal SPØRRE før man hilser på fremmede hunder. Og de fleste unger respekterer dette. Jeg har en litt "sjelden" hund som de fleste unger syns er kjempespennende, så jeg har opplevd litt av hvert. Men en hund som er løs, og biter en unge? Det er jo BARE hundeeier sin feil, ikke foreldrene i det hele tatt. Bah, jeg kjenner jeg blir illsint av å tenke på det. RESPEKTER BÅNDTVANGEN FOLKENS! Uansett om du tror at DU har kontroll på hunden DIN. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 Barna har lov til å være der, løse hunder har ikke lov til det... poenget til ab var vel at det kan føles like ille med barn som oppfører seg på samme måte som hundene beskrevet over. men siden det er påbudt med bånd på hunden synes jeg det er grusomt egoistisk at eierne ikke respekterer det! Er du redd for barn? er ikke riktig ab, men svarer likevel, barn kan være like ubehagelige som hunder, er ikke redd for barn, heller ikke for hunder. men om en hund eller et barn kommer bort til meg, er det like irreterende. det samme er et barn som vifter/spruter sand og vann som en hund som rister seg ved meg. forøvrig møter jeg flere "aggresive" og ufordragelige barn, enn hunder. men begge deler er provoserende til de grader! 2
loppekasse Skrevet 10. august 2011 #8 Skrevet 10. august 2011 Det er lov å si ifra til eier og forelder når det gjelder både hunder uten bånd og barn som løper rundt. Hvis ingen sier i fra om dette med hundene kommer eiere til å fortsette å la hundene løpe løs rundt på stranden. Eventuelt kan du ha med deg et ekstra bånd i ny og ne, og rett og slett ta bånden på hunden om den kommer nært nok til at du har muligheten til det, og sitte med hunden der helt til eieren faktisk kommer bort for å hente den. (Jepp, jeg har opplevd en del ganger nå at løse hunder kommer løpende bort til min, knurrer og vil angripe. Jeg vurderer å begynne å gå med ekstra bånd og levere hunden til politiet om det skjer flere ganger. Forbanna irriterende er det!)
camze Skrevet 10. august 2011 #9 Skrevet 10. august 2011 Skjønner at du synes det er irriterende! Har man ikke kontroll på hunden, skal den heller ikke være løs mener nå jeg!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #10 Skrevet 11. august 2011 Jeg henger meg på den 'er du redd for barn?' Jeg var livredd hunder hele livet mitt. Jeg ble helt paralysert bare jeg så en hund. Var jeg med foreldra mine ute, og det kom noen med hund i bånd på andre sida av veien måtte pappa løfte meg mens jeg hvinte livredd.... Ikke alle som gadd å ta hensyn til det, tilogmed når foreldra mine SA IFRA; Hun vil IKKE hilse på hunden. Å gud, så irriterte foreldra mine var når folk ikke følgte båndtvang. De måtte kjefte på folk innimellom, når det fløy bikkjer rundt. De måtte skremme bort bikkjer. Søstra mi måtte tilogmed kaste stein på en bikkje en gang for vi fikk den faen ikke vekk. Så det er faen meg helt greit med unger. Det er ingen som er livredd de, og drar man på stranda så bør man forvente seg at det er hylende unger der. Men man bør ikke forvente seg at det er bikkjer som løper rundt.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2011 #11 Skrevet 11. august 2011 edit: livredd hunder hele barndommen min****
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå