Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å gå Aurlandsdalen i neste uke da vi skal tilbringe noen dager på hytte i området. Sønnen min på 11 har fjellstøvler, jeg likeså, mens datteren min på 9 har bare kraftige joggesko. Nå er jeg litt usikker på om hun bør få fjellstøvler hun også, ulempen er jo at hun knapt nok rekker å gå de inn før turen. Om hun blir våt på beina på turen er ikke så viktig da hun vil få tørt tøy når vi er fremme, men det er klart det ikke er moro å gå våt på beina i 5 timer heller...

Andre med erfaringer å dele??

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville vurdert en lett fjellstøvel, da det kan være slitsomt for anklene å ikke ha noe støtte på en flere dagers tur i terreng. Med lett støvel tenker jeg på en som ikke er i full-lær, men heller en tekstil-lærstøvel med goretexmembran.

Disse krever mye mindre inngåing.

Ta med joggeskoene hennes og gnagsårplaster uansett, og bruk gjerne en nylonstrømpe innerst mot foten slik at det ikke blir så mye gnisning direkte på huden.

Skrevet

Det blir vel kun den ene dagen med "skikkelig tur" disse andre vi skal sammen med er ikke av det helt sporty slaget :fnise: så de andre dagene regner jeg med blir bare noen små rusleturer som fint vil egne seg med kraftige joggesko.

Jeg skal sjekke opp dette med tekstilstøvel..

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi er mye på tur, og 9 åringen her bruker goretex joggesko, enten lave for lett terreng, eller høye "type overgangssko" på lenger turer eller turer i røffere terreng.

Han klarger aldri, og vi har vært i all slags terreng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...