Gå til innhold

Er det rart å bruke samme antrekk to dager på rad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i begravelse i morgen og fredag, og jeg har egentlig bare én kjole som egner seg til anledningen. I tillegg er begravelsene et stykke unna her jeg bor, så jeg kommer til å overnatte et sted og ikke dra hjem mellom begravelsene.

Så for min del ville det absolutt være enklest å bruke samme antrekk begge dagene, både i forhold til pakking og at jeg ikke har andre alternativer tilgjengelige. Det er en del av de samme menneskene som kommer i begge begravelsene, og jeg lurer på om det er "uhøflig" om jeg møter opp i akkurat samme antrekk? Som om jeg ikke bryr meg nok til å skifte, liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes du fint kan bruke samme antrekk. Tviler på folk tenker så mye på hva de andre har på seg i en slik stund.

• Liker 4
Skrevet

Er det samme som om folk synes det er frekt å bruke samme bunad 2 dager på rad. Det går fint an å bruke samme antrekk. De fleste har vel bare et "fint" antrekk til slike anledninger.

Skrevet

Det er bedre å komme med det samme passende antrekket to dager på rad, fremfor å komme i et upassende antrekk. Jeg hadde ikke reagert på det i det hele tatt.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Med mindre de er kledd i flammende rødt, eller kommer kliss nakne kan jeg ikke si jeg legger stort merke til hva andre er kledd i under en begravelse, gitt!

Skrevet

Klart du kan bruke det samme i begge begravelsene!

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant som dere sier, sikkert ikke så mange som legger merke til det bortsett fra vennene mine. Normen er jo å ikke gå med det samme to dager på rad, så tenkte at det kanskje var ekstra viktig når det kom til store ting som begravelser. Men da bruker jeg det samme, takk for svar!

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg gjore det samme en gang og ingen som sa noe på det :) Så det går helt fint - og alt i alt er det bare et klesplagg.

Gjest Spinell
Skrevet

Det er sant som dere sier, sikkert ikke så mange som legger merke til det bortsett fra vennene mine. Normen er jo å ikke gå med det samme to dager på rad, så tenkte at det kanskje var ekstra viktig når det kom til store ting som begravelser. Men da bruker jeg det samme, takk for svar!

Tenker du over om alle rundt deg går med samme antrekk flere dager på rad?

Jeg gjør det ikke, og synder i alle fall stadig mot denne "normen" selv.

Skrevet

Menn bruker jo den samme dressen til dette, så hvorfor skal ikke du kunne bruke den samme kjolen?

Helt ærlig så er det en begravelse, ikke et julebord eller et selskap. Folk legger ikke merke til hva andre har på seg i begravelser, de har som oftest nok med seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har tenkt til å ligge på kne ved grava og hylskrike så alle ser på deg, og deretter dukke opp dagen etter i den samme kjolen (bare at denne dagen er den full av jord og grønske fra dagen før), så er sjansen uhyre liten for at noen legger merke til det i det hele tatt.

Og for øvrig synes jeg egentlig at det er forkastelig å henge seg opp i en sånn filleting ved slike anledninger, så OM noen skulle finne på å bry seg, så er det de som burde skamme seg, og ikke du.

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med de fleste ikke har så voldsomt utvalg av begravelsesklær uansett, så hadde ikke tenkt over det.

Skrevet

Så lenge det er rent og ikke lukter så er det helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...