micci Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Skal dere ha med deres egne barn i bryllupet? Vi har tilsammen fire barn i alderen 3-9 år og er veldig usikre på om det vil bli styr og ha dem med, men samtidig føles det jo veldig riktig å ha dem der...
lilljan Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Vi hadde ikke med barna, men vi har ikke så store barn. Vi konkluderte med lang middag og taler som barna ikke hadde glede av var bare kjedelig. Vi fikk barnevakt og hadde laget god middag til de og godterier. De storkoste seg! De var forøvrig med i kirken og deltok aktivt der.
Betty84 Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 (endret) Vi hadde barna våre med til kakene ble spist, men dem trengte ikke sitte ved bordet hele tiden. Hadde med litt tegnesaker til dem så de var blide og fornøyde. Forstår at du er usikker på dem minste barna, men dem største har nok stor glede av å være med. Barna våre elsket ihvertfall å føle seg som prinsesser en hel kveld <3 Btw. 7 og 10år Endret 3. august 2011 av Betty84
Tullepia Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Skal dere ha med deres egne barn i bryllupet? Vi har tilsammen fire barn i alderen 3-9 år og er veldig usikre på om det vil bli styr og ha dem med, men samtidig føles det jo veldig riktig å ha dem der... Det kommer an på hva slags feiring dere vil ha. Barn i den alderen kan bli usikre og kreve mye av oppmerksomheten deres enten dere har noen der til å passe dem eller ikke. Noen synes det er helt greit, andre vil ha bryllupsdagen "i fred". Dere må velge det som er riktig for dere. En mellomting er jo selvfølgelig å ha med barna i kirken og i starten av festen, men sende dem hjem med barnevakt senere på kvelden.
mia83 Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 (endret) Vi hadde med sønnen vår på 5. Han deltok aktivt i kirken og han var med på festen til kl var 3 om natta. Han ble da med sin onkel hjem og lå over der. Han danset hele kvelden med søskenbarnet sitt på 9, og han elsket å være et lite midtpunkt. Han var helt utrolig snill hele kvelden. Han hadde ikke lyst til å dra når kl var 3 heller faktisk... Vi lot de som ville det ha med barna sine på festen. I mange bryllup velger de å ikke ha barn til stede. Det må dere avgjøre selv. Vi synes ikke det var styr i det hele tatt, og angrer ikke på at han fikk være med. Ettersom han var såpass stor, husker han det ennå. (3 år etter) Endret 3. august 2011 av mia83
Annta Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Jeg skal gifte meg for 2. gang neste sommer, og jeg har 4 barn som da vil være i alderen 5-12 år. Det er også invitert familier med barn, så det blir et barnevennlig bryllup med minimalt med alkohol, bare litt øl til maten og glass konjakk og whiskey til hver etter desserten. Det skal stå klart i innbydelsen, og at det ikke er tillatt med medbrakt drikke. Vi skal ha med barnepass den kvelden, sånn at vi får minglet og ikke trenger å holde øye med ungene hele kvelden. 1
Jade Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 De var med til etter middagen. Vi hadde barnevakter til de i bryllupet som tok de med hjem etter middagen og en kakebit (de fikk kake rett etter middagen - vi hadde senere).
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 Så klart ungene skal være med. Noe annet ville jo bare blitt rart. Alle sier jo at de vil dele dagen med sine nærmeste og hvem er nærmere enn ens barn. Må si at jeg syns det er fryktelig ego å sende ungene hjem etter kirken/vielse... 3
Alice123 Skrevet 6. august 2011 #9 Skrevet 6. august 2011 Det handler kanskje om hvor "voksen" man vil ha festen. Med barn med kan det fort bli at brudeparet er Mamma og Pappa, og ikke Brud og Brudgom. Det hele blir kanskje mer uformelt og "familievennlig", i stedet for en feilring av kjærligheten mellom to voksne mennesker. Jeg syntes ikke det er egoistisk å sende barna hjem, som noen her skriver. Selv om man har barn, har man fortsatt behov for å gjøre sin egen greie, og mamma og pappa er fortsatt Ola og Kari som er to voksne menensker. Og at to voksne mennekser feirer kjærligheten én kveld uten unger, er for meg ikke en krise. Jeg for min del ser ikke helt dette behovet for å dra med seg ungene land og strand rund, på alr mulig rart. Etter det jeg har sett, så er det mer for å glede foreldrene enn ungene 1
altflyter Skrevet 6. august 2011 #10 Skrevet 6. august 2011 (endret) Kan ikke barna være med på middagen, og så dra hjem etter dette? Så får de med seg bryllupet, men dere trenger ikke tenke på dem under kakene og festen etterpå? Jeg personlig tror jeg ville valgt et barnefritt bryllup, da jeg tror at fokuset ville falt på dem hele veien. Liker å kunne høre en hel tale uten barnegråt/mas.. De er tross alt med på alt annet, så bryllupet kan de være foruten om de er så små... holder med folk i at det fort blir "for" barnevennlig... Dette er tross alt DIN store dag... Endret 6. august 2011 av altflyter 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Dette er tross alt DIN store dag... Jøss! Bare hennes? Så brudgommen er bare staffasje?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2011 #12 Skrevet 9. august 2011 Jøss! Bare hennes? Så brudgommen er bare staffasje? Morsomt!!!
micci Skrevet 10. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2011 Takk for svar! Vi har nå bestemt oss for at barna for være med deler av middagen (tipper det blir til etter hovedretten er spist). Da er de sikkert mer enn fornøyde med å sitte til bords
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå