Gå til innhold

Potteplanter til kontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på kontor og vil gjerne han noen hyggelige planter. Noen tips om hva som egner seg? Vinduet mitt er nordvendt så de plantene får ikke så mye direkte sollys..

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har en smaragdpalme/blankblad (zamioculcas) stående i en krok i stua. Den tåler sparsommelige lysforhold og er heller ikke veldig kresen på regelmessig vanning :lur:

Planten ble kjøpt for en billig penge i en av kjedeblomsterbutikkene (husker ikke nå om det var Floriss, Interflora eller Mester Grønn).

Min mann har samme type plante i kontorvinduet sitt, og den lever på tross av "vanning" med kalde kaffeskvetter.

Her er forresten en artikkel med flere forslag.

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg kjøpte en blankblad og en eføy igår :) Tror jeg skal prøve meg med en orkidé også etter hvert...

Skrevet

prøv hjerteranke også! en nyydelig plante som nøyer seg med litt lys og litt vann,den skal tørke litt mellom hver vanning.passer meg udmerket siden jeg ikke akkurat er kjent for å holde liv i blomster... ;) jeg har maaange,og de stortrives hos meg!bare elsker de plantene <3

HJERTERANKE

Skrevet

Orkidéer er for det meste veldig ålreite blomster å ha med å gjøre, de tilgir det meste og trives i de fleste forhold :) Eneste du ikke bør kjøpe er en Miltonia, da de trenger å ha det litt kjøligere enn de fleste andre.

Floriss har nettopp hatt tilbud på orkidéer, så der burde butikkene fortsatt bugne over av Phalaenopsiser og Dendrobiumer i alle størrelser og farger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...