Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske slank mage, men ønsker at det skal komme fram noen muskler. 4-pack eller 6-pack.

Noen som har noen treningsmetoder?

Noen som har en "timeplan"?

Egne erfaringer?

Jeg kommer til å trene hjemme, hvor jeg ikke har vekter da men... finst det andre metoder?

Håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en ganske slank mage, men ønsker at det skal komme fram noen muskler. 4-pack eller 6-pack.

Noen som har noen treningsmetoder?

Noen som har en "timeplan"?

Egne erfaringer?

Jeg kommer til å trene hjemme, hvor jeg ikke har vekter da men... finst det andre metoder?

Håper noen kan svare!

Er du jente eller gutt?

For å få markerte magemuskler må fett forbrennes. Det er litt lettere for gutta enn for jentene. I tillegg må man bygge muskler - igjen litt lettere for gutta enn for jentene.

Så: Kardiotrening og styrketrening med relativt tung belastning må til. Crunches - gjerne med vekter, planken, markløft osv er bra. Husk korrekt teknikk! Flere øvelser her http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/

Skrevet

Er du jente eller gutt?

For å få markerte magemuskler må fett forbrennes. Det er litt lettere for gutta enn for jentene. I tillegg må man bygge muskler - igjen litt lettere for gutta enn for jentene.

Så: Kardiotrening og styrketrening med relativt tung belastning må til. Crunches - gjerne med vekter, planken, markløft osv er bra. Husk korrekt teknikk! Flere øvelser her http://nhi.no/trening/videoer/styrkeovelser/

Jeg er jente, tror du denne øvelsen vil funke etterhvert for meg da? :)

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg er jente, tror du denne øvelsen vil funke etterhvert for meg da? :)

Ettersom du skal trene hjemme og antageligvis ikke har for mange hjelpemidler tilgjengelig vil jeg anbefale deg å ta ordinære sit-ups, der du i tar dem i tre sett.

Rett sit-up, sit-up hvor du vrir deg mot venstre og sit-up hvor du vrir deg mot høyre. For å øke belastningen på magemusklene kan du etterhvert strekke hendene ut over hodet. altså på samme måte som når du står og skal strekke armene i taket. Hold armene sånn mens du tar sit-ups. Men husk at det er ganske viktig at du ikke glemmer ryggmusklaturen etterhvert som du trener magen. Den er en like viktig del av støtteapparatet som mage.

Dersom du vil ha ytterligere belastning kan du om mulig holde deg i noe hvor du kan henge og heve knærne opp mot haka og for rygg heve hælene opp mot bakhodet.

Skrevet

Sixpack får du ved å gå ned i fettprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...