MarianneE Skrevet 22. november 2003 #1 Skrevet 22. november 2003 Hvorfor? Hvorfor ikke? Jeg gir til de som står og samler inn med bøsser. Jeg har ikke mye penger, men jeg har mer enn de trengende har. Jeg ser ikke vitsen med og ha det godt selv, om jeg ikke kan dele med meg. Synes det er det minste jeg kan gjøre tilbake.
Gjest Poirot Skrevet 22. november 2003 #2 Skrevet 22. november 2003 Har SOS-barn og gir til Frelsesarmeen før jul (og ellers innimellom).
chimp Skrevet 22. november 2003 #3 Skrevet 22. november 2003 Har fadderbarn (jente) i India, medlem av Redd Barna, månedlig trekk til WWF, 13-åringen medlem av Røde Kors. Ellers har jeg gjerne pleid å innbetale sporadisk til Flyktningerådet og gir når d kommer noen på døra(hvis jeg har noe igjen dahhh....)
:-) anna Skrevet 22. november 2003 #4 Skrevet 22. november 2003 Har dårlig samvittighet og skal ha nyttårsforsett om å finne meg en organisasjon og støtte. Gir i bøsser og tv-aksjonen og faktisk også til narkomane på gata av og til
Malou Skrevet 22. november 2003 #5 Skrevet 22. november 2003 Har begynt å støtte Amnesty, men har planer om å bli fast medlem etterhvert, må bare ta meg sammen først! :fy: Grunnen til at jeg ikke har meldt meg inn ennå er at jeg også vurderer Leger uten grenser. Kanskje jeg burde støtte begge? :klø: Jeg har ikke vært så flink til å støtte noen fast, men har gitt litt til TV innsamlingsaksjoner etc. Nå synes jeg det er på tide at jeg begynner å hjelpe noe som ikke har det like godt som meg! Jennifer
Tusenfryd Skrevet 22. november 2003 #6 Skrevet 22. november 2003 Jeg er SOS-fadder, jeg gir alltid til TV-aksjonen og jeg gir alltid til Frelsesarmeen når jeg går forbi dem - jul eller ikke. Jeg har også de siste julene gitt et beløp til en institusjon i Oslo som er øremerket marsipan, blomster og akevitt (julekos). Dette er et sted som betydde mye for en god venn av meg.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2003 #7 Skrevet 22. november 2003 Nei. Er drittlei av at det står folk med bøsse overalt, og at de ringer å tigger pr. tlf selv om jeg har reservert meg. Hvis jeg skulle gitt til alle, så måtte neste innsamlingsaksjon vært til inntekt til meg
Gjest lmari Skrevet 22. november 2003 #8 Skrevet 22. november 2003 Er PLAN-fadder og gir alltid til Frelsesarmeen når jeg ser dem. I tillegg kjøper jeg litt lodd hvis noen selger, og gir penger en gang i blant til narkomane/tiggere på gata.
chimp Skrevet 22. november 2003 #9 Skrevet 22. november 2003 Nei. Er drittlei av at det står folk med bøsse overalt, og at de ringer å tigger pr. tlf selv om jeg har reservert meg. Hvis jeg skulle gitt til alle, så måtte neste innsamlingsaksjon vært til inntekt til meg Ingen kan gi til alle gode formål....Jo forresten, de som er stinn av penger, men de gir jo av innlysende årsaker lite og ingenting. Det er en grunn til at folk er rike, ikke sant? Bøssebærerne er det da ingen grunn til å irritere seg over..... Det at du får telefonoppringninger når du har reservert deg, burde du klage over!
Labella Skrevet 22. november 2003 #10 Skrevet 22. november 2003 Jeg gir hver måned en sum til Moyo Mdogo - en flott organisasjon hvor ingen av pengene går til administrasjon. De som driver organisasjonen betaler til og med flybillettene sine selv når de reiser til Afrika for å følge opp prosjektet. At jeg kjenner flere av dem som driver organisasjonen gjør at jeg føler meg 100 % sikker på at jeg gir til et flott formål! Ellers gir jeg sporadisk til andre, men kommer nok til å gi mer når jeg er ferdig å studere.
Gjest Tex Skrevet 23. november 2003 #11 Skrevet 23. november 2003 Jeg støtter Kreftforeningen og LHL. Videre Frelsesarmeen når jeg ser folk m bøsser, alltid tv aksjonen og absolutt alle unger som kommer på døra for å selge ett eller annet.... Jeg vet at det trengs penger ut av landet også, men folk rundt meg dør av kreft og hjertesykdommer, så valget er lett for meg.....
Morgan Skrevet 23. november 2003 #12 Skrevet 23. november 2003 Til en viss grad,ja!Støtter Redningsselskapet og Luftambulansen.Det hender jeg gir penger til sånne i byen,enten det nå er bøsse eller trubadurer på en lørdags-kveld
Gjest Brunhilde Skrevet 23. november 2003 #13 Skrevet 23. november 2003 Det er veldig opp og ned... TV aksjonen hvis det IKKE er religiøs arrangør... Frelsesarmeen i "julegryta"... Bøssebærere hvis aksjonen appelerer... Ellers er jeg flink til å kjøpe lodd av nabobarna og vafler når skole-elever sitter og fryser fordi de skal samle inn penger til skoletur el.l. Ja, og så donerer jeg en 10´er i ny og ne til de tiggerne som krysser min vei...
Pip Skrevet 23. november 2003 #14 Skrevet 23. november 2003 Ja. Me har valt ut nokre organisasjonar me støttar 1 som jobbar for rettferd og religionsfridom 1 som driv naudhjelp 1 som hjelper barn og unge i Noreg 1 som jobbar blant rusmisbrukarar. Desse har me faste trekk til. Gir elles det som måtte passe (går det an å seie) i aksjonar, i bøsser o.l. (Gir aldri pr. telefon!)
Gjest Gjesta Skrevet 23. november 2003 #15 Skrevet 23. november 2003 Jeg støtter ingen organisasjoner fast, men det hender jeg gir når det er innsamlingsaksjoner o.l., avhengig av hva pengene skal gå til. Jeg gir også pr. telefon hvis organisasjonen har konkrete planer (i Norge) de ønsker penger til. K
Cilla Skrevet 23. november 2003 #16 Skrevet 23. november 2003 Er støttemedlem i Støtteforeningen for kreftsyke barn, pluss gir pantelappene mine til de (ved mange panteautomater har de en liten kasse du kan legge pantelappen i), pluss setter inn penger på et privat minnefond en gang året som går til kreftsyke barn. Gir også til Frelsesarmeen, og av og til tilfeldige utvalgte organisasjoner jeg kommer over. Støtter også de aller fleste som kommer på døra mi for å selge noe(i hvert fall hvis de er barn) Og hvis de kommer fra Hafslund sikkerhet...........
manji Skrevet 23. november 2003 #17 Skrevet 23. november 2003 Disse er de jeg finner det for godt å støtte. MOT Frelsesarmeen Støtteforeningen for kreftsyke barn
MarianneE Skrevet 24. november 2003 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2003 Disse er de jeg finner det for godt å støtte. MOT Frelsesarmeen Støtteforeningen for kreftsyke barn Hvorfor det?
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #19 Skrevet 24. november 2003 har ett planfaddeskap og har da samvittighet til å si nei til alle andre som spør.. skal "oppjustere" når jeg får meg jobb (er student nå)
havsulen Skrevet 24. november 2003 #20 Skrevet 24. november 2003 Jeg støtter følgende fast: - SOS-barnebyer, har fadderbarn - Amnesty - Fremtiden i våre hender - United World Colleges - TV-aksjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå