Gå til innhold

Jeg går jo ikke ned i vekt :(

Anbefalte innlegg

Gjest Varpunen
Skrevet

Jeg har prøvd å slanke meg i ca en måned nå. Kaloriinntaket mitt har ligget på ca 1550 kalorier om dagen, litt pluss/minus men jeg har aldri gått over 1550*7 kalorier på en uke.

Jeg startet også med litt zumba og aerobic 3 ganger i uka og etter to uker la jeg inn 4 styrkeøkter i uka i tillegg (så de siste to ukene har jeg trent 3 økter med kondis og 4 med styrke og jeg har gitt meg selv 2 trenefrie dager i uka) I starten av denne måneden merket jeg med en gang at jeg gikk ned, men nå har jeg i det siste gått opp så mye at jeg veier 2 kg mer enn det jeg gjorde i utgangspunktet. Det er litt umotiverende for å være helt ærlig...

Er det styrketreningen som har gjort dette? Eller kanskje jeg rett og slett har klart å trykke i meg noe som jeg ikke er helt klar over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veeeel... dette er kanskje ikke det du har mest lyst til å høre, men du må antakelig la det gå litt mer tid.

Jeg begynte omtrent på samme måten, kanskje med en anelse lavere kaloriinntak, og etter en måned med knallhardt kostholdsregime og kraftig økt aktivitetsnivå 7 dager i uken, var det omtrent ikke skjedd noe som helst. Jeg gikk på vekten, og fikk en skikkelig "what the..."-opplevelse, for der var det sannelig ikke mye støtte å hente.

Etter en måned til, derimot, begynte ting å skje. Såvidt. Og det har fortsatt slik siden da, med litt varierende hastighet siden jeg ikke er 100% konsekvent med treningen.

Er det styrketreningen som har gjort dette? Eller kanskje jeg rett og slett har klart å trykke i meg noe som jeg ikke er helt klar over?

Styrketrening bygger nødvendigvis muskler, og de veier jo også noe. Ikke se deg blind på vekten. I perioder der min vekt har stått ganske stille, har jeg likevel opplevd at klærne så ut til å vokse. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok treningen, den gjør nemlig at kroppen binder mer vann :) Så vannvekt vil jeg tippe!

Gjest Varpunen
Skrevet

Jaja, får prøve å være litt mer tålmodig da :)

Trur jeg må slutte å se sånne slankeprogrammer på tven. Der går de jo ned mange kilo de første ukene virker det som :gjeiper:

Skrevet

Trur jeg må slutte å se sånne slankeprogrammer på tven. Der går de jo ned mange kilo de første ukene virker det som :gjeiper:

Jepp. De får folk til å begynne på dietter (som de kommer til å gå lei av) og gir dem urealistiske forventninger. Når de fantastiske resultatene da uteblir, mister man motivasjonen og ender opp med å legge på seg i stedet.

Slankeprogrammer på TV er altså fetende. :gjeiper:

Skrevet

Scan kroppen din. da får du vite hvor mye av vekta di som er fett og hva som er muskler. Målet er jo som regel ikke å bli lettest mulig, men å ha lav fett % og være fit. Ser heller ikke på tall som noe skikkelig viktig, det er når det synes det er morsomt. Ta ett bilde av deg selv naken, høres litt drastisk ut, men så sammenligner du om 3 mnd. Det er da det er gøy!

Skrevet

Med ca 1300 kcal daglig, i tillegg til aktivitet vil du gå ned ca 1 kg i uka.... men dager du trener masse må du spise flere kalorier. Bruk av pulsklokke, og veing av mat ( prøv vektklubb.no) vil gi den en veldig god oversikt over kalori inntak og og forbruk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...