Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er straks i uke 9 og føler jeg ser antydning til en liten kul på magen min, men skal sies at jeg er fryktelig oppblåst også. Masse vann har jeg fått i kroppen også :tristbla: Føler meg rimelig kvapsete om dagen ja....

Hvordan er/var det med dere andre?

Endret av Agurk
Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

I uke 9 kom folk bort og gratulerte meg... :sjenert:

Skrevet

Ho ho såpass ja :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

jeg er uke 12 nå, og kan si at den magen jeg trodde jeg hadde i uke 9 faktisk så ut som gravidmage, men var det ikke. Oppblåst oppblåst og atter oppblåst. + vann i kroppen. dagens mage er noe helt annet :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

jeg er uke 12 nå, og kan si at den magen jeg trodde jeg hadde i uke 9 faktisk så ut som gravidmage, men var det ikke. Oppblåst oppblåst og atter oppblåst. + vann i kroppen. dagens mage er noe helt annet :rodmer:

Skrevet

Når kom den "skikkelige" magen din da? Og hvorfor blir man så oppblåst og får så mye vann i kroppen?

Gjest frøken am
Skrevet

Min skikkelige mage kom virkelig over natten!

Nå føler jeg meg som en svær hval, er 20+5 og hatt stor mage siden...uke 15-16 tror jeg.

Har også den mørke streken som jeg i farten ikke kommer på hva heter..

Magen er alltid liiiitt større på kvelden, men ellers ser jeg meget gravid ut på dagen!

AnonymBruker
Skrevet

11 + litt tenker jeg... jeg er ikke overvektig, så det meste som skjer der synes...

man blir oppblåst fordi muskelaturen i hele mageregionen blir slappere, og tarmene jobber seinere.. dette vedvarer hele svangerskapet... derfor viktig og drikke mye, spesielt om du spiser mye fiber.

Jeg er fortsatt oppblåst, men ikke på samme måte, og den markante magen man begynner å se er under navlen som en søt kul...

Skrevet

fått litt mage jeg også, og jeg er bare 7 + 2. merker magemusklene mine har forsvunnet, og føler meg litt ekkel. ser ut som jeg har spist for mye og lagt litt på meg. men magen er der, for når jeg holder den inne så synes en liiiiiiten kul. gleder meg til magen blir mer som en gravidmage, og ikke så pløsete som den føles nå.

men på en annen side hadde det vært fint om magen kom sent, da vi skal holde graviditeten hemmelig så lenge som mulig. helst frem til etter ultralyden ( for gøy) . :)

AnonymBruker
Skrevet

Er straks i uke 9 og føler jeg ser antydning til en liten kul på magen min, men skal sies at jeg er fryktelig oppblåst også. Masse vann har jeg fått i kroppen også :tristbla: Føler meg rimelig kvapsete om dagen ja....

Hvordan er/var det med dere andre?

I uke ni så visste jeg ikke selv engang at jeg var gravid så var nok like tynn :)

Her fikk jeg vel mage rundt om uke 15..

Skrevet

Jeg fikk ikke noen kul på magen før jeg var 18- 20 uker på vei- og den var så liten at ingen kunne se den, utenom meg selv og mannen. Jeg er ( var! Nå har jeg badeballmage...) tynn/ slank til vanlig.

Man er ofte oppblåst i begynnelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Folk kan fortsatt ikke se at jeg er gravid når jeg har klær på meg, jeg er i uke 27. Så en trenger ikke glede seg for tidlig til magen. Føler jeg har ventet i evigheter, men så er det deilig å slippe å gå rundt å være så svær og tung lenge også da ;)

Skrevet

Jeg merket at buksene begynte å stramme i uke 12, tror jeg. Da kunne jeg også se selv at noe var annerledes. Tror de som kjenner meg kunne se at jeg var gravid i uke 15, altså at magen var synlig større enn normalt, men nå som jeg er i uke 18, tviler jeg på at fremmede kan se at jeg er gravid.

Men jeg merker jo at det har mye å si hva jeg har på meg. I dag har jeg på meg et vidt skjørt med høyt liv og belte i livet, og en kollega ble helt sjokkert da jeg fortalte om graviditeten og at jeg var 18 uker på vei. Tror hun ville skjønt det mer om jeg hadde på meg noe mer ettersittende eller i tynnere stoff. Så jeg har en følelse av at jeg kunne skjult graviditeten med løse klær en del uker ennå, men i bikini er det nok ikke lenge til fremmede kan se at jeg er gravid og ikke bare litt stormaget.

Jeg er for øvrig slank til vanlig, men klarer ikke å skjønne hvordan kroppsfasong før graviditet har betydning for hvor tidlig man ser gravid ut. Altså, jeg antar at det har betydning, men har ikke klart å tenke ut på hvilken måte. Jeg tenker at bekjente ville se endring hos en slank person tidlig, om man går i litt ettersittende klær. Samtidig virker det nesten som det kan ta litt tid før den virkelige gravidmagen kommer om man har lite spekk utenpå? Ikke at det er så viktig, men har lurt litt på dette, kansje mest fordi jeg er litt utålmodig etter å få mer synlig mage selv. Jeg vet også at hvordan man bærer barnet også har betydning, men vet ikke om spiller inn så tidlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket at buksene begynte å stramme i uke 12, tror jeg. Da kunne jeg også se selv at noe var annerledes. Tror de som kjenner meg kunne se at jeg var gravid i uke 15, altså at magen var synlig større enn normalt, men nå som jeg er i uke 18, tviler jeg på at fremmede kan se at jeg er gravid.

Men jeg merker jo at det har mye å si hva jeg har på meg. I dag har jeg på meg et vidt skjørt med høyt liv og belte i livet, og en kollega ble helt sjokkert da jeg fortalte om graviditeten og at jeg var 18 uker på vei. Tror hun ville skjønt det mer om jeg hadde på meg noe mer ettersittende eller i tynnere stoff. Så jeg har en følelse av at jeg kunne skjult graviditeten med løse klær en del uker ennå, men i bikini er det nok ikke lenge til fremmede kan se at jeg er gravid og ikke bare litt stormaget.

Jeg er for øvrig slank til vanlig, men klarer ikke å skjønne hvordan kroppsfasong før graviditet har betydning for hvor tidlig man ser gravid ut. Altså, jeg antar at det har betydning, men har ikke klart å tenke ut på hvilken måte. Jeg tenker at bekjente ville se endring hos en slank person tidlig, om man går i litt ettersittende klær. Samtidig virker det nesten som det kan ta litt tid før den virkelige gravidmagen kommer om man har lite spekk utenpå? Ikke at det er så viktig, men har lurt litt på dette, kansje mest fordi jeg er litt utålmodig etter å få mer synlig mage selv. Jeg vet også at hvordan man bærer barnet også har betydning, men vet ikke om spiller inn så tidlig?

Om to kvinner på 1.70 veier 60 og en 100kg, så sier det seg selv at det tar nok litt lengre tid før det er tydelig gravidmage hos kvinnen på 100kg.

Jeg er glad jeg er slank og at jeg ser akkurat hva som skjer med kroppen.

Skrevet

De magene man får før uke 12 er ikke direkte gravidmager. Man er rett og slett bare veldig oppblåst. :) Livmoren kommer ikke over skambeinet/symfysen før ca. mellom uke 12 og 15, så før den tid så er det ikke livmoren som gjør at man får større mage. :)

Her var jeg veeeldig oppblåst i uke ni, men så forsvant det igjen. Fikk en liiiten kul rundt uke 15 kanskje, men har generelt hatt liten mage hele veien. Den skikkelige babymagen kom ikke hos meg før uke 22 til 24. Da vokste den skremmende mye, hehe. :) Det er ingen tvil lenger nå, 26 uker på vei. Jeg hadde forøvrig helt flat mage før jeg ble gravid. den ene "muskelstreken" som jeg hadde øverst på magen vises enda pittelitt. :)

Nå stemmer det sikkert ikke for alle, for det er jo individuelle forskjeller, men jeg har inntrykk av at de med litt ekstra polstring ofte ser gravide ut tidligere enn de som er helt slanke. Altså at de gjerne får den der vokseperioden mye tidligere. Men ja..Er vel veldig individuelt når man får mage.

Moren min synes jeg er så utrolig lita, men ifølge fundus-symfysemål så er jeg helt normalt. Er bare det at jeg bærer gutten veldig inni meg, så selve magen stikker ikke like mye ut som hos de som bærer babyen mer ut av kroppen. Kommer vel en del an på høyden.

Skrevet

Eg var godt over halvvegs før det syntes med klær på. Sjølv kunne eg vel sjå ei antydning når eg var naken, då eg var 13-14 veker på veg.

Til vanleg er eg høg og normalt slank. Trur det har mykje med korleis ein ber ungen, og kor høg ein er. Lave damer ser ofte større ut enn høge.

Skrevet

Om to kvinner på 1.70 veier 60 og en 100kg, så sier det seg selv at det tar nok litt lengre tid før det er tydelig gravidmage hos kvinnen på 100kg.

Tja, jeg vet ikke om det er sier seg selv. Kanskje hvis vi snakker om en person på 100 kg kan det være vanskelig å se tidlig, men jeg har noen ganger lurt på om en person som ikke er overvektig, men heller ikke direkte slank vil se fortere gravid ut enn en slank person. Dette er kun ut fra hvordan jeg har observert fra folk jeg har sett som har vært gravide. Men dette blir bare spekulasjoner, da det kan ha vært helt tilfeldig. Som imli sier har vel høyde på mor en del å si i tillegg til hvordan barnet ligger. Og ikke minst om man har vært gravid før.

Skrevet

Jeg lurer på det samme som deg, Vera W. Jeg er 173 og normalt slank. Jeg har lange ben og kort overkropp, og trodde derfor jeg skulle få mage tidlig, siden det ikke ser ut som om det er plass der inne. Jeg så at magen endret litt form fra uke 12, fra uke 20 syntes det en del, og fra uke 25 ca turte folk å gratulere meg uten at jeg selv hadde fortalt det først. Magen ble etter hvert helt gjennomsnittlig stor.

Det interessante er at jeg har en kollega som er veldig likt bygd som meg. Og på henne syntes det utrolig tidlig, dvs før det var offisielt. Merkelig.

Skrevet

Hos meg har magen kommet etter ordinær UL begge gangene, altså rundt uke 20. Men den har vært bitteliten helt til ca uke 28-30, da har det kommet skikkelig kul.

Første gang hadde jeg høy og fin mage som gikk i ett med kroppen, denne gangen har jeg en skikkelig struttemage som ser ut som en fotball.

Skrevet

Jeg er glad jeg er slank og at jeg ser akkurat hva som skjer med kroppen.

Det vil jo være veldig avhengig av hvor vekten ligger da.. Jeg har feks ikke noe særlig mage, men er nærmere 100kg enn 60kg.. (er vel å merke litt over 180cm..) Og jeg kjenner flere tynne som har fått mage sent, og hatt liten mage.. Jeg begynte å få mage i ca uke 15.. Da måtte jeg bytte ut de fleste buksene mine. Men jeg fikk aldri en stor gravidmage, kunne til og med ta på tærne mine på slutten av graviditeten :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...