Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe noe fra ebay for første gang, og lurer litt på hvordan jeg går frem. Har registrert meg og funnet produktet. Men hvordan vet jeg at selgeren er pålitelig? Og hvor finner jeg ut hva fraktkostnadene er når jeg skal kjøpe fra Storbritannia? Skal kjøpe for ca 800kr, eller 90 pund.. Og hvor lang tid tar det ca før det kommer i posten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe noe fra ebay for første gang, og lurer litt på hvordan jeg går frem. Har registrert meg og funnet produktet. Men hvordan vet jeg at selgeren er pålitelig? Og hvor finner jeg ut hva fraktkostnadene er når jeg skal kjøpe fra Storbritannia? Skal kjøpe for ca 800kr, eller 90 pund.. Og hvor lang tid tar det ca før det kommer i posten?

Har du paypal konto? Hvis ikke, anbefaller jeg på det sterkeste at du skaffer deg det :)

-Du har noe som heter top seller(eller noe i den duren) Det er mennesker som har bra rykte på seg om å være seriøse.

-Porto prisen skal stå på siden når du går inn på ett produkt(og du har valgt norge når ebay har spurt om det)

-Husk at det er moms på varer over 200 :)

Skrevet

Ok takk for hjelpen! Jeg ser at portoen kommer på 25 pund.. det var jo en del. Hvis jeg kjøper to ting av samme selger, må jeg betale porto for begge tingene eller blir portoen stående på 25 pund?

Skrevet

Det lønner seg å ta en titt på selgers rykte. Der kan du finne ut mye i form av andre kunders erfaringer med aktuell leverandør. Slik som Miranda nevnte så er Paypal en genial måte å betale på, men det er ikke alle selgere som aksepterer den betalingsmåten.

Selv om selger ikke har Norge på listen over land det kan sendes til så lønner det seg å spørre. Ofte godtar de å sende hit også. På merkevarer så spør jeg selger direkte (via Ebays beskjedsystem) om varene er ekte. Har handlet masse gjennom Ebay siden 1998, og har kun opplevd å bli lurt en eneste gang. Da var beløpet ca 300 kroner så jeg overlevde :-)

Hvis det er noe du er i tvil om så send spørsmål til selger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...