Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

420.000,- God nok lønn er ikke?

Ikke begynnerlønn, har jobbet en del år..

Er dette en ok lønn.. eller helt ok?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I valget mellom ok og ok velger jeg... OK!

• Liker 8
Skrevet

Kommer an på utdanningsnivå, hvor mye snittlønna i yrket er, hvor lenge man har jobbet osv osv.

Det er jo ikke dårlig lønn, men heller ikke spesielt bra.

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok!

AnonymBruker
Skrevet

Var det jeg tenkte.. Etter husleia og skatten sitter jeg ikke med mye igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hva du jobber med,jeg tjener i overkant av 350 000,- i året,og det er bra i mitt yrke!

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er bra! Er 100.000 mer enn jeg tjente i en mediejobb der jeg jobba, som tilsvarte 150% stilling - uten noen form for overtidsbetaling, helligdagsbetaling eller avspassering. Så jeg hadde vært sjeleglad for en sånn lønn!

Men det kommer jo an på utdannelse, hva slags type jobb etc. Vanskelig å si på generelt grunnlag.

AnonymBruker
Skrevet

Leder i en liten bedrift.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha bedre lønn må du kunne argumentere for hvorfor du skal ha det. Vise til tidligere resultater, utdannelse, spesialisering, sammenligne deg selv med andre kandidater og så videre videre videre. Samt din egen markedsverdi, hvis en annen bedrift er villig til å betale 500.000 for DEG så er det for lav lønn. Men hvis du ikke har noen andre jobber å velge mellom eller som du kan sammenligne med så er lønnen ganske god. Men det kommer jo og an på overtid, arbeidstider, arbeidsoppgaver, hva slags jobb bla bla bla. Du har ikke oppgitt nok informasjon til å gi ett godt svar

Skrevet

420.000,- God nok lønn er ikke?

Ikke begynnerlønn, har jobbet en del år..

Er dette en ok lønn.. eller helt ok?

Helt generelt synes jeg man kan leve helt fint for 420000 i året ja.

• Liker 5
Gjest Spinell
Skrevet

Var det jeg tenkte.. Etter husleia og skatten sitter jeg ikke med mye igjen.

Da har du for høy husleie!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

som tilsvarte 150% stilling - uten noen form for overtidsbetaling, helligdagsbetaling eller avspassering.

Hvorfor rapporterte du ikke denne mediebedriften til Arbeidstilsynet?

Skrevet

Jeg synes det er en god lønn.

• Liker 1
Skrevet

Leder i en liten bedrift.

Da kommer det an på hva slags bedrift, hvor den ligger, hvor risikofylt stillingen er osv.

I en barnehage er det en helt vanlig lederlønn, i en tjenesteytende salgsbedrift med omsetning på 20 millioner eller mer, er det altfor dårlig, i en produksjonsbedrift med omsetning 10-20 millioner er det ok.

Som noen over her sier - du oppgir ikke tilstrekkelig informasjon.

Spørsmålet er heller om du kunne fått en bedre betalt stilling, evt en stilling med mindre ansvar og samme lønn. Er svaret ja på et av spørsmålene - er lønna for dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

I en barnehage er det en helt vanlig lederlønn, i en tjenesteytende salgsbedrift med omsetning på 20 millioner eller mer, er det altfor dårlig, i en produksjonsbedrift med omsetning 10-20 millioner er det ok.

Det jeg har uthevet her er jeg dypt uenig i.

En venn har nettopp en slik stilling, og en slik lønn, og både bedriftens revisor og ulike rådgivere sier at han er unaturlig lavt lønnet. På grunn av bedriftens bonusordning har det likevel passert.

Skrevet

Jeg syns det er ganske høy lønn.

• Liker 1
Skrevet

Om 420.000 er godt nok som lønn er umulig å svare på. Du sier du er leder i en liten bedrift, og for min del så er det dønn umulig å svare på om dette er en god lønn eller ikke. Sissan skisserer hvorfor.

Personlig så må jeg si at jeg ikke ville hatt lederansvar for den lønna, men det er meg.

Skrevet

Det jeg har uthevet her er jeg dypt uenig i.

En venn har nettopp en slik stilling, og en slik lønn, og både bedriftens revisor og ulike rådgivere sier at han er unaturlig lavt lønnet. På grunn av bedriftens bonusordning har det likevel passert.

En slik bedrift har typisk et driftsoverskudd i størrelsesorden 1-2 millioner. Er du ansatt og ikke medeier (det er nok mer typisk at daglig leder i så små bedrifter også er medeiere), tror jeg ikke du kan forvente veldig høy lønn.

Siden din venn har nettopp en slik stillig og nettopp en slik lønn, er jeg jo ikke helt på bærtur heller? Men igjen er det enda flere elementer som spiller inn. Er bedriften i Oslo-området, er det f.eks. en ikke-så-høy lønn. Er den i en liten by på Vestlandet, er det en helt ok lønn. Er den i en risikobransje, er det en lav lønn. Er det i en trygg bransje, der man er rimelig sikker på at det ruller mer eller mindre av seg selv, er det en helt ok lønn. Er det en bedrift med mange ansatte man har personalansvar er det en ikke-så-god lønn. Er det to ansatte og masse maskiner, er det en helt ok lønn. Og slik kan jeg fortsette. Lederstillinger er kanskje det aller vanskeligste å si noe om "riktig lønnsnivå" på, nettopp fordi det er mange faktorer som spiller inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AB her igjen.

Ere styrer i en liten barnehage på vestlandet. Ny jobb, 420.000,-

Administrative oppgaver, personalansvar, veiledning av personalet osv.

God nok lønn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...