Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slike saker leser vi om fra tid til annen.

Trist - tenk at ingen har reagert på hele ni mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det var jo en nabo som reagerte men som ikke ble hørt.

Selv bor jeg i blokk, har bodd her i 2 år og ANER IKKE hvordan naboene mine ser ut.

Skrevet

Det er nå en ting at man ikke vet hvordan naboene sine ser ut, selv om det er trist det også, men det er noe annet at vedkommende ikke har noen som reagerer på at de ikke hører noe i fra deg i 9 måneder. Tviler på at vedkommende har vært særlig lykkelig sine siste dager da...

Jennifer

Skrevet

Det er fryktelig trist at noen er så ensomme at ingen savner dem eller leter etter dem på ni måneder..............:-(

Skrevet

Det var det jeg mente også; trist at ikke et eneste menneske savner en som plutselig ikke viser seg på ni mnd.

Ikke familie, ikke venner, ikke naboer, ikke andre omsorgspersoner.

Skrevet

Ja kjempetrist. Det er vel egentlig slike ting jeg egentlig er mest redd for, å dø alene, uten at noen merker det. man forsvinner helt ubemerket hen. uff.

Skrevet

Nå er det engang slik at det finnes mennesker som selv velger å ikke ha kontakt med hverken familie eller andre personer. Hvis de i de hele tatt har noen familie da - det finnes faktisk de som er siste gjenlevende ledd av familien - og som liker seg best i eget selskap. Tror ikke det sitter så veldig mange rundt om i Norges land som kunne ligget død i månedsvis uten at noen reagerte. Dette tilhører uten tvil unntakene - heldigvis.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Dette er ufattelig trist.

Der jeg har vokste opp, skjedde det samme for 12 - 14 år siden. Da var det trygdeetatetn som reagerte. Vedkommende hadde ikke hent ut penger på lang stund. Når politiet kom på stedet var postkassen overfylt uten at postmannen reagerte.

Det er heldigvis ikke noe som skjer hver dag.

Skrevet
Dette er rett og slett moralsk forkastelig

Men hvem har ansvaret? Selv kjenner jeg ikke mine naboer, og ville ikke merket om de var borte.

Noen har ingen venner, av ulike grunner. Noen er gærne og ingen liker dem, noen har brutt med familien, noen har ikke familie.

Trist-ja

Moralsk forkastelig-nei, ikke hvis han eks ikke har familie og venner.

Skrevet

Hvem i all verden har isåfall skylden for at dette skjer det da.....Det kan utmerket godt være sånn at disse personene som dette skjer m ikke har familie el har oppført seg på en sånn måte at familien har kuttet dem ut. Kanskje årsaken er at man rett og slett har vært en drittsekk hele sitt liv, og at det er grunnen til et famile, venne- eller kontaktløst liv. Det kan være einstøinger for alt vi vet, som har valgt selv å leve et tilbaketrukket liv uten mer kontakt m andre mennesker enn det de MÅ ha! Ikke alle vil ha kontakt m naboene, ikke alle eldre vil oppsøke eldresentra, bingo el hva det nå er av sosiale tilbud....For sånne tilbud finnes, det vet vi jo. Langt fra alle ønsker å ha hjemmehjelp. Man kan jo ikke akkurat pålegge folk å skaffe seg et sosialt nettverk, slik at de blir meldt savnet når de finner for godt å dø.

Satt senest idag og snakket m en venn av meg om dette....Han mente kommunen kunne innføre en ordning med å dra rundt å sjekke hvordan eldre folk har det og om de trenger hjelp. Men det kan de da ikke bare gjøre hvis folk ikke ønsker tilsyn. Det har m personvern å gjøre. Isåfall må man vel fylle ut et skjema på forhånd for å godkjenne det, og alle de som ikke gjøre det, vil jo umulig bli fanget opp!

Men heldigvis hører dette til sjeldenhetene, og grunnene kan man jo bare spekulere i. Det er lett nok å rope på syndebukker når sånne tragiske ting avdekkes, men hvor i all verden skal man plassere ansvaret?

Skrevet
Dette er rett og slett moralsk forkastelig

Hva mener du? Tenker du på BBB som ikke ville sjekke nøyere første gangen de ble gjort klar over lukten, eller at han ikke kjente noen som savnet ham....

Jeg undrer meg forresten litt over en annen ting også... Hva med posten hans? Postkassen må da ha blitt oppsiktsvekkende full??

Skrevet

slikt er trist å lese om.ni måneder er fryktlig lenge.Jeg personlig synes det er rart at ikke postmannen reagerte.og for ikke å snakke om lokta.Det må jo bli en motbydelig lokt.å etter ni måneder.Det må jo ha vert grusomt for den personen som fant han.Man har jo et ansvar selv.Å ha kontakt med omverdnen mener nå jeg.

Skrevet

Nå vet ikke jeg så ye om hvordan postmenn jobber, men jeg innbiller meg at det er amnge som flytter uten å melde adresseforandring, drar på langtidsferie uten å stoppe avisen osv.

Skrevet

I og med mannen ikke var norsk abbonerte han sikkert ikke på norske aviser. Hvis han heller ikke har fått reklame er det slett ikke sikkert postkassa har blitt så veldig overfylt.

Men uansett er det forferdelig tragisk at et menneske ikke blir savnet av noen på så lang tid :(

Skrevet

Ja det kan jo vere tilfellet(at hen ikke har hatt så mye post)Men her jeg bor mins jeg det var et tilfelle at det var postmannen som meldte fra at det var så mye post.Å da sjekket di det opp.Å di fant en eldre dame død.Men det var jo ikke så lenge som ni måneder da.Det er jo selfølgelig ikke postmannen sin oppgave å følge opp.Men som jeg skrev i stad,Man har selv ett ansvar om man ønsker at folkt skal oppdage om det skjer noe.Er mann ikke interisert i andre mennesker å lever for seg selv så skjer jo slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...