Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har blitt bitt av lese-basillen og har i løpet av sommerferien (som startet den 17 juni) lest hele Twilight-sagaen av Stephenie Meyer (Twilight, New Moon, Eclipse og Breaking Dawn) og begynner i dag på Stolthet og Fordom av Jane Austen.

Hvis jeg leser Stolthet og Fordom like fort som jeg har lest de fire andre bøkene er det ikke lenge til jeg trenger en ny bok (igjen).

Jeg liker veldig godt romaner med innslag av romantikk og litt action, sånn som Twilight-sagaen. Blir det for mye kliss (slik som balkong-scenen i Romeo og Julie) kommer jeg ikke til å lese det, det orker jeg rett og slett ikke. Det kan være en bok om en helt vanlig jente også, så lenge det er litt driv i den og ikke bare om hva hun spiser til frokost og hvem hun har en hemmelig forelskelse i. Jeg vil ikke bare ha ren krim heller. Jeg liker (som du sikkert har skjønt) bøker for unge voksne (Young Adults). Jeg har også ønske om tips til klassikere slik som Stolthet og Fordom.

Jeg er mest på leting etter romaner som står for seg selv men kan også ta imot tips til serier.

For å hjelpe dere litt kan jeg si hvilke forfattere og bøker jeg har likt veldig godt så langt:

* Carrie's Dagbok av Candace Bushnell

* Husker dere ikke meg? av Sophie Kinsella

* Twilight-sagaen av Stephenie Meyer

* Gossip Girl-bøkene og It Girl-bøkene av Cecily von Ziegesar

PS: Jeg kan godt lese på engelsk, så det er ikke et hinder hvis boka ikke er oversatt til norsk.

Endret av -littleme-
Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Har du lest Tatt av vinden også? Jeg elsket den da jeg var i slutten av tenårene :)

Hvis du liker Twilight, kan det jo hende du liker True Blood-bøkene av Charlaine Harris også.

Hm.. Jeg leser ikke så mange romantiske bøker, så jeg hadde visst ikke flere forslag i farten. Men kan trygt anbefale de jeg har nevnt i alle fall :)

Skrevet

Hei!

Har du lest Shopoholiker bøkene til Sophie Kinsella da?

Ikke akkurat det som kan kalles "god" litteratur, men underholdene. Deilig med lettleste og enkel underholdning innimellom også :)

Gjest redstar
Skrevet (endret)

Da MÅÅÅÅ du lese bok serien: Vampire Academy , noe alla twilight bare mye mye bedre!

Utdrangene på hjemmesiden virker gjerne litt "fjortis", men jeg må si meg mye mer fornøyd me disse bøkene enn twilight, og mye mer "historie" om jeg kan si det slik. Også litt sloss/kriging og så klart kjærlighet, sorg og drama!

Bøkene er på engelsk og veldig veldig bra. Jeg fikk kjøpt de fleste bøkene på haugenbok.no

Anbefales!

Og True Blood bøkene så klart!:)

Endret av redstar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...