Gå til innhold

ABORT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Tok en abort for en stund siden, ca en mnd.

Er drit nervøs for at jeg er gravid, igjen o.O

Blør fremdeles. Ingen magesmerter. Ømme bryster.

Begynte med nuvaring, men vi var litt uheldige med tidsberegning, og mistet den uten å huske timer den var ute.

Er veldig usikker på hvordan det et etter en abort med ømme bryster, for jeg veit liksom ikke helt når uka kommer, ettersom jeg fremdeles har litt blødning.

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å oppleve ømme/vonde bryster, samt blødninger etter abort. Du har tross alt fjernet et foster, da trenger kroppen tid til å tilpasse seg normalen. Dersom du opplever store smerter, og mistenker at noe ikke er som det skal, ville jeg anbefalt deg å ta en tur til gynekologen for kontroll.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du medisinsk abort eller kirurgisk?

Blør fremdeles? Har du da blødd i ca en mnd? Det kan da ikke være normalt... :klo:

Jeg har opplevd blødninger i en ukes tid etter kirurgisk og en ukes tid etter medisinsk, men en HEL mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du medisinsk abort eller kirurgisk?

Blør fremdeles? Har du da blødd i ca en mnd? Det kan da ikke være normalt... :klo:

Jeg har opplevd blødninger i en ukes tid etter kirurgisk og en ukes tid etter medisinsk, men en HEL mnd?

Jeg fikk ikke med meg at det har gått en måned/ mer...

Da kaster jeg ballen over til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok medisinsk abort, blødde vel i seks uker etterpå. Stoppet litt opp etter fire uker, så begynte det på an igjen et par uker til. Men så ble det normalt igjen :) Er du bekymret er det jo bare å ta en telefon til der du tok abort å høre.

Men, jeg skjønner ikke, du kan jo ikke være gravid igjen, for du har vel ikke hatt sex siden aborten hvis du har blødd hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisinsk.

Men det står på skrivet at det kan blø opptil 40 dager.

Kan det hende at uken er kommet tett på, mens jeg fremdeles har hatt abort blødninger kanskje...hm!

Får ta en test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ta en test :)

40 dager faktisk... Det var skremmende lenge, men er det sånn så er det sånn. Takk for opplysningen hvertfall. Visst jeg hadde tatt en ny medisinsk abort slipper jeg hvertfall å dø på meg av skrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok medisinsk abort, blødde vel i seks uker etterpå. Stoppet litt opp etter fire uker, så begynte det på an igjen et par uker til. Men så ble det normalt igjen :) Er du bekymret er det jo bare å ta en telefon til der du tok abort å høre.

Men, jeg skjønner ikke, du kan jo ikke være gravid igjen, for du har vel ikke hatt sex siden aborten hvis du har blødd hele tiden?

Hehe, joda...vi kjører på rødt og vi ;) men fikk beskjed om at sex mens blødninger KAN føre til infeksjonsfare, og mest de to første ukene. Sex er lov etter abort, men må følge med på visse ting.... Du skal være veldig uheldig om du får infeksjon.

Men ja, veldig dumt uansett. Sier meg enig i det selv.

Litt lettere å ikke tenke på slike ting og tro alt går greit når du er kåt som f*** :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ta en test :)

40 dager faktisk... Det var skremmende lenge, men er det sånn så er det sånn. Takk for opplysningen hvertfall. Visst jeg hadde tatt en ny medisinsk abort slipper jeg hvertfall å dø på meg av skrekk.

Hehe, ja, er ikke bra å dø på deg sjæl av skrekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda...vi kjører på rødt og vi ;) men fikk beskjed om at sex mens blødninger KAN føre til infeksjonsfare, og mest de to første ukene. Sex er lov etter abort, men må følge med på visse ting.... Du skal være veldig uheldig om du får infeksjon.

Men ja, veldig dumt uansett. Sier meg enig i det selv.

Litt lettere å ikke tenke på slike ting og tro alt går greit når du er kåt som f*** :/

Huff, hadde jeg ALDRI tatt sjansen på, ihvertfall ikke uten kondom en gang... Men så var jeg heller ikke spesielt kåt etter aborten, syntes det var ganske kjipt hele greia. Var egentlig litt mer sånn "jeg skal aldri ha sex igjen"-humør, vil ikke gjøre samme feil to ganger på rad.

Uansett, jeg ville ikke tenkt at å blø i 4 uker er dødslenge som mange her virker å syntes. Det er vanlig å ha en ekstra kraftig mensen etter abort, så hvis blødningene og mensen kommer etterhverandre er det naturlig å blø en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...