Gå til innhold

Hvordan vite om en mann kun er ute etter sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men mann da..... man kan jo møte et menneske og kommunisere seg grønn i 2-3 måneder på dater og utflukter og sms og nett...og så ta steget til sex... og alikevel finne ut etter ett år at man i dagliglivet ikke fungerer optimalt opp mot hverandre. Det er bare en risk man tar ved å gå inn i forhold.

Javisst, men det er egentlig ikke om å gjøre å ta størst mulig risiko. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden handler om hvordan man kan skille klinten ifra veten.

Og det gjør man ikke ved å ha sex så fort som mulig.

Det gjør man ved å fokusere på god kommunikasjon og godt samarbeide.

Man gjør det ikke ved å vente med sex, heller. Hvordan er tidlig sex et hinder for å skille klinten fra hveten, som du sier?

Du kan få tenke på det.

Eller du kan få lov å forklare det for trege meg.

Endret av K.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men det er egentlig ikke om å gjøre å ta størst mulig risiko. Ikke sant?

Jeg påpekte bare urimeligheten i denne vente-filosofien din jeg... For noen er 2-3 dager riktig, andre 2-3 uker.. osv..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør det ikke ved å vente med sex, heller. Hvordan er tidlig sex et hinder for å skille klinten fra hveten, som du sier?

Det er et hinder fordi man da ikke vet om den andre personen bare er ute etter mer gratis sex (klinten), eller om denne er seriøst interessert i et parforhold (veten).

Derfor er det et dumt taktisk trekk å gjøre (for kvinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påpekte bare urimeligheten i denne vente-filosofien din jeg... For noen er 2-3 dager riktig, andre 2-3 uker.. osv..

Det kan du si, men det forutsetter at det gjelder for begge parter.

Men ofte er det sånn at bare den ene parten syns 2-3 dager er riktig.

Og da blir det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Så du foretrekker menn som vil pule deg fortest mulig fremfor de som vil legge litt effort i å bli kjent med deg før de pule deg?

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du foretrekker menn som vil pule deg fortest mulig fremfor de som vil legge litt effort i å bli kjent med deg før de pule deg?

Nei, en mann som ikke tenner på meg og vil ha sex med meg, ser jeg ikke på en seriøs kandidat.

Det betyr ikke at man puler på første date, men at det er tydelig at han har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hinder fordi man da ikke vet om den andre personen bare er ute etter mer gratis sex (klinten), eller om denne er seriøst interessert i et parforhold (veten).

Derfor er det et dumt taktisk trekk å gjøre (for kvinner).

Det vet man da ikke uansett, og jeg vil egentlig si tvert imot: om vi ikke har sex vil jeg fortsatt komme til å tenke på sex. Og om hun har lyst på meg vil hun komme til å tenke på sex, hun også. Om vi begge har lyst på sex, kommer vi begge til å tenke på sex ihvertfall frem til vi faktisk har sex, og å skulle vente da bare for at "sånn skal det være" ser jeg ikke noe poeng i.

Jeg vet jo uansett ikke selv om jeg er interessert i noe seriøst med henne før jeg har hatt sex med henne, og nå i voksen alder har jeg ingen tålmodighet til å vente for tilsynelatende ingenting. Jo lenger tid det går, jo større sannsynlighet for at jeg mister interessen, uansett hvilke intensjoner jeg egentlig hadde, da jeg naturligvis i økende grad føler at hun ikke er interessert i meg. Spesielt når det kommer til jevnaldrende eller eldre kvinner: jeg forventer at de vet hva de vil, i større grad enn de yngre.

Medmindre man er bekymret for å ha for mange erfaringer, synes jeg ikke man skal la sex være den siste brikken man prøver å se om passer. Da er det mye bedre at den er den første, mener nå jeg: om en mann har seriøse intensjoner vil han jo fortsatt ha dem om de har sex. Jeg ser ikke at venting hjelper enten han har seriøse intensjoner eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vet man da ikke uansett, og jeg vil egentlig si tvert imot: om vi ikke har sex vil jeg fortsatt komme til å tenke på sex. Og om hun har lyst på meg vil hun komme til å tenke på sex, hun også. Om vi begge har lyst på sex, kommer vi begge til å tenke på sex ihvertfall frem til vi faktisk har sex, og å skulle vente da bare for at "sånn skal det være" ser jeg ikke noe poeng i.

Jeg vet jo uansett ikke selv om jeg er interessert i noe seriøst med henne før jeg har hatt sex med henne, og nå i voksen alder har jeg ingen tålmodighet til å vente for tilsynelatende ingenting. Jo lenger tid det går, jo større sannsynlighet for at jeg mister interessen, uansett hvilke intensjoner jeg egentlig hadde, da jeg naturligvis i økende grad føler at hun ikke er interessert i meg. Spesielt når det kommer til jevnaldrende eller eldre kvinner: jeg forventer at de vet hva de vil, i større grad enn de yngre.

Medmindre man er bekymret for å ha for mange erfaringer, synes jeg ikke man skal la sex være den siste brikken man prøver å se om passer. Da er det mye bedre at den er den første, mener nå jeg: om en mann har seriøse intensjoner vil han jo fortsatt ha dem om de har sex. Jeg ser ikke at venting hjelper enten han har seriøse intensjoner eller ikke.

Du vet alstå ikke hvor godt du liker ett annet menneske før du har hatt sex? ut i fra det svaret der tviler jeg på om du har seriøse intensjoner om noe som helst, heheh.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle hun foretrekke menn som IKKE har lyst på henne?

Den lengste tiden jeg har ventet var vel 1-2 måneder.

Den korteste tiden jeg "ventet" var 10 timer fra jeg ble kjent med henne.

I førstnevnte forhold var jeg hodestups forelsket, men ikke mindre sexfiksert av den grunn.

I sistnevnte forhold ser jeg i ettertid at jeg hadde seriøse intensjoner, langt mer seriøse enn førstnevnte, men jeg tror jeg mistet henne fordi jeg vegret meg for å forelske meg. Det var jo nettopp forelskelsen i førstnevnte forhold som gjorde at jeg selv ikke kunne se om min lyst for henne bare var kåthet eller om jeg hadde seriøse hensikter. Bruddet fra det første forholdet var langt mer smertefullt, men det er det andre forholdet jeg angrer mest på at jeg ikke fikk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet alstå ikke hvor godt du liker ett annet menneske før du har hatt sex? ut i fra det svaret der tviler jeg på om du har seriøse intensjoner om noe som helst, heheh.

Det var da ikke det jeg sa i det hele tatt, var det vel?

Hvor godt man LIKER noen er ikke tema her. Jeg LIKER da vennene mine også, uten at jeg har noen romantiske tanker om dem. Her snakker vi om lyst: vil jeg ha henne bare for sex, eller vil jeg ha noe mer?

Selv om jeg bare vil ha henne for sex betyr ikke det at jeg liker henne mindre av den grunn. Om jeg skulle like henne aldri så mye, om jeg var aldri så glad i henne... om kjemien ikke stemmer, så stemmer den ikke.

Endret av K.A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var da ikke det jeg sa i det hele tatt, var det vel?

Hvor godt man LIKER noen er ikke tema her. Jeg LIKER da vennene mine også, uten at jeg har noen romantiske tanker om dem. Her snakker vi om lyst: vil jeg ha henne bare for sex, eller vil jeg ha noe mer?

Selv om jeg bare vil ha henne for sex betyr ikke det at jeg liker henne mindre av den grunn. Om jeg skulle like henne aldri så mye, om jeg var aldri så glad i henne... om kjemien ikke stemmer, så stemmer den ikke.

Neida, men hvorfor ha sex med en en ikke har kjemi med? Bare "liker" jeg mannen får jeg hvertfall ikke noe tenning for å si det slik.

Mennesker er så kompliserte, som jeg nevner over her er det best når ting faller naturlig og en ikke tenker: Vil jeg ha dette mennesket kun for sex?? høres egentlig ganske latterlig ut og kunne aldri falle meg inn og miste intigritet på den måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest padawan

Skulle hun foretrekke menn som IKKE har lyst på henne?

for all del - seksuell kjemi er vikitg for at sexen i et forhold skal fungere men hvis en begynner å pule etter et par timer eller max et par dager ser jeg for meg at en blir blendet av den seksuelle kjemien/fysiske lysten fremfor å se etter de andre ting som er viktige i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del - seksuell kjemi er vikitg for at sexen i et forhold skal fungere men hvis en begynner å pule etter et par timer eller max et par dager ser jeg for meg at en blir blendet av den seksuelle kjemien/fysiske lysten fremfor å se etter de andre ting som er viktige i et forhold.

Nå var det ikke det jeg skrev, var det vel? Jeg skrev En mann som ikke tenner på meg og vil ha sex med meg, ser jeg ikke på en seriøs kandidat.

Det betyr ikke at man puler på første date, men at det er tydelig at han har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Nå var det ikke det jeg skrev, var det vel?

siden jeg sitterte K.A. var det primært den brukeren jeg skrev til.

jeg er forøvrig enig i det du skriver at det er viktig at begge parter tenner på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en mann som ikke tenner på meg og vil ha sex med meg, ser jeg ikke på en seriøs kandidat.

Det er selvfølgelig helt greit.

Men det gjelder altså å finne ut av andre viktige saker og ting som kommunikasjon og samarbeide etc. først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...