AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 Ludo har sperret telefonen min, siden jeg ikke har betalt en regning som hadde forfall 23.06. Jeg har ikke fått noen purringer og heller ikke noe varsel om at telefonen vil bli sperret. Fakturaen har i tillegg gått til inkasso. Er det her helt etter boka, jeg trodde man skulle få 1-2 purringer først?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Betal regningene dine, så slipper du slike problemer. 1
Gjest Tirkes Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Betal regningene dine, så slipper du slike problemer. Og prisen for tidenes mest hjelpsomme går til.... Ja. Du skal ha purringer og varsler. Jeg tror min. kravet er 2 purringer deretter inkasso, ofte sender selskaper ut purring, deretter purring nr. 2 som heter "inkassovarsel" og så vil du motta inkasso. Jeg gikk til krigen mot Tele2 for et par år siden grunnet en inkasso som dukket opp 4 år etter at jeg gikk over til Netcom - uten at jeg hadde fått purring, varsel eller noe. Inkassoen jeg fikk var også påløpt en masse renter på. Det endte med at de droppet hele saken, mot at jeg betalte opprinnelig beløp jeg skyldte til Tele2 for fire år siden (som var siste månedsbeløpet når simkortet ikke var i bruk) og alle de andre tusenlappene forsvant i deleteknappen til inkassoselskapet. Nøyaktige lover og retter vet jeg ikke, men foreslår at du først av alt sender en mail til dem og bestrider kravet grunnlagt i at du ikke har mottatt purringer eller varsel. Så send en mail til Ludo og still spørsmål ved manglende purringer. Så ville jeg nok googlet litt lovverk og sett hva jeg fant ut.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Jeg har ikke mottatt verken purring eller inkassovarsel, bare fått beskjed om at fakturaen har gått til inkasso da jeg spurte om hvorfor nr mitt er sperret. Kan jeg bare betale fakturaen og glemme alt som heter inkasso inntil videre? Og hvis de har rett, så betaler resten (?) også?
juliane Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 (endret) Er du helt sikker på at du ikke har fått purring? Sjekk adressen som ligger i systemet hos Ludo, den oppdaterer seg nemlig ikke automatisk ved flytting i folkeregisteret, og du kan heller ikke endre den selv. Jeg hadde klart å skrive feil mnd på en regning da jeg la den til forfall, og da sendte de inkassovarsel hjem til mamma og pappa - der jeg ikke har vært folkeregistrert på over et år. Fikk ikke noen purring før inkassovarselet. Kom visstnok i en "rar" konvolutt, mamma var overbevist om at det var en eller annen for "konkurranse" med skrapelodd osv, så hun holdt på å kaste hele greia uten å ringe meg først. Endret 2. august 2011 av juliane
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Jeg får faktura på e-post. Har søkt gjennom hele innboksen og i tillegg sjekket "min side". Nada.
Tropic Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 De har nok sendt ut en purring og siden den heller ikke er blitt betalt sendt deg til inkasso. Om du ikke har mottatt faktura eller purring må du snakke med de og finne ut hvilken adresse de bruker på deg. Husk, at det er ditt ansvar at de har rett adresse på deg, dessverre. Ring med en gang og rett opp i det slik at ikke mer går til inkasso. (Om du ikke får faktura er det dit eget ansvar å gi de beskjed om dette) Om du ikke har mottatt noen faktura etter dette og dermed ikke betalt noe siden mai må du raska på slik at mer ikke går til inkasso.
juliane Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Jeg får faktura på e-post. Har søkt gjennom hele innboksen og i tillegg sjekket "min side". Nada. Alle får vel faktura på e-post, men inkassovarselet kom i posten allikevel.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Jeg har flyttet uten å melde adresseendring, så da er det nok der hele problemet ligger. Men jeg får da annen post ettersendt hit hvor jeg bor nå. Rart at de ikke sender varsel på e-post i tillegg. Synd at jeg ikke kan ringe og snakke med Ludo eller inkassoselskapet, og bare må vente på svar på e-post. Betalte fakturabeløpet nå, så får vi se hvordan det blir med gebyrer senere.
Gjest Iah Skrevet 2. august 2011 #10 Skrevet 2. august 2011 Er du helt sikker på at det har gått til inkasso, det er ikke et inkassovarsel du har fått?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Er du helt sikker på at det har gått til inkasso, det er ikke et inkassovarsel du har fått? Jeg har bare fått beskjed om at "faktura er oversendt til inkasso" og at jeg må kontakte dem for betalingsinformasjon. Skal få sjekket postboksen min i dag og se om det ligger purring eller varsel der. Tåpelig å ikke sende både som brev og e-post, hvor jeg har fått alle andre fakturaer tilsendt.
Anglofil Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Hos operatøren jeg jobber kommer purring både som brev (dvs pr post) og på sms (dette selv om man har e-faktura). Du er sikker på at du ikke har fått noe av dette? Og husk å sjekke om adressen er riktig, det er ditt ansvar at den ligger inne. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Jeg har fått et idiotisk svenskesvar fra PayEx. Skal jeg betale 62 kr til samme konto nr og med samme kid nr som vanlig (hvor PayEX også står som mottaker)? Gällande faktura XXXX-XXXXXX har inbetalning bokförd 2/8 ej avsett tillkommen påminnelseavgift. Första påminnelsen gällande denna faktura aviserades 11/7, andra påminnelsen 1/8, vi emotser således din inbetalning á 62 NOK, avseende tillkommen påminnelseavgift samt dröjsmålsränta per omgående.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #14 Skrevet 3. august 2011 Jeg betalte altså det opprinnelige fakturabeløpet i går, 2/8. Da betalte jeg ingen gebyrer.
Gjest Skrevet 3. august 2011 #15 Skrevet 3. august 2011 Jeg har fått et idiotisk svenskesvar fra PayEx. Skal jeg betale 62 kr til samme konto nr og med samme kid nr som vanlig (hvor PayEX også står som mottaker)? Gällande faktura XXXX-XXXXXX har inbetalning bokförd 2/8 ej avsett tillkommen påminnelseavgift. Första påminnelsen gällande denna faktura aviserades 11/7, andra påminnelsen 1/8, vi emotser således din inbetalning á 62 NOK, avseende tillkommen påminnelseavgift samt dröjsmålsränta per omgående. Haha, herregud. Jeg skjønte ikke bæret av den der. Alt jeg vil gi deg er en . Jeg har betalingsvegring så det holder etter, håper alt ordner seg for deg!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #16 Skrevet 3. august 2011 Takk for det, jeg begynner å bli ganske irritert her og spammer dem med krasse svar, tar jo hundre år å få svar også. Men føler meg ganske trygg på at jeg skal betale 62 kr, jeg ville bare ha det i klartekst uten så mye svada.
Gjest Iah Skrevet 3. august 2011 #17 Skrevet 3. august 2011 Å få faktura på svensk må jeg si er talentløst.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #18 Skrevet 3. august 2011 Jepp, men etter den krasse mailen jeg sendte tilbake har jeg fått et ordentlig svar. 62 kr å betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå