Quick Charger Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 Hei og hå kvinneguidere! Håper alle har det bra. Fruen har i det siste blitt litt i overkant intressert i sminke, siden hun har bursdag snart har jeg kjøpt en MakeupMekka Pro Makeup Studio Case. Og trenger nå hjelp til å fylle denne med grunnleggende sminke/tilbehør/duppeditter/palletter/etc. Håper noen har lyst å bruke noen minutter på å hjelpe meg. Har prøvd å sende en lik e-post til makeupmekka men har enda ikke fått noen svar. og det begynner å haster for meg. hjertelig takk for all hjelp.
Honesty Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Kanskje du heller kan gi henne et gavekort enten hos Makeupmekka eller et lokalt parfymeri/sminkebutikk, og la henne plukke sminken selv? Det er et minefelt å skulle kjøpe noe så personlig som sminke til en annen person, og det er såpass dyre ting at det er trist hvis de ikke faller i smak hos mottakeren. 2
Quick Charger Skrevet 2. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2011 skjønner den Honesty, tanken har streifet og gjør det fortsatt. Har liksom lyst til å gjennomføre hele gaven. Enn en tom koffert på 2 kg(eller noe sånt) og et gavekort som kommer til å ligge og samle støv frem til 1 dag før den går ut, også haste kjøper hun kremer og æsj for det....altså hvis jeg kjenner henne rett. Er det virkelig så vanskelig?
Honesty Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Det hjelper vel lite å kjøpe sminke til henne dersom hun ikke liker å bruke det, noe kommentaren din kan tyde på? Da ville jeg evt. heller kjøpt en sminkeleksjon hos Makeupstore, dersom det finnes i nærheten. Det koster ca. 500 kroner, og man kan plukke for den verdien i produkter etterpå. MAC (Oslo, Bergen, Kvadrat/Sandnes, Trondheim) har også tilsvarende tilbud, og Face Stockholm i Bergen. 1
sequin Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Tror du burde gå for noe veldig safe da, som sminkekoster, hårlus, strikker, sminkeservietter, nøytrale lippglosser, div hårsprayer, sånne sminke sett, neglelakker, vippetang...
-littleme- Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 (endret) Øyeskyggepaletter med bruntoner slår som regel ikke feil, brunt er nøytralt, men fint og passer til de fleste! Nars Blush i fargen Orgasm passer alle og er kultprodukte på grunn av fargen som harmonerer med alle hudtoner, så dette er også et ganske sikkert kjøp. Noe alle sminkeentusiaster må ha er gode koster, hva med å kjøpe et sett med koster fra Sigma ( www.sigmabeauty.com )? Hvis de ikke når frem i tide får du bare si at du venter på en pakke med koster også da. Tror hun vil bli fornøyd uansett jeg! - Redigerte fordi jeg skrev feil på linken. =) Endret 2. august 2011 av -littleme-
Vulpes Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Jeg personlig hadde blitt glad for: Øyenskyggepalett fra Urban Decay, f.eks. NakedNeglelakker i nesten hvilke som helst farger, gjerne fra merker som OPI, China Glaze eller EssiØyenskygger fra MAC eller Make Up Store, f.eks. bruntoner, dype grønntoner, lillatonerUrban Decay Primer Potion til øyenskyggeEyelinere til å ha inni våtkanten i kule farger som mørkegrønn eller lillaRougen/blushen Orgasm fra NARS Jeg hadde så klart blitt glad for mye annet og, men dette er noe av det som er litt "i vinden" for tiden, og som hun kanskje vil bli ekstra glad for Styr derimot unna foundations, puddere, concealere og andre sminkeprodukter til huden. Der er vi jenter så veldig forskjellige, både etter hudtype og etter hva vi foretrekker å bruke. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Enig med de rådene du har fått her, men ville bare si at jeg er imponert over gaven din, synes den er kjempeflott! :D
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #9 Skrevet 3. august 2011 http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup-paletter/88-color-warm-eye-shadow-palette.html http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup-paletter/28-color-neutral-eyeshadow-palette.html http://www.makeupmekka.no/makeup-butikken/makeup-paletter/pro-6-color-contour-and-blush-palette.html Slike paletter er kjekke, men du finner de enda billigere på Ebay (hvis du har tid til å bestille der) På ebay vil du finne store børstesett også: http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_npmv=3&_trksid=m570.l2736&_nkw=makeup+brush Men ville gitt henne et gavekort hos et parfymeri/sminkebutikk, f.eks Esthetique/Mac eller MakeupStore
BeautyFuzz Skrevet 3. august 2011 #10 Skrevet 3. august 2011 ^ hmm... Hvorfor ble den anonym??? Jeg har da ikke trykket på noe anonymgreier :S Iallefall så var den kommentaren fra meg Og klokkeslettet er feil ! hehehe..
Vulpes Skrevet 3. august 2011 #11 Skrevet 3. august 2011 Haha, pga denne tråden drømte jeg at jeg kjøpte meg farget eyeliner i natt. Høres ut som en ufattelig dum drøm, men det var bare en liten ubetydelig del av en større actiondrøm. Veldig random! :gjeiper:
Tropic Skrevet 4. august 2011 #12 Skrevet 4. august 2011 Øyenskygge i bruntoner Hvilken øyenfarge har hun? Kjøp øyeskygge som passer til dette, f.eks grønne øyne passer veldig bra med lilla øyeskygge. Lipgloss i lyse duse farger God ansiktskrem Sminkekoster Primer
AnonymBruker Skrevet 4. august 2011 #13 Skrevet 4. august 2011 Sigma har noen fantastiske koster, billig er de også. Fåes hos Sigmabeauty.com. Favoritten min er F82 (foundationkost), men de har noen flotte kit der også. Som de andre sier, kjøp basisprodukter. Ting som passer til de fleste... se på hvilke ting hun bruker nå. Hvilke renseprodukter bruker hun, hvilken fuktighetskrem? Dette er ting som man alltid trenger nytt av. En annen ting som er veldig nyttig er en øyenskyggeprimer, for eksempel Urban Decay Primer Potion. Den gjør slik at sminken på øynene ikke striper seg. Du kan jo også legge oppi noe annet enn kun "sminke"? Noen fine lys, koselige lapper? Idk. Jeg hadde likt godteri i min, men så er jo jeg matvrak også da.
Eske Skrevet 4. august 2011 #14 Skrevet 4. august 2011 Som noen andre sier: Har du MAC eller Make Up Store i nærheten: Gå dit! På MAC kan du få hjelp til å bygge en liten nøytral begynnerpalett, og på MAke Up Store kan du kjøpe gavekort på sminkekurs. Dette koster 500 kroner og da får hun velge seg produkter for hele beløpet etter kurset! (For en flink kjæreste du er!)
Quick Charger Skrevet 5. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. august 2011 oi.....her var det masse hjelp! Tusen takk for alle svar alle sammen, det ble litt klarere i hodet mitt nå. 1. sminkekoster sett 2. sminkeleksjon fra Makeupstore (kjempe lur ordning) 3. Øyenskyggepalett 4. neglelakk 6. Øyenskygge primer 5. godteri (hun er matvrak) kona er mørk i huden, altså nærmere pakistaner/indisk mørk i huden med brune øyner. Flaut å innrømme men kikket så vidt i en bok skrevet av Jan Thomas om sminke (kona sin) der skriver han om varme og kalde farger med en slik rund fargekart. Hvordan skal man forholde seg til det, med tanke på hudfarge? Noe annet som jeg bør/må har med?
Quick Charger Skrevet 5. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 5. august 2011 Haha, pga denne tråden drømte jeg at jeg kjøpte meg farget eyeliner i natt. Høres ut som en ufattelig dum drøm, men det var bare en liten ubetydelig del av en større actiondrøm. Veldig random! :gjeiper: hehe merkelig!
Lykkelitenen Skrevet 5. august 2011 #17 Skrevet 5. august 2011 Sjalu! hehe Om hun er mørkere i huden kan øyenskygger i dype bruntoner, plommetoner og grønne toner være veldig pent. Eventuelt en basepalett med bruntoner og en jadegrønn eller smaragdgrønn eyeliner og en dyp plomme eller flott lilla eyeliner. Da har man mange variasjonsmuligheter til øyensminken. MAC hjelper deg med å sette sammen paletter og de har også mange flotte eyelinere. Paintpots fra MAC er også supre gaver siden de fås i flere ulike farger som passer de fleste Primer er en god investering, både Urban decay sin øyenskyggeprimer som nevnes over, men også ansiktsprimere. Jeg anbefaler Makeup forever sin ansiktsprimer, men også Makeupmekka sine får gode tilbakemeldinger. Børster er jo greit å ha, samme med tilbehør som gode pinsetter (Beter er min favoritt), makeupp egg (Beter har dette, fås også på nett om man har tid til det), bomull, q-tips i grei beholder, god sminkefjerner, ansiktsvipes og andre slike småting som det gjerne går en del av. Makeupbøker kan også være greit å gi til en entusiast, amazon.co.uk har god leveringstid! Jeg anbefaler Makeup - the ultimate guide av Rae Morris. Til neglene kan en god negleforsterker (Trind) være en god gave, samme med neglebalsam, neglebåndsbalsam og en god topp og en god baselakk.
Jade Skrevet 5. august 2011 #18 Skrevet 5. august 2011 Hvis du skal på MAC eller MakeUpStore el.l. for å finne øyenskyggefarger, så kan du kanskje ta med et godt bilde av madammen. Så ser de lettere hva slags farger hun vil kle? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå