Gå til innhold

Frieri

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, er ny her.

Tenkte det kunne være interessant å vite hvem som fridde og hvordan.

Er det fortsatt gutten som frir, eller blir folk "enige sammen", er 29. februar fortsatt en spesiell dag eller er det blitt likestilling, ble frieriet romantisk, ned på kne eller ikke, forlovelse med eller uten ring, dato for bryllup bestemt på forlovelsesdagen, nyttårskvelden fortsatt favoritt????

Tusen spørsmål! P)

icon_smile.gif Hilsen Johanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, det er bra det ikke bare er jeg som er ny.

Jeg fridde, første gangen for lenge siden, det var ikke noe spes. med det. Men en natt for ca.5mnd siden så lå vi og pratet hele natten, og da bestemte vi oss for at nå var tiden inne.

Vi bestemte oss for og forlove oss juleafte, det var fordi da skulle vi være sammen med familie, og 1.januar begynte jeg på jobb kl 08.00.

Måndene fra vi bestemte oss, til selve forlovelsen var spendene, spes etter at ringene var i hus.

Siden det var en del som viste at vi skulle forlove oss, og dermed begynte og skulle bestemme, så gjorde vi det rett etter at vi sto opp. trakk for gardinene, tente masse stearinlys og selv om det bare var oss, ble vi ganske høytidlige. Man forlover seg jo ikke vær dag.

Datoen for bryllupet plukket vi ganske tilfeldig, 24.august. Innimellom synes jeg det virker ganske lenge, men tiden går fort. De siste dagene har jeg sett på brudekjoler, det var på den måten jeg kom borti sidene her.

Synes det er veldig fint å kunne dele bryllupsnervene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Selve frieriet kommer jeg aldri til å glemme, for det hele var så flott og perfekt!

Samboeren min og jeg hadde ikke pratet om noe giftemål, men vi var begge av den oppfatning av at det var guttens jobb å fri!

Så plutsewlig 25.desemver 2001, når vi var på juleferie hos hans foreldre, tok han med inn på badet og gikk overraskende på kne. Ringer hadde han kjøpt på forhånd og de var ferdig gravert! Jeg svarte selvsagt ja, og etter mye gledestårer og latter var det koselig å berette nyheten til familien hans!

Jeg synes frieriet var hel perfekt og det flotteste av alt var jo at det hele kom som en stor overraskelse på meg! Jeg tror ikke det hadde blitt det samme om jeg hadde hatt en mistanke om at han skulle fri!

Datoen for bryllupet fant vi vel egentlig samme dagen som forlovelsen. Vi er begge tilhengere av det at når man først har forlovete seg bør man også sette en dato for bryllupet. Datoen ble 10.august, egentlig helt tilfeldig. Allikevel blir det litt spesielt. Vi gifter oss 2 år og 5 måneder etter at vi ble sammen, klokken 11.30 som er det tidspunktet han fridde på. Samtidig forlovet vi oss på samme dag som foreldrene hans forlovet seg! Kjempekoselig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til på julaften 2000. Min kjære og jeg feiret selve julaften hver for oss med hver vår familie. Gavene til hverandre hadde vi bestemt oss for å spare til vi kom hjem sånn at vi kunne feire julaften litt sammen også.

Han kom hjem en del tidligere på kvelden enn meg og da jeg kom hjem møtte han meg i døren. Så gikk vi inn i stua hvor han hadde tent stearinlys overalt. Vi satte oss på gulvet foran juletreet for å gi gavene til hverandre. Det var da han fridde. Med en kjempe fin alliansering i hvitt gull med diamant. Selvfølgelig sa jeg ja! icon_smile.gif

Han hadde fortalt familien sin at han skulle fri - derfor hadde de sørget for at de ble tidlig ferdige så han kunne komme seg hjem å stelle istand. Champagne hadde han også med seg. icon_smile.gif

Vi hadde snakket om å forlove oss, men egentlig skulle vi vente til sommeren så det kom noe overraskende på meg. Men jeg ble veldig glad og bryllupet står 8. juni! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom egentlig bare overens at vi skal gifte oss. Vi hade snakket om giftemål lenge men jeg mente det var mannens sak å fri. Men så fikk vi forespørsel av et vennepar som ville vi skulle "stikke av" til utlandet og gifte oss på en eller annen ambassade med hverandre som vitnen. Så vi diskuterte dette men kom til at det ikke var det vi ønsket. Så da syntes vi at det var litt tåpelig at han skulle fri da vi allerede hade snakket så mye om det. Så noen dager etterpå bestilte vi ringer og satt datoen på 28.02.01. Inget spesielt med datoen det var bare det nærmeste som var lett å huske... bryllupsdatoen bestemte vi også med en gang. 22.06.02 for vi ville gifte oss på sommeren ( jeg har alltid drømt om å få gifte meg sankthanshelga!) og synes det blev litt kort tid med første sommeren som kom. Dette året har gått kjemppe fort, og nå er det bare 4 mnd igjen!(hjelp!!). I juni da vi gifter oss har vi vært 3 år sammen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble ikke fridd til og fridde ikke selv. Vi hadde pratet om det og da vi var på ferie på Skopelos gikk vi inn til gullsmeden som var ei kjempekoselig eldre dame - har god erfaring med henne fra før av og vet at det er ekte varer de gir. Uansett vi forlovet oss og feiret det med en kjempegod middag og vi satte på oss ringene i Skopelos solnedgang. Syntes det ble veldig romantisk icon_smile.gif Og nå er det jammen meg ikke lenge igjen til vi setter på ringene på ny i Kirken.....gleder oss begge to.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble også fridd til 2.des.2000.

Og det var ganske kreativt synes jeg.

Vi har alltid hatt julekalender,som vi

åpnet annenhver dag i desember. 2.desember

var min tur til å åpne,og jeg hadde såvidt

våknet om morgenen (lørdag) før kjæresten

min kom og lurte på om jeg ikke skulle

åpne gaven min snart.Jeg hadde ingen mistanker om noe i hele tatt.Så han hentet

ivrig pakken,jeg lå fortsatt i sengen mens

jeg åpnet den,og der var det en ring med

diamant,han fridde samtidig som jeg så ringen

i esken.Dette hadde han planlagt i lang tid,

og det som også var litt morsomt var at

Håkon og Mette-Marit forlovet seg dagen før,så vi ble litt mobbet for at vi hadde blitt påvirket av dem,men som sagt så hadde

han jo planlagt dette lenge,så det var helt tilfeldig.

Vi skal gifte oss 17.august i Sandefjord,da

har vi vært sammen i 5 år.

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi skulle opprinnelig feire 2 års dagen vår på "vår" restaurant, men uten at jeg visste det hadde min kjære gått hen og planlagt masse:) Han tok meg med dit vi traff hverandre. (han hadde virkelig tatt spanderbuksene på...) og omtrent på klokkeslaget to år etter, i akkurat samme suite med akkurat samme sure champagne(:)) gikk han ned på kne og fridde. Han hadde da ordnet ringer, og de var ferdig graverte!! Jeg hadde INGEN anelse på forhånd, men var ALDRI i tvil om hva mitt svar skulle være!!!

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: lilletroll den 2002-02-27 16:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var samboeren min som fridde, 19 august 2001.

Første daten vi hadde sammen kjørte vi motorsykkel ned til Drøbak og spiste middag der. Når vi skal ha det litt romantisk og koselig pleier vi å dra til Drøbak og spise på den samme restauranten. Det hadde vi også gjort denne søndagen.

Etter middagen tuslet vi litt rundt i byen, før vi satte oss ned og satt lenge og småpratet og så utover vannet. Plutselig gikk han ned på kne, fant frem en nydelig ring, og fridde! Var sååå romantisk!

Vi gifter oss 21 september, og det er akkurat 5 år etter vår første date i Drøbak (som da var 21 september 1997)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss nyttårsaften 1999.

Han fridde til meg på min bursdag sommeren 2001.

Vet dette var litt "feil" men dog.

Siden det var min bursdag hadde han laget romlemantisk middag og kjøpt gave til meg.

Gaven var noe jeg hadde ønsket meg.

Han er ikke den typen som snakker om følelser, så dette var nok litt vanskelig for han.

Han gikk nemlig bort til pusen vår som lå og sov i stolen. Satte seg ned på kne ved siden av pus og koste med henne. Jeg kom bort til dem og da sa han at "der sto du fint". (han var jo allerede på kne)

Da skjønte jeg hva som skulle skje. Han tok fram en liten boks og fridde.

Jeg syntes dette var enormt koselig. Det tok mye guts for han å gjøre det.

Jeg ble kjempe glad og fikk tårer i øynene og sa selvfølgelig ja.

Datoen ble satt bare noen dager etter og det blei 15 juni.

Så, puser er gode å ha i alle anledninger.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, veldig romatisk alle sammen! Vår forlovelse var ikkje så enkel. Eg var i Frankrike som utvekslingsstudnt eit halvt år, og han kom for å besøke meg ei veke i mars. Vi var ein dag i Paris og leika turistar. Han ville absolutt gå på ein romantisk café, det hadde han hørt det var så mange av i Paris. Den første caféen vi var på syntest ikkje han var så romantisk. (Eg stussa litt over alt det maset om at det skulle vere så romatisk, kunne han ikkje berre drikke kaffen sin?) Han ville absolutt at vi skulle gå på en til. Jaja, greit for meg. Plutselig, totalt uten forvarsel, sto han på kne ved sida av bordet med ein liten boks med to gullringar i. Klarte ikkje å sei noko, hadde augene fulle av tårer. Gullringane var gravert og alt, så dette hadde han planlagt lenge. Problemet var at eg ikkje visste kva eg skulle sei! Klarte ikkje å bestemme meg der og da for at dette var mannen i mitt liv, alt var så annerledes mens eg var i utlandet. Han vart kjempeskuffa naturligvis, han tolka mitt "ikkje enda"-svar som eit "nei". Alt ordna seg heldigvis, og etter at eg kom til norge igjen, spurte eg ein kveld ganske enkelt om vi skulle få satt inn ny dato i ringane. Det sa han ja til, og dermed var vi forlova! Etterpå kom eg på at den datoen er bursdagen til min ex, men det betyr jo eigentilig ingenting, det var berre litt kort tenkt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel mer typen som ikke hadde tenkt å gifte meg i det hele tatt, men....

Min samboer gjennom 8 år gikk ned på kne i Roma og fridde! Med diamantring, og greier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...