Gå til innhold

Avstandsdating

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på en internasjonal datingside, og har fått kontakt med to utlendinger, hvorav JEG liker den ene ganske godt, og den andre later til å like MEG ganske godt.

Ang #1 så skriver kjempelange mail til hverandre, og nesten uansett hvilke tema vi prater om viser det seg at vi tenker veldig likt... Men det kan ofte gå en hel uke mellom hver gang jeg får svar. Nå vet jeg at han jobber mye og ikke alltid har tid til å sette seg ned og skrive en lang mail, men den usikre lille jenta inni meg begynner jo selvsagt å lure på om jeg kanskje synes bedre om han enn han gjør om meg...

Ang #2 så skriver vi helt greie mails, og har mye mindre felles, så jeg må på en måte anstrenge meg litt for å finne temaer å snakke om. Men det er absolutt en trivelig kar det og, jeg kan godt se for meg at vi kan passe sammen med litt tilpasning.

Jeg er fullstendig klar over at slike ting kan endre seg HVIS det skulle komme til ett møte IRL, så det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg foreslår ett møte uten å virke for pågående i noen av tilfellene? Jeg vil ikke skremme vekk #1 med å virke desperat, og jeg vil ikke gi #2 falske forhåpninger, enten dette forslaget innebærer at jeg drar sørover, eller at (en av) de kommer nordover.

En annen ting jeg lurer på, siden jeg er så dårlig på dette med dating over store avstander er hvordan vi evt tar det videre fra det første møtet, hvis ett av de skulle være vellykket?

Må vi da belage oss på å spare opp en del penger og reise så ofte vi har råd eller...? :forvirra:

De bor i Europa begge to, men det er som regel billigere med charterferier i Syden enn fly til de nærmeste aktuelle byene i disse tilfellene da ingen av oss har spesielt god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; hvorfor går du over bekken etter vann?

Er virkelig alle norske menn så håpløse at du har gitt opp?

Et avstandforhold med noen i et annet land vil bli sinnssykt dyrt og upraktisk. For ikke å snakke om kulturelle ulikheter og eventuelle problemer det vil medføre.

Tror du bør tenke deg godt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han over. Hvorfor går du inn for å sette deg selv i en slik vanskelig situasjon? Dating er vel vanskelig nok fra før, uten disse ekstra komplikasjonene?

Og svar på spørsmålet: hvis dere møtes og blir forelska, så er det vel naturlig at dere vil prøve å treffes mer...? Tenker også at du vanskelig kan vite hvem av de du faktisk liker best irl, kan hende du får deg en overraskelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først og fremst; hvorfor går du over bekken etter vann?

Er virkelig alle norske menn så håpløse at du har gitt opp?

Et avstandforhold med noen i et annet land vil bli sinnssykt dyrt og upraktisk. For ikke å snakke om kulturelle ulikheter og eventuelle problemer det vil medføre.

Tror du bør tenke deg godt om.

Enig med han over. Hvorfor går du inn for å sette deg selv i en slik vanskelig situasjon? Dating er vel vanskelig nok fra før, uten disse ekstra komplikasjonene?

Og svar på spørsmålet: hvis dere møtes og blir forelska, så er det vel naturlig at dere vil prøve å treffes mer...? Tenker også at du vanskelig kan vite hvem av de du faktisk liker best irl, kan hende du får deg en overraskelse ;)

JA alle norske menn er SÅ håpløse, ja. :rasende:

Neida, men nå har det seg sånn at den siden jeg registrerte meg på er internasjonal, og det er altså kun disse 2 jeg har fattet interesse for. Jeg har også snakket med noen som bor nærmere, slik som andre nordmenn, svensker og dansker men jeg er nok ganske så sær av meg, for enten har de mistet interessen ganske fort eller så har jeg gjort det.

Så da står jeg igjen med disse 2, som tilfeldigis bor lenger unna.

Er fullstendig klar over at jeg kan endre oppfatning av de etter jeg har møtt dem, kan godt hende jeg ikke liker noen av dem i det hele tatt. Men det er jo sånt jeg ikke vet før jeg evt har møtt dem, så spørsmålet mitt er fremdeles hvordan jeg foreslår ett møte uten å virke for pågående?

Jeg er ikke fremmend for tanken om å flytte til ett av de aktuelle landene HVIS det skulle bli noe mer, men det er jo langt frem i tid og jeg må altså få unna første møte og eventuell avstandsdating først.

Jeg har aldri avstandsdatet før, så jeg aner egentlig ikke hvordan man gjør det... Derfor jeg spør om tips her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

*dytte*

Desto mer jeg snakker med disse "guttene" desto mer sikker blir jeg på at jeg vil møte #1. Men som sagt, jeg er usikker på om jeg kanskje liker han bedre enn han liker meg, og derfor vil jeg ikke virke pågående.

#2 har heldigvis foreslått ett møte selv, så da er jo det ute av verden :) Problemet er kanskje bare at hvis det tar for lang tid før vi får istand noe, vil jeg bli litt for opphengt i #1.

(Ang. kulturforskjeller er det vel ikke all verdens av det, de er tross alt ikke sør/øst-europeere ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytte*

Desto mer jeg snakker med disse "guttene" desto mer sikker blir jeg på at jeg vil møte #1. Men som sagt, jeg er usikker på om jeg kanskje liker han bedre enn han liker meg, og derfor vil jeg ikke virke pågående.

#2 har heldigvis foreslått ett møte selv, så da er jo det ute av verden :) Problemet er kanskje bare at hvis det tar for lang tid før vi får istand noe, vil jeg bli litt for opphengt i #1.

(Ang. kulturforskjeller er det vel ikke all verdens av det, de er tross alt ikke sør/øst-europeere ;) )

Jeg tror ikke du innser hva du gir deg inn på.

Men hvis du absolutt vil treffe #1 så kan du jo bare lodde stemningen ved å spørre hva han egentlig syns om å treffes.

Og du bør da treffe #1 før #2 for ikke å kaste bort tiden til noen mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i avstandsforhold i over 1 år med en fra et annet europeisk land, og vi har møttes jevnlig hver måned. Kanskje oftere enn noen som har et avstandsforhold i Norge. Har blitt ekspert på å søke etter flybilletter, så alt er mulig så fremt du har tid og penger. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du innser hva du gir deg inn på.

Men hvis du absolutt vil treffe #1 så kan du jo bare lodde stemningen ved å spørre hva han egentlig syns om å treffes.

Og du bør da treffe #1 før #2 for ikke å kaste bort tiden til noen mer enn nødvendig.

Nei, jeg gjør nok ikke det *sukk*

Godt man har KG til å opplyse om det da ;):kghjerte:

Men ja, jeg får vel bare svelge usikkerheten og ta iniativ selv, skal det bli noe greie på #1. :sjenert:

Flybilletter har aldri vært rimeligere enn de er nå... :opplyser:

Hehe godt poeng :D Og prisene er jo ikke så skrekkelige, men hvis det skal bli snakk om hver helg e.l. så blir det jo fort mye mer avskrekkende.

Som sagt, aldri avstandsdatet før, så aner ingenting om hvordan det fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i avstandsforhold i over 1 år med en fra et annet europeisk land, og vi har møttes jevnlig hver måned. Kanskje oftere enn noen som har et avstandsforhold i Norge. Har blitt ekspert på å søke etter flybilletter, så alt er mulig så fremt du har tid og penger. Lykke til!

Takk, det er godt å få litt støtte :)

Og da spesielt fra en som har fått det til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjennomfører dette er du enten helt crazy eller så er disse mennene virkelig kjekke (typ. Leonardo DiCaprio-kjekk, og det TVILER jeg på!). Hva tenker du på? Reise til en europeisk by for å møte noen du aldri har sett i virkeligheten? Hvis du er så hypp på å risikere tusenvis av kroner for å så å oppdage at fyren er en ekling, en stygging, en raring så kan jo du likegodt stikke på travbana.

Endret av Mars1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare book inn på hotel, og dra på en weekend-tur, når du kommer over billigbilletter.

Er fyren en idiot, er det fremdeles en weekend-tur, og du kan nyte den.

Bare kom deg avgårde tidlig, slik at du får en ide om hvordan han er live. Det kan være himmelropende forskjell på folk online og i kjøtt-og-blod-utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjennomfører dette er du enten helt crazy eller så er disse mennene virkelig kjekke (typ. Leonardo DiCaprio-kjekk, og det TVILER jeg på!). Hva tenker du på? Reise til en europeisk by for å møte noen du aldri har sett i virkeligheten? Hvis du er så hypp på å risikere tusenvis av kroner for å så å oppdage at fyren er en ekling, en stygging, en raring så kan jo du likegodt stikke på travbana.

Haha, gi meg LITT cred da. Jeg ville jo selvagt ikke dratt KUN for disse guttene. Han ene bor i en by jeg uansett har planer om å besøke, han andre bor i ett land jeg har vært flere ganger tidligere (dog, ikke i byen hans). Og de ser helt vanlige ut, det er personligheten som trekker min interesse her.

Derfor jeg gjerne vil ha istand noen møter, i tilfelle personligheten er annerledes IRL enn på nett, er spesielt spent på han første da jeg aldri har vært borti noen jeg føler jeg vil passe bedre sammen med. :rodmer: Men som sagt, jeg er fullstendig klar over at dette kan endre seg IRL.

Bare book inn på hotel, og dra på en weekend-tur, når du kommer over billigbilletter.

Er fyren en idiot, er det fremdeles en weekend-tur, og du kan nyte den.

Bare kom deg avgårde tidlig, slik at du får en ide om hvordan han er live. Det kan være himmelropende forskjell på folk online og i kjøtt-og-blod-utgaven.

Ja akkurat sånn jeg tenker også. Med han første er det jo snakk om en storby, så det vil være masse å finne på, med han andre er det vel kanskje greit å dra til nærmeste storby og be han møte meg der, ville jeg tro? Eller så virker han ganske oppsatt på å komme til Norge da, siden han har vært her før og trivdes godt. Så da kan jo han kose seg med norsk natur her, og så avtaler vi en kaffe når det måtte passe... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, gi meg LITT cred da. Jeg ville jo selvagt ikke dratt KUN for disse guttene.

Høres ut som ekte kjærlighet :ironi:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...