AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Hei! Jeg skal gjennomgå en operasjon om litt under 2 måneder, og har fått beskjed om å gå ned så mye som mulig før operasjonen. Jeg har begynt å sykle en time eller litt mer om dagen, og skal endre matplanen. Hva/hvordan bør jeg spise og hvor mye ville du trent om dagen for å gå ned så mye som mulig? Jeg har muligheten til å trene endel, da jeg jobber hjemmefra. Har derfor endel tid til overs. Jeg har gått på lavkarbo før, og gått ned mellom 3 og 6 kg i uken, men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker det igjen, da jeg har litt lett for å bli kvalm av fettet i maten. Men er litt usikker her altså. Kan jeg gå ned det samme pr. uke ved lavkalori og trening? Jeg veier mye, 124 kg akkurat nå, midt imellom 20 og 30 og 170 høy ca.
MaxUflax Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Du skriver ikke hvilken operasjon. men om det er en operasjon i mege regionen vil dem nok ha vekk fettet INNI buken. Ca 3 uker før OP vil jeg anbefale deg en hard kur. den er på 1000 kalorier for dagen, følger du den kuren og er i normal aktivitet så vil du klare å gå ned 5-7kg en plass.. Du kan spise vanlig mat om du vil men er lettere å lage mat som er enkel å regne ut som fks lapskaus, kylling, kjøtt ++.. så drikk MYE vann, noe melk, spis en del kylling,fisk og styr unna ris,poteter og pasta.. så går det som en lek.. men pass på.. 1000 - 1200 kalorier max.. og normal eller mer aktiv aktivitet er absolutt best. Dette er ikke anbefalt å gjøre på perioder utover 2-3 uker, derfor vente, da kroppen kan gå i spareblus istedet. I mellomtiden, venn kroppen din til med mindre og mindre mat, oftere måltider og mere trim. Du fikser dette skal du se. Hilsen en som selv har gjort dette og angrer ikke
Gjest Eurodice Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Hei! Jeg skal gjennomgå en operasjon om litt under 2 måneder, og har fått beskjed om å gå ned så mye som mulig før operasjonen. Jeg har begynt å sykle en time eller litt mer om dagen, og skal endre matplanen. Hva/hvordan bør jeg spise og hvor mye ville du trent om dagen for å gå ned så mye som mulig? Jeg har muligheten til å trene endel, da jeg jobber hjemmefra. Har derfor endel tid til overs. Jeg har gått på lavkarbo før, og gått ned mellom 3 og 6 kg i uken, men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker det igjen, da jeg har litt lett for å bli kvalm av fettet i maten. Men er litt usikker her altså. Kan jeg gå ned det samme pr. uke ved lavkalori og trening? Jeg veier mye, 124 kg akkurat nå, midt imellom 20 og 30 og 170 høy ca. Du har sånn ca. 60 kilo i overvekt. Det er vel ikke realistisk å tro at du kan gå ned mer enn omkring 10-12 kilo. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå