Gå til innhold

Det Nye artikel om str. 40 motetips (månedsutgave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg var det eneste som reagerte litt på det? Nesten som str. 40 er stor?? Det var jo fint på et vis, de damene som visst kroppen sin fram også videre, var jo kvinnelige i sin figur. Men likevel så ble jeg litt provesert på at str. 40 skal være en "stor størrelse". Jeg er en høy jente og den gangen jeg gikk i str. 40 var jeg temmelig liten-litt over 50 kg! Og jeg husker aldri å har stor problemer å finner klær. De fleste butikk har som regel opptil str. 44. Derfor kunne jeg tenke meg at det ble mye mer aktuelt med str. 44. Jeg går selv i alt i fra 44-48 og føler meg nokså fornøyd med kroppen min. Men når man leser at en som gå i str. 40 skal være litt "spesiell" da ble jeg provesert! I mitt land (USA) da er gjennomsnitt str. 46-48. Det er jo mitt land, men likevel synes jeg at det blir alt for mye vekt lagt på str. og tall generelt.

Jeg opplever at de som gikk i str. 40 har ikke særlig problemer å finne klær som passer. Det er jo en str. som finnes i det fleste butikk. Det hadde vært mye mer aktuelt etter min mening om de hadde prøvd å finne klær i str. 46 og oppover som er KULT og moderne. Det er en virkelig PRØVELSE kan jeg lover deg!

Men jeg vil gjerne høre hva dere synes. Og vil ligger vekt på at det er ikke kritiserende eller vondt ment med de som går i str. 40 og føler at de sliter å finner klær som passer, fordi det kan jeg forstår og. Håper du følge med mening min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 er da normalt, og ikke for "store folk".

De som er virkelig store får jo ikke hjelp og tips av en slik artikkel, og de som er str 40 vil føle seg verre...

Skrevet

De som er virkelig store får jo ikke hjelp og tips av en slik artikkel, og de som er str 40 vil føle seg verre...

HELT ENIG!

Skrevet

Enig!

Jeg er 180 cm høy og den dagen jeg kommer meg inn i str. 40 , da er jeg ganske så slank.

Skrevet

jeg reagerte og på den artikkelen. Vanskelig å finne klær som passe i str. 40 MY ASS!!(eller annet passende kraftutrykk) De skulle tatt en runde m 44-48 str feks. Det er jo mange unge jenter/damer som er litt runde og frodige(som meg....) Jeg har store pupper, rund mage, rumpe, hofter og har store problemer å finne fine topper, skjorter. BIB feks er såå lange... Så jeg går helst i H&M sine bomullstopper( sånnne til 79,90 og sånn) bukser finner en nå alltids, selv om alle er 5cm for lange i bena, lenge leve sånn stryketeip som er beregnet på å legge opp gardiner :ler: ! alle de flotte utenpåjakkene som er nå og, for trange over puppene..irriternde. Men men...sånn er livet. Så lenge en er frisk og rask og lykkelig så er jo det viktigst( selv om burde være 10 kg mindre..)

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen i DetNye, men utfra det jeg leser her, synes jeg det virker som en ok artikkel.

Jeg skal være enig i at 40 ikke er en stor størrelse, allikevel er det ofte vanskelig å finne f.eks. bukser som sitter bra i størrelse 40 (som jeg brukte før), fordi man gjerne har litt kvinnelige former (tydelige hofter, rompe og lår, kanskje litt mage også). Mange bukser (spesielt) virker som er sydd etter mål fra prepubertale, magre ungpiker, og så bare lagt ut noen få centimetre her og der (for så å få merkelappen "str 40" på seg). Selv om man er forholdsvis slank og størrelse 40, er ikke det noen garanti for å finne klær som passer. En bukse str 40 er nemlig ikke noe standardmål (dessverre), og i butikker med kuule klær kan det være vanskelig å finne plagg som sitter bra på jenter med litt former.

Gjest GreenSky
Skrevet

Er ikke str. 40 gjennomsnittstørrelsen i dette landet da??!

Skrevet
Er ikke str. 40 gjennomsnittstørrelsen i dette landet da??!

Det vil jeg og vite! Jeg mener å ha leste det i en norkse kvinneblad en plass. I alle fall kan det ikke være MINDRE, kan det vel???

Skrevet

tror faktisk gjennomsnittsstørrelsen er 42.

Skrevet
jeg reagerte og på den artikkelen. Vanskelig å finne klær som passe i str. 40 MY ASS!!(eller annet passende kraftutrykk) De skulle tatt en runde m 44-48 str feks. Det er jo mange unge jenter/damer som er litt runde og frodige(som meg....) Jeg har store pupper' date=' rund mage, rumpe, hofter og har store problemer å finne fine topper, skjorter. BIB feks er såå lange... Så jeg går helst i H&M sine bomullstopper( sånnne til 79,90 og sånn) bukser finner en nå alltids, selv om alle er 5cm for lange i bena, lenge leve sånn stryketeip som er beregnet på å legge opp gardiner :ler: ! alle de flotte utenpåjakkene som er nå og, for trange over puppene..irriternde. Men men...sånn er livet. Så lenge en er frisk og rask og lykkelig så er jo det viktigst( selv om burde være 10 kg mindre..)[/quote']

:hoho:

Du er fine.... :D

Jeg er....sukk....faktisk FORNØYDE med min str.44 kropp!! Jeg har store pupper, runde mage, hofter og alt som du har sagt her. Jeg er nokså høy så jeg pleier å kjøpe hverdags bukser på den BiB siden de er så lenge. Men du er helt riktig! Så lenge er en frisk og lykkelig så er det jo VIKTIGISTE! Og jeg prøver å lytte til kroppen min. Kanskje jeg burde være 10 kg mindre, kanskje ikke. I alle fall så er min kropp sånn som det bare er, og jeg er nokså fornøyde med det!

Skrevet
jeg reagerte og på den artikkelen. Vanskelig å finne klær som passe i str. 40 MY ASS!!(eller annet passende kraftutrykk) De skulle tatt en runde m 44-48 str feks. Det er jo mange unge jenter/damer som er litt runde og frodige(som meg....) Jeg har store pupper' date=' rund mage, rumpe, hofter og har store problemer å finne fine topper, skjorter. BIB feks er såå lange... Så jeg går helst i H&M sine bomullstopper( sånnne til 79,90 og sånn) bukser finner en nå alltids, selv om alle er 5cm for lange i bena, lenge leve sånn stryketeip som er beregnet på å legge opp gardiner :ler: ! alle de flotte utenpåjakkene som er nå og, for trange over puppene..irriternde. Men men...sånn er livet. Så lenge en er frisk og rask og lykkelig så er jo det viktigst( selv om burde være 10 kg mindre..)[/quote']

:enig: Jepp! De skulle kjørt et "motekurs" for str. 44-48 i stedet! Håpløst å finne klær når man er over 42 synes jeg. Og tar du turen inn i

"Big is Beautyful", "XLENT" eller "Generous" ( :hoho: ) så får du jo topper som rekker til knærne! Ikke særlig flatterende! Jeg vil ha smarte og flotte klær som passer min kvinnelige kropp!

Skrevet

Som det fjortisbladet Det Nye var før (vet ikke hvordan det er nå lenger) så er det kanskje forklaring på hvorfor str 40 likssom skal være stort. :roll: Latterlig er det i allefall uansett. Herregud - Min venninne som brukte 38-40 var jo den "flisa" jo...

Jennifer

Skrevet

Hvis KG representerer gjennomsnittskvinnen, skulle man tro at str 36 er den normale størrelsen for kvinner i Norge i dag, (når man ser bort ifra de som har svart på denne tråden) i alle andre tråder om BMI, utseende og vekt, er jo flesteparten så ekstremt tynne her inne....!

Finner det litt merkverdig.... Jeg tror det stemmer at gjennomsnittskvinnen i Norge bruker str 40-42.

Skrevet
Hvis KG representerer gjennomsnittskvinnen, skulle man tro at str 36 er den normale størrelsen for kvinner i Norge i dag, (når man ser bort ifra de som har svart på denne tråden) i alle andre tråder om BMI, utseende og vekt, er jo flesteparten så ekstremt tynne her inne....!

Finner det litt merkverdig.... Jeg tror det stemmer at gjennomsnittskvinnen i Norge bruker str 40-42.

det har vel noe med tynningers status å gjøre, at det ikke er like fristende å innrømme at 'jeg er 15 kg overvektig'... tenker jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

40 stort??

jeg brukte 42, jeg da jeg var som mest fornøyd med kroppen min, og kom ikke her å si at jeg var stor da, altså!!

nå bruker jeg 44-46 og føler meg litt for stor i forhold til høyden min..

så jeg vil gjerne gå ned i vekt, men str 42 er det minste jeg skal forsøke å komme meg inn i.. !

Skrevet

Grunnen til at størrelse 40 skal være vanskelig å finne - kan være at de leter i typisk "ungdsomsmotebutikker" - eller - "slank og mager uten former motebutikker" - jeg nevner ikke navn ... For der er størrelse 36 vanlig - og de har små rumper de som handler der.

jeg går ikke sånne steder for jeg blir så lei meg når jeg ser hvor små plaggene er - og at de ikke passer til meg.

Størelser er ikke alltid like. Størrelser og fasonger varierer fra kjede til kjede - plagg til plagg. Og det er dumt. Det burde vært en standard

Jeg bruker 40 - og på MEG så er det stort - siden det ikke står i forhold til resten av kroppen min. På andre ser jeg det ikke som stort men som helt normalt liksom . Men sånn det er nå - så er rett og slett baken min for stor for meg og størrelse 38 hadde passet meg bedre.....

Likevel - jeg synes det er fælt om man fremstiller det som at man er STOR når man bruker størrelse førti.............Jeg har ikke lest denne artikkelen - pleier å styre unna sånne blader som bare får meg til å se mangler likevel. hm - jeg føler liksom at jeg ikke får helt frem hva jeg mener - så jeg runder bare av tror jeg .... :wink:

Skrevet

Jeg sitter med denne artikkelen foran meg nå, og det sies ikke noe sted at størrelse 40 er stort. Derimot står det at:

Størrelse 40 er den vanligste klesstørrelsen på kvinner i Norge. Men tro ikke at alle som bruker størrelse 40 passer i samme plagg i størrelse 40. Det finnes nemlig ikke noe som er en typisk klesstørrelse, det kan jenter flest skrive under på. Mange klesmerker lager ikke engang plagg med plass til kvinnelige former. Og det har de fleste av oss. Fem jenter i størrelse 40, men med helt forskjellige kroppsfasonger ble kledd opp av Det Nyes proffe stylist. Her får de råd og tips om hva som fremhever det beste ved deres og kanskje din kropp.

Så det bladet faktisk gjør, er å ta utgangspunkt i hvilke klær som passer fem ulike kvinner som er representanter for den vanligste klesstørrelsen i Norge.

Skrevet

Synes artikkelen var ganske ok. Tolket det dit hen at ettersom str 40 er det normale, bør kanskje kleskjedene også være mer opptatt av nettopp det. Poenget var vel at det kan være vanskelig å finne fine klær til folk med normalstørrelse, noe jeg synes her helt sykt.

Moeklærne skaper et ideal om at man skal være høy og slanke, noe de færrste av oss faktisk er. Derfor bør det også være lett for de med normalstørrelse å finne klær.

Dere som er store har BiB,xlnt, eller hva det nå heter, men jeg skal si det er sabla vanskelig hvis du er kort og har kvinnelige former. Må legge opp ALLE buksene, og kjoler er et mareritt. Hvor ble det av "small is pretty" eller andre alternativer for oss som er lavere enn gjennomsnittshøyden?

Det er ikke så lett når barneklær blir for smått og kvinneklær for stort.

Skrevet
Dere som er store har BiB' date='xlnt, eller hva det nå heter, [/quote']

Hvis man liker å kle seg i telt, så... :roll:

Men det er sikkert ikke lett å være liten heller - rart at ikke klesprodusentene kan lage fine klær enten man er str. 34, 44 eller 54...

Skrevet

Dere som er store har BiB,xlnt, eller hva det nå heter, .

Umh, jaaa. ER vi ikke heldige ?

Har du sett klærne ? Ikke allverdens utvalg av kule og ungdommelige klær nei....

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...