AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg er ganske så redd for edderkopper, til tross for at jeg vet godt at ingen av dem er farlige for folk her til lands. Det jeg er mest redd for er at selve bittet skal gjøre vondt. Har noen blitt bitt noengang og kan si noe om det? Har vi i det hele tatt noen varianter som klarer å bite gjennom huden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SubHuman Skrevet 1. august 2011 #2 Del Skrevet 1. august 2011 Har blitt bitt av husedderkopper før. Gjør vondt, som når du blir stukket av en veps, fikk også sår der i noen timer(kanskje 2dager, husker ikke helt). Men dette var også, hva man kaller for en svær jævel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Del Skrevet 1. august 2011 Jeg har blitt bitt ja, eneste jeg merker er kløe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #4 Del Skrevet 2. august 2011 AnonymBruker skrev (På 1.8.2011 den 20.40): Jeg har blitt bitt ja, eneste jeg merker er kløe. Samme her. Men det skjer helst om natten når jeg sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. august 2011 #5 Del Skrevet 5. august 2011 De skal være ganske store for å ha tenner som er lange nok til å penetrere huden, men de største kan bite. Skal visstnok være vondt ja, som en lenger opp skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catie' Skrevet 7. august 2011 #6 Del Skrevet 7. august 2011 æsj, jeg som hadde overbevist meg selv om at de ikke ville gjøre meg noe vet det er slemt av meg og at det får konsekvenser for dyrelivet og alt sånt, men jeg håper likevel på at edderkopper en dag skal bli utryddet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunivere Skrevet 7. august 2011 #7 Del Skrevet 7. august 2011 Når jeg skulle legge meg i går kveld, var det en STOR husedderkopp i taket mitt!! Jeg freaka jo helt ut, får fortsatt frysninger bare jeg tenker på det. Gjør ikke saken noe bedre at jeg nå får vite at biter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludo Skrevet 7. august 2011 #8 Del Skrevet 7. august 2011 usj... å folk sier at edderkopper ikke er ute etter å ta meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 7. august 2011 #9 Del Skrevet 7. august 2011 Edderkopper biter. D merker at de biter også, men det er ikke som å få revet av armen. Det mest plagsomme er kløen, som ett myggstikk, i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2011 #10 Del Skrevet 7. august 2011 man svelger i gjennomsnittet 12 edderkopper i året når man sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 7. august 2011 #11 Del Skrevet 7. august 2011 Nå er det mange år siden jeg ble bitt av edderkopp, men mener å huske at det føles omtrent som å bli bitt av en klegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartbeats Skrevet 7. august 2011 #12 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg ble bitt av en edderkopp på kypros når jeg var 17. Våkna opp med den ekle greia under dyna, og med et lår som var opphovnet og dobbelt så stort. Det var en skikkelig herlig opplevelse for en edderkopphater som meg Kjente ikke selve bittet da, så kan ikke uttale meg om hvordan det føltes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 8. august 2011 #13 Del Skrevet 8. august 2011 Gaea skrev (På 7.8.2011 den 0.34): Når jeg skulle legge meg i går kveld, var det en STOR husedderkopp i taket mitt!! Jeg freaka jo helt ut, får fortsatt frysninger bare jeg tenker på det. Gjør ikke saken noe bedre at jeg nå får vite at biter. Jeg har hatt en slik i taket mitt i ukesvis, den flytter litt på seg nå og da. Lurer på om det er den samme som piler over klærne mine på gulvet noen ganger.. ? Det der med at etterkopper biter, har jeg aldri merket noe til, de stikker av lenge før man kommer borti dem, antar jeg. Finner jeg en edderkopp som har ramlet ned i badekaret, skyller jeg den ikke ned, men finner noe å håve den opp med. Det hender en sjelden gang jeg skyller dem ned, men da får jeg dårlig samvittighet. Fluer har jeg ingen problemer med å dælje flate. Fluer plager meg. Samme skillet har jeg på humler/bier og veps. Vepsen = plage = kort prosess. De andre slipper jeg bare ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koseklumpen Skrevet 8. august 2011 #14 Del Skrevet 8. august 2011 Shiiit, jeg skulle ikke lest denne tråden rett før leggetid. *lukker alle vindu og saumfarer kroker etter edderkopper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 8. august 2011 #15 Del Skrevet 8. august 2011 Vevkjerringer biter. Bittene blir som litt store myggstikk. Ellers er det ikke mange edderkoppene som biter her til lands. Håndterer større edderkopper til daglig, men helt ærlig er de ganske ålreite når de er over 5 cm lange og innelåst i et terrarie. I alle fall kontra de centimeterlange menneskespiserne en aldri ser før det er for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 8. august 2011 #16 Del Skrevet 8. august 2011 MsFoster skrev (På 8.8.2011 den 0.39): Vevkjerringer biter. Bittene blir som litt store myggstikk. Ellers er det ikke mange edderkoppene som biter her til lands. Håndterer større edderkopper til daglig, men helt ærlig er de ganske ålreite når de er over 5 cm lange og innelåst i et terrarie. I alle fall kontra de centimeterlange menneskespiserne en aldri ser før det er for sent. Vevkjerringer, ja. Kom ikke på at de klassifiseres som eddekopper, men ja, de har bitt meg. De har jeg heller ikke noe problem med å skylle ned i badekar/vask/do! (approval of deadly force) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå