Gå til innhold

Lokale hvor man lan ha medbrakt til maten, men hvor det er bar etterpå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei!

Har lett litt, og ser etter et lokale til bryllup hvor man kan ha med medbragt til maten men hvor det kan være en bar etterpå hvor gjestene kan kjøpe drikke selv. Finnes det noen slike lokaler? Hadde vært veldig kjekt da jeg syns det er vanskelig å beregne samt at vi prøver å holde kostnadene nede. Hadde vært superkjekt med tilbakemeldinger. Jeg bor i Oslo så det må i allefall være i oslo området.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente at det må være på Østlandet, men helst Oslo :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Dette høres bakvendt ut, synes jeg. Hvordan tenker du dette skal foregå? Noen liker vin best, noen foretrekker øl, noen liker kanskje ikke noen av delene. Skal hver enkelt sitte ved bryllupsbordet og drikke sitt eget? Det må da være mye enklere å kjøpe et passende kvantum av vin og mineralvann og servere det til middagen, så kan heller de som vil, nyte medbrakt utover kvelden, i tillegg til å kjøpe det i baren.

Til det du spør om om det finnes lokaler hvor det lar seg gjøre det du har skissert, kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Dette høres bakvendt ut, synes jeg. Hvordan tenker du dette skal foregå? Noen liker vin best, noen foretrekker øl, noen liker kanskje ikke noen av delene. Skal hver enkelt sitte ved bryllupsbordet og drikke sitt eget? Det må da være mye enklere å kjøpe et passende kvantum av vin og mineralvann og servere det til middagen, så kan heller de som vil, nyte medbrakt utover kvelden, i tillegg til å kjøpe det i baren.

Til det du spør om om det finnes lokaler hvor det lar seg gjøre det du har skissert, kjenner jeg ikke til.

Jeg tenker at vi som vertskap handler inn det vi mener passer til en treretters middag. Eks. Champagne som velkomstdrink, vin til forrett hovedrett og dessert og deretter kaffe avec. Forklarte meg kanskje ikke tydelig, men mente ikke at gjestene skal ha med noe medbragt men at vi som brudepar kunne kjøpe inn drikken til maten på polet og dermed komme unna med rimerligere priser på drikke til maten og at det etter middagen til selve festen åpnet en bar hvor gjestene da kunne betale sin egen drikke. Jeg var i et bryllup hvor det fungerte slik en gang, men det var desverre ikke i Norge.

Skrevet

Grendehus o.l. har det jo sånn

Skrevet

Grendehus o.l. har det jo sånn

Midtre Olimb på Jevnaker :P vi skal ha bryllupet vårt der om litt over 14 dager, vi hadde muligheten til å ha ALT vertet av dem, men vi har heller alt vertet selv ;)

www.olimb.no

Litt tungvint når man bor i Oslo kanskje men...

AnonymBruker
Skrevet

Blir merkelig å ha betalbar når dere har kjøpt inn drikkevarene selv. Da tjener dere på en måte penger på gjestene.

Skrevet

Blir merkelig å ha betalbar når dere har kjøpt inn drikkevarene selv. Da tjener dere på en måte penger på gjestene.

Hei! Har tydeligvis ikke forklart meg godt nok. Vi ønsker å kjøpe inn drikke til maten fra polet, men at de som leier ut lokalet står for baren etterpå slik at det vil være de som tjener penger på salg av drikke og ikke vi. Takker for tips på Jevnaker, blir muligens litt langt men skal undersøke litt likevel :)

AnonymBruker
Skrevet

Svært lite sannsnylig at dere finner et slikt lokale. Enten har man all alkohol medbragt, da til et sted uten sjenkebevilgning (man må søke om ambulerende bevilgning før bryllupet) eller stedet har bevilgning og holder all alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...