Gå til innhold

Hva er dine favoritter av sunne, raske middager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker du best å spise i hverdagen? Er opptatt av at jeg alltid skal spise noe som er godt og som jeg har lyst på akkurat den kvelden! Jeg vet jeg er utrolig ensidig og enkel i matveien og har derfor alltid lyst på gode fristende tips!

En av mine gjengangere(som kanskje høres utrolig kjedeligt ut, men jeg elsker det) er noe så enkelt som:

Tunfisk, tomat, rå brokkoli og pepper. Lager meg en svær bolle til kvelds, nam!

Er jeg veldig sulten så legger jeg til hardkokte egg.

Ellers er jeg en sucker for fake-out-sunn taco.

Erstatter kjøttdeig med chillibønner og varierer grønnsakene, m/ uten rømme og m/ uten ost osv, alt ettersom :)

Gi meg noen av dine beste :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gode forskjellige salater og wokker man kan lage :)

Ellers bruker jeg masse kyllingfile og karbonadedeig :)

Skrevet

Til kvelds mat er jeg mer glad i lette ting.

eks ulike salat varianet (ost og skinke. egg og laks, kylling osv) også ha et godt brød til. eks hvitløk, krydder, urte brød. brødene kan lages i porsjoner, og fryses og tines alt etter behov.

noen gode midagger jeg er glad i er

Ris (kan bruke alle varianter, de sunneste er jo byg og fullkorn) egg, reker, skinek, egg (laget som eggerøre) amerikansk blanding.

Wok.

Ulike wok blandinger, men selvbestemte grønnsaker (her er det bare grønnsaks hyllenne i butikke som setter grenser) bestem grønnsaker ut i fra om du skal ha wok blanding med Tofu, fisk, scapi, rødt eller hvitt kjøtt. noen wok blandinger kan godt inneholde frukter som annanas, eple/pære.

Grønnsaks suppe.

bland bønner, linser, gress og ulike grønnsaker i buljong vann. blir en veldig god og kalori fattig suppe. kan fryses og etes som snacs en tilfeldig kveld du bare har lyst på noe.

Skrevet

Takk for gode tips. Wok er noe jeg har "glemt" litt det siste året. Magen min er ikke så veldig glad i ris, men kan jo erstatte det med couscous eller som du sier, fullkornsris. Helt utrolig at jeg aldri har brukt det.. Kanskje magen blir mer fornøyd med det :)

Tofu vil jeg også prøve!

Flere som vil dele tips? Jeg trenger litt variasjon i hverdags-kostholdet mitt :)Blir veldig mye kald mat..

Jeg kan dele litt flere av mine:

Spiser ofte røkt makrell med potetsalat eller agurksalat, veldig godt!

Eller BARE en svær tallerken med hjemmelaget kålerabistappe. hehe!

Ellers går det veldig mye i kyllingsalat, begynner å gå litt lei det..

Skrevet

Nå om sommeren: grillet kjøtt med deilig salat eller fiskesuppe med masse fersk fisk og reker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...