AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Når er det dere trekker fra gardinene på soverommet? Det mest logiske for meg er å trekke dem fra etter at du har stått opp og kledd på meg og det har jeg alltid gjort. Men på alle filmer jeg ser omtrent, spesielt når det er foreldrene som vekker ungene, så trekker de fra gardine når de fortsatt ligger i senga. Trodde dette egentlig bare var et filmfenomen, men nå har jeg sovet over hos svigerforeldrene mine og vi blir vekt til frokost og da bare går mora hans inn og trekker fra gardinene, mens hun sier vi må stå opp for det er frokost. Og der går vinduet rett ut mot veien noe jeg synes er fryktelig ubehagelig.
UnderCover Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Oj da... Jeg trekker aldri fra gardinene på soverommet.. Jeg har mer enn nok med resten av gardinene i huset. Dessuten så står jeg opp uansett, og jeg er aldri der inne, så jeg tenker rett og slett ikke over det. Burde jeg trekke dem fra altså? 4
Gjest Maneater? Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Stå opp før hun kommer inn på rommet da. Vekkerklokke er en fin ting.
Gjest Swipper Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Jeg har tynne, gjennomsiktige gardiner på soverommet som alltid er åpne, med en persienne bak/under gardinene. Denne har jeg alltid igjen. Pleier å stå opp med en gang og er aldri på soverommet bortsett fra når jeg sover, så ser ikke helt poenget.
kaprifolen Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Trekker de selvsagt fra etter at jeg har dusjet og kledd på meg. Tror verken jeg eller han som har kontor på andre siden er keen på nakenshow hver dag... Men; hvor gammel er du? Hadde blitt grinete om svigermor eller noen andre valset inn og vekket oss i ferien! 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Når er det dere trekker fra gardinene på soverommet? Det mest logiske for meg er å trekke dem fra etter at du har stått opp og kledd på meg og det har jeg alltid gjort. Men på alle filmer jeg ser omtrent, spesielt når det er foreldrene som vekker ungene, så trekker de fra gardine når de fortsatt ligger i senga. Trodde dette egentlig bare var et filmfenomen, men nå har jeg sovet over hos svigerforeldrene mine og vi blir vekt til frokost og da bare går mora hans inn og trekker fra gardinene, mens hun sier vi må stå opp for det er frokost. Og der går vinduet rett ut mot veien noe jeg synes er fryktelig ubehagelig. Akkurat i dette tilfellet er vel det sære at mora til kjæresten kommer inn på soverommet der dere ligger og trekker fra gardinene, ikke når det gjøres. Når jeg og min mann er på besøk hos mine foreldre eller svigers, hender det at det bankes på døra og at min/hans mor/far gir en beskjed, spør om vi skal spise frokost med dem o.s.v, men om min mamma hadde valset inn og trukket fra gardinene helt sånn uten videre, tror jeg at jeg hadde blitt paff! Kan det være en gammel vane som henger igjen fra den gangen kjæresten din var liten og skulle på skolen? Eller er det fordi dere sover til langt ut på dagen, at hun synes det er "på tide" å stå opp? Hva sier kjæresten din til dette? 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 PS: gardiner bør trekkes fra innimellom/rullegardiner trekkes opp, pga at det gjerne dannes kondens/fukt i vinduskarmen om det alltid blir tett der pga gardiner/rullegardiner, og så er det deilig å lufte litt på soverommet etter en natts søvn så lufta blir fresh til det blir leggetid igjen 1
loffen Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Jeg synes svigermora di er frekk som bare går inn til dere mens dere ligger i senga! Og attpåtil trekker fra gardinene. Neste gang hadde jeg latet som om det var full pulings på gang bare for å sette henne på plass. Litt privatliv er fint liksom. 4
Rainbow Skrevet 2. august 2011 #9 Skrevet 2. august 2011 Jeg har alltid gardinene åpne, men en tett rullegardin nede. Den er nede hele døgnet, for sola står rett på her hele dagen. Hvis jeg trekker den opp blir det bakerovnvarme der. Trekker den opp om kvelden for å lufte. Er der bare når jeg sover uansett. Og når vi har sex, da, men da er det bedre å skru på lyset enn å få lys gjennom vinduene og ha en overhengende fare om at naboene kan se oss, hehe!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #10 Skrevet 2. august 2011 Her vi bor nå har vi stort sett alltid gardinene for. De er nokså tynne, så de slipper inn lys, i tillegg er rommet trangt og vinduet på "baksiden" av senga slik at det er kronglete å komme til. Bruker ikke rommet annet enn til å sove. Lufter stort sett hele året, og trekker fra gardinene av og til for å slippe inn litt ekstra lys - innbiller meg at det er "sunt" for rommet Der vi bodde tidligere pleide jeg å trekke fra gardinene hver dag etter at vi hadde stått opp. Det var rett og slett praktisk, og jeg måtte gå gjennom soverommet for å komme til hjemmekontoret mitt, så da var det greit at det ikke så ut som en hule. Om mamma eller svigermor hadde kommet inn på rommet - spesielt når samboer også er på besøk - ville jeg reagert...
Gjest Heloise Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Jeg trekker fra gardinene når jeg står opp, mer eller mindre mine naboer fra helvete er hjemme! De bruker meg som kino...
kaprifolen Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Et soverom som aldri får sollys i tillegg til god lufting, gir ypperlig grobunn for midd, sopp og andre uhumskheter! Just so you know! 4
Gjest Swipper Skrevet 2. august 2011 #13 Skrevet 2. august 2011 Et soverom som aldri får sollys i tillegg til god lufting, gir ypperlig grobunn for midd, sopp og andre uhumskheter! Just so you know! Bra jeg har tynne/gjennomsiktige gardiner og persienne da =) Samt at jeg må lufte før jeg sover! Alt for varmt nå om sommeren når solen skinner rett på soverommet! Klager på kulda, men når varmen kommer så er det jaggu gærent det og.
antibac Skrevet 3. august 2011 #14 Skrevet 3. august 2011 (endret) Jeg har svarte rullegardiner på rommet, tar de som regel aldri opp. Jeg er ikke så mye her inne for tiden da, men jeg liker å ha det mørkt når jeg er her inne. Hender jeg tar opp på det ene vinduet, for å få luft inn. Endret 3. august 2011 av antibac
antibac Skrevet 3. august 2011 #15 Skrevet 3. august 2011 Et soverom som aldri får sollys i tillegg til god lufting, gir ypperlig grobunn for midd, sopp og andre uhumskheter! Just so you know! Usj, det visste jeg ikke! Vet ihvertfall hvem som skal rulle opp rullegardinene i morgen!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2011 #16 Skrevet 3. august 2011 Aldri opp på soverommet. Vinduet er alltid oppe. Har tynne hvite gardiner og persienne. Kommer alikevel mer en nok sol og luft inn på rommet. Gidder bare ikke la naboen ovenfor meg se rett ned på senga mi.
Mayah Skrevet 3. august 2011 #17 Skrevet 3. august 2011 Syntes egentlig det hørtes mest ubehagelig ut at svigermoren din går helt inn på rommet hvor dere ligger...
Gjest Skrevet 3. august 2011 #18 Skrevet 3. august 2011 Åpner gardinene når jeg har stått opp,kledd meg og skal forlate soverommet
Gjest imli Skrevet 3. august 2011 #19 Skrevet 3. august 2011 Har alltid åpne gardiner, eg. Vakst opp på landet...
Gjest Eurodice Skrevet 4. august 2011 #20 Skrevet 4. august 2011 Jeg trekker fra gardinene på soverommet straks jeg har våknet, går naken ut av sengen og dytter vinduet helt opp. Jeg har det alltid på gløtt med sidesperre eller hva det kalles, forat ingen uvedkommende skal ta seg inn når jeg sover. Men kanskje denne sperren gir falsk trygghet .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå