Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Nabobarn og trampoline?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda det er nettopp det det er ;) fordi eier har ansvar for trampolinen, og selv om den er riktig satt sammen så har eier fortsatt ansvaret for den, og hvis noen skulle skade seg på den så kan eier bli holdt ansvarlig. (bare å Google det og se hva feks obos eller andre skriver om det),

• Liker 1
Skrevet

Her i nabolaget er det trampoliner i annehver hage. Men ugene går da aldri til noen og hopper med mindre de er sammen med de som bor der. Har heller aldri fått unger på døra som vil låne trampolinen her; den er kun til bruk for og sammen med de som bor her i huset.

Og om noen sniker seg inn i bakhagen vår når vi er bortresit, hopper og skader seg, javel så er jeg ansvarlig, men de skulle ha fått en bra langdryg kamp om de pengene..... Selv om jeg antagelig hadde tapt til slutt...

• Liker 1
Skrevet

Si "Beklager men du kan ikke hoppe, for jeg har ikke tid til å passe på. Det kan være farlig, og jeg vil ikke du skal skade deg i min hage."

...med mindre foreldrene da tropper opp for å se på at de små hopper i din hage, så har du alt på ditt tørre både ovenfor barn og evt fornærmede voksne.

Eller, dropp sikkerhetsnetting. Og si at de ikke kan hoppe på den uten sikkerhetsnetting, du føler ikke det er trygt for barn. Blir ungene sure, så får det bare være. Blir foreldrene sure, så får de kjøpe egen trampoline.

Du skal ikke være redd å skaffe noe morsomt i privat hage. Jeg har to nevøer som vokser opp i et nabolag med et svømmebasseng som de ser laaaangt etter, og har spurt om å få bruke men har fått beskjed om at det kun er for de som bor der og gjestene deres. De godtar det, selv om de har veldig lyst til å bade.

Eller rett og slett: "Nei, du får ikke være i min hage og leke deg."

Gjest gurimalla
Skrevet

Joda det er nettopp det det er ;) fordi eier har ansvar for trampolinen, og selv om den er riktig satt sammen så har eier fortsatt ansvaret for den, og hvis noen skulle skade seg på den så kan eier bli holdt ansvarlig. (bare å Google det og se hva feks obos eller andre skriver om det),

Og du kan kanskje sjekke den linken du la ut selv...

Erstatningsrettslig kan du ikke stilles til ansvar uten at det foreligger uaktsomhet. Hvis du har montert, vedlikeholdt og sikret trampolinen i henhold til anvisninger kan ikke du holdes ansvarlig dersom noen urettmessig bruker trampolinen på uforsvarlig vis.

Hvis du er hjemme og tillater bruk av trampolinen vil vurderingen være annerledes, for da har du også ansvar for at trampolinen brukes forsvarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...