Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt bestemor-aktig når jeg sier at jeg liker å løse kryssord :fnise: Menmen... tenkte jeg kunne opprette en tråd der kryssordløsere kan spørre hverandre om ord når de står fast i et kryssord (eller få noen hint av noen som har løst samme kryssordet :biggrin: )

Så spør i vei :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Elsker å løse kryssord selv :jepp:

Raser gjennom et kryssordblad på en dag, så jeg må spare litt på oppgavene så det ikke blir så lenge til neste gis ut :fnise:

Skrevet

Hihi :fnise: Jeg abonnerer på Våre Beste Kryssord, og har vunnet premie to ganger. Wohoo :danse:

Skrevet

okei, jeg står fast... trenger hjelp til disse ordene:

- balanseror (7 bostaver)

- dypest sett (8 bokstaver, nr 4 er n)

- blekksprutart (6 bokstaver)

- veltalenhet (6 bokstaver, nr 3 er L)

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Jeg liker også kryssord, og føler meg også litt bestemor-aktig der jeg sitter med Hjemmets Kryssordbilag eller noe på flyet eller stranden :fnise:

Imens vi snakker om fly så heter balanserorene der aileron iallefall, passer det?

Skal ikke banne på at det blir brukt på norsk da jeg har lest mest engelsk litteratur om fly, men jeg tror det.

Dypest sett er alltid egentlig.

Og blekksprut er alltid akkar, men det passet jo ikke her!

Veltalenhet.. hmm.. det må det jo være et kjent kryssord-ord for.

Men litt vanskelig å gi tips på ord uten å se selve kryssordet merker jeg =)

Edit: Kom over denne siden når jeg søkte på synonymer til veltalenhet http://kryssord.org/

Men finnes kanskje noen bedre?

Den foreslår iallefall eulali.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Imens vi snakker om fly så heter balanserorene der aileron iallefall, passer det?

Det passer foreløpig ihvertfall! Har ikke så mange ord enda, men det passer med de jeg allerede har :biggrin:

Tusen takk!!

Skrevet

Er kryssordfan jeg også, har nå 2 kryssordblad jeg veksler mellom (Våre beste kryssord og Allers kryss og tvers).

Nå vet ikke jeg om det strider med reglene, men jeg vil tipse om en nettside dere kan stikke innom om dere står fast. Xord2 er en ganske bra nettside, som har hjulpet meg mye. Håper jeg ikke tar bort poenget med tråden her :sjenert:

Skrevet

Den siden må jeg prøve ut :fnise: For å være helt ærlig så tar jeg som oftest i bruk pc-en når jeg står fast i et kryssord. Kryssordhjelper, ordbøker, leksikon, synonymer.no.... ja, hehe :sjarmor:

Skrevet

Jeg liker best å spørre noen, for selv om de ikke alltid vet svaret, så greier de ofte å sette meg på riktig spor. Dermed blir det litt mer hjernetrim enn jeg får hvis jeg leter opp svaret i kryssordbok eller lignende :)

Så tommelen opp for denne tråden!

Skrevet

Jeg liker best å spørre noen, for selv om de ikke alltid vet svaret, så greier de ofte å sette meg på riktig spor. Dermed blir det litt mer hjernetrim enn jeg får hvis jeg leter opp svaret i kryssordbok eller lignende :)

Så tommelen opp for denne tråden!

Det er sant! Det har skjedd meg også. Har stått helt fast i et kryssord, så har jeg spurt noen i familien om "hjelp", men siden de ikke løser kryssord, så vegrer de seg litt for det. Det ender med at jeg sitter og tenker og høyt, og hva skjer? Jo, ordene kommer ramlende inn i hodet på meg :danse:

Skrevet

Hihi :fnise: Jeg abonnerer på Våre Beste Kryssord, og har vunnet premie to ganger. Wohoo :danse:

Hva koster det å abonnere på Våre Beste Kryssord og hvor ofte kommer det?

Skrevet

Jeg og vil være med :hoppe:

Skrevet

Hva koster det å abonnere på Våre Beste Kryssord og hvor ofte kommer det?

Jeg har hatt det i litt over et år nå, og første året betalte jeg 200 kr, hvis jeg ikke tar helt feil. Dette var et tilbud, da. Vanligvis koster det 400 kr for et år, og det kommer ut ca 12-14 ganger i året. Synes det er det beste kryssordbladet jeg har prøvd meg på ihvertfall :fnise: Varierte og morsomme oppgaver

Skrevet

Jeg har hatt det i litt over et år nå, og første året betalte jeg 200 kr, hvis jeg ikke tar helt feil. Dette var et tilbud, da. Vanligvis koster det 400 kr for et år, og det kommer ut ca 12-14 ganger i året. Synes det er det beste kryssordbladet jeg har prøvd meg på ihvertfall :fnise: Varierte og morsomme oppgaver

Kult da! Kanskje jeg skulle abonnere :) Hvilke premier er det?

Skrevet

Masse rart! Smykker, bestikk, digitalkamera, radio, spill, tepper, penger, hageredskaper, stekepanner, klokker, bøker.... Ja, det var det jeg kom på i farta :briller:

Skrevet

Masse rart! Smykker, bestikk, digitalkamera, radio, spill, tepper, penger, hageredskaper, stekepanner, klokker, bøker.... Ja, det var det jeg kom på i farta :briller:

OK, men da abonnerer jeg på det, hvis man ikke kan kjøpe bladene i butikken? :gjeiper: Høres gøy ut siden jeg er en liten kryssord-nerd.

Skrevet

OK, men da abonnerer jeg på det, hvis man ikke kan kjøpe bladene i butikken? :gjeiper: Høres gøy ut siden jeg er en liten kryssord-nerd.

Joda du kan kjøpe dem i butikken! Koster 45 kr. Du sparer imidlertid litt på å abonnere, da, for det koster ikke noe ekstra å få bladene tilsendt i posten :)

Skrevet

Joda du kan kjøpe dem i butikken! Koster 45 kr. Du sparer imidlertid litt på å abonnere, da, for det koster ikke noe ekstra å få bladene tilsendt i posten :)

Oi, nå fikk jeg jo all info jeg trengte på en gang!! Tusen takk for svar :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Føler meg litt bestemor-aktig når jeg sier at jeg liker å løse kryssord :fnise: Menmen... tenkte jeg kunne opprette en tråd der kryssordløsere kan spørre hverandre om ord når de står fast i et kryssord (eller få noen hint av noen som har løst samme kryssordet :biggrin: )

Så spør i vei :biggrin:

Kryssord er morsomt og lærerikt. Det er viktig hjernetrim :). Jeg er veldig glad i å løse kryssord. Jeg lot være en periode i vinter, men fikk helt abstinenser.

• Liker 1
Skrevet

Hvis sant skal sies så løser jeg som oftest kryssordene med de fineste premiene først, når jeg sitter her med bladet mitt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...