Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting angående å barbere lårene...

er det normalt? Jeg har jo ikke svarte hår, men de er litt mørkere enn vanlig, noen av de er også lange og stikker ut :(

Burde jeg barbere lårene? er det fler som har samme problem som meg?

Hva er ulempen med å barbere de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må barbere lårene også. Det er mange små hår der i tillegg til de evt. lange mørke hårene, så i riktig(feil) lys så synes de veldig godt. Går du med kjole til knærne så er det selvfølgelig ikke nødvendig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hår på lårene og det har vi alle. De er lysere og tynnere enn de på leggene. Aldri om jeg vil barbere de. Da kommer de stikkende tilbake og du må barbere hele tiden. Blir litt hysterisk når man ikke kan ha litt hår noen steder utenom hodet.

• Liker 7
Skrevet

Jeg barberer lårene. Ser jo helt teit ut hvis man har glatte legger og hårete lår.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Nei da, man må absolutt ikke barbere lårene om man selv ikke syns det er nødvendig.

Endret av Consensio
  • Liker 6
Skrevet

Jeg epilerer både leggene og lårene, så er de glatte begge 2 :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hår på lårene og det har vi alle. De er lysere og tynnere enn de på leggene. Aldri om jeg vil barbere de. Da kommer de stikkende tilbake og du må barbere hele tiden. Blir litt hysterisk når man ikke kan ha litt hår noen steder utenom hodet.

Enig :)

Gjest Anuket
Skrevet

Jeg vokser lårene, eller vel bare fremsiden - der har jeg litt mørkere hår og litt lengre enn andre steder så de syns bedre. Så vokser de innimellom :) Syns voksing er bedre enn høvelen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg gror alt som det vil.

• Liker 2
Skrevet

Absolutt et must for meg å barbere lårene hvis jeg barberer leggene. Ser helt tragisk ut med glattbarberte legger og hårete lår, etter mitt syn! :)

• Liker 1
Skrevet

personlig ville jeg tatt hårene på lårene (haha setning) om det er mye og mørkt hår. Lyse hår /få hår ville jeg latt være.

Hva enn du synes er ok for deg

Skrevet

Jeg anbefaler deg å vurdere selv om du har behov for å fjerne hårene.

Dersom du begynner å barbere hårene vil de komme noe mørkere, og hardere ut igjen. Når det er sagt finnes det mange andre måter å fjerne hårene på, f.eks vokse eller epilere. Dette vil gjøre vondt i begynnelsen, men smerten vil gradvis bli mindre dersom du fortsetter med voksing/epilering. Ikke alle har bruk for å fjerne hårveksten på lårene ettersom den ofte er litt lysere, men hvis du føler deg bedre uten hår - fjern dem :jepp:

Personlig fjerner jeg dem en gang i blant, men hvis jeg har vært mye ute i solen blekner de, og blir mindre synlige. Da er det ikke like viktig å fjerne dem.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Dersom du begynner å barbere hårene vil de komme noe mørkere, og hardere ut igjen.

Hvorfor tror folk fortsatt dette?! :klo: Da skulle det jo ikke eksistert menn med lyst skjegg, feks.

Hårene vil kjennes litt stivere ut helt i begynnelsen, fordi de er skjært rett av. De blir IKKE mørkere, og IKKE hardere. Et hår er et hår, det aner ikke om det er barbert eller ikke.

Jeg bruker Veet sin spray-hårfjerning på lårene, fordi jeg ikke gidder å barbere dem.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har lyse hår på lårene men de fjernes i sommerhalvåret. Synes som mange andre her at det ser merkelig ut med barberte legger og hårete lår.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har veldig mørke og lange hår på lårene, så burde du nok fjerne det ja. Jeg gjør ikke det selv, men det er fordi jeg har veldig lite hår på lårene, og de er helt lyse, så det synes ikke. Jeg tenker ærlig talt ikke over det om folk har litt hår på lårene når de har glattbarberte ben. Det ser ikke teit ut før du har laaange, mørke hår, men jeg tviler på at du har det?

AnonymBruker
Skrevet

Dere som barberer lårene: barberer dere armene også?

• Liker 2
Skrevet

Dere som barberer lårene: barberer dere armene også?

Det samme har jeg lurt på. I såfall, er dette helt på trynet!! Har ei venninne som barberer seg på armene. Mmm, digg med stikkete armer :fnise:

Skrevet

Jeg pleide ikke å barbere lårene før, men har begynt å gjøre det nå. Ingen spesiell grunn til det egentlig, var bare et infall, og så likte jeg følelsen. Men har ingen problemer med å lå hårene der gro igjen.

Synes egentlig det er litt søtt med hår på lårene hos jenter. Er så typisk norsk :gjeiper:

Og Lulilelu: Nei, man ikke barbere lårene. Man ikke barbere noe som helst. Jeg blir irritert av slike holdninger som det der.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg barberer lårene, både foran og bak. :)

Ingen ulemper med det. Hårveksten der er uansett ikke like grov som de på leggene, så det stikker ikke like mye når de vokser ut. Det er ikke fint når man ser hårene stikker ut fra lårene i sollys eller i feil/riktig lys. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...