Gå til innhold

Rare ting bestemødre gjør

Anbefalte innlegg

Gjest Linnea 5
Skrevet

Vet ikke om jeg har postet dette innlegget i riktig kategori, men la gå.. :)

Jeg har hørt mange rare historier om hva bestemødrene til vennene mine gjør. Bestemoren min pleier å smaske meg med et stort kyss på øreflippen slik at spyttet hennes havner halvveis inni øret og litt spredt rundt øret. Dette skjer hver gang jeg sier hei og hade til henne. Hva gjør bestemoren/mormoren din som er rart eller irriterende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bestemoren til stesøsteren min, hun hadde alltid nugatti i en skål i fryseren, da hun fikk besøk tok hun skålen ut og lot den tine halvveis, da den var sånn myk-hard vannet hun den alltid ut med lunkent vann..... Deeet var nasty.

Edit: hun fryste ned skålen etter bruk igjen, og gjentok samme metode neste gang vi var innom.. mm!

Endret av sequin
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min bestemor hadde duk på alt. DVD-spiller, tv, kjøleskap...

• Liker 20
Gjest Linnea 5
Skrevet

Bestemoren til stesøsteren min, hun hadde alltid nugatti i en skål i fryseren, da hun fikk besøk tok hun skålen ut og lot den tine halvveis, da den var sånn myk-hard vannet hun den alltid ut med lunkent vann..... Deeet var nasty.

Edit: hun fryste ned skålen etter bruk igjen, og gjentok samme metode neste gang vi var innom.. mm!

hahahaha æsjæsj. Minner meg litt om en veldigveldig sur klut mormoren min pleide å legge frem når vi spiste pannekaker til frokost, slik at vi kunne tørke fingrene våres på den. Tror ikke denne kluten ble vasket ever. Skikkelig ekkelt fordi den luktet alltid pjuke!

Skrevet

Æsj... brukte hun det som pålegg, eller skulle dere spise det med skje?

Skrevet

Min bestemor tar body lotion i tomme/uttørkede maskaraer som jeg prøver og kaste, slik at de varer lengre :) (Til sitt eget bruk, jeg kjøper ny)

Gjest Linnea 5
Skrevet

Min bestemor tar body lotion i tomme/uttørkede maskaraer som jeg prøver og kaste, slik at de varer lengre :) (Til sitt eget bruk, jeg kjøper ny)

Hahahaha, da er det ikke maskara lenger da? Blir det samme som å smøre krem på øynene. sykt morsomt!

Skrevet

Æsj... brukte hun det som pålegg, eller skulle dere spise det med skje?

Jeg vet ikke hva hun ville vi skulle gjøre med det, ingen som rørte den skålen :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Min bestemor kastet aldri mat. Vi ryddet i matboden hennes for 10 år siden, og da kastet vi 1 liters glassflasker med cola. Aner ikke når de sluttet med glasscola på 1 litersflasker, men det er lenge siden det. Og vi kastet gelepulver som hadde gått ut på dato på 70-tallet..

Og hun sa konsekvent feil kjønn til hundene i familien. Hannhundene ble kalt "hun" og hunnhundene ble kalt "han". Alltid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg får litt dårlig samvttighet nå men. Bestemoren min kan stå å tørke opp kopper, for så å tørke seg ekstra godt rundt munnen, før hun fortsetter å tørke koppene!

Gjest odisi73
Skrevet

Bestemoren min luktet alltid fisk i og med hun jobbet på en fiskebutikk,men det luktet råtten fisk i hele huset.

Soverommene,stuen,kjøkken og over alt og vi ungene så aldrig at hun dusjet eller vasket seg.

Den lukta glemmer jeg aldrig.

Skrevet

Farmor var litt i overkant for ærlig. En gang hadde hun huket tak i en tilfeldig femten år gammel gutt på butikken og kommentert kvisene hans og insistert på å skrive ned navnet på en aloe vera-krem som hjalp. Tro det skal ha vært bra gøy å være den gutten. :sjenert:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hele familien skulle i bryllup i sommer, og mormor har nettopp lagt penger ned i en konvolutt før hun sier til meg "ja, jeg gir bare første gangen de gifter seg altså!" hun har veldig sterke meninger om sånt, som hun ikke er redd for å dele :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Bestemor koker undertøyet sitt.

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en effektiv metode for å få ungene til å ikke ville spise sjokoladepålegg :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg er veldig tynn, og søstra mi er mer normal størrelse.

Bestemor er veldig ærlig, og en dag sa hun at jeg var veldig tynn, men søstra mi var akuratt passe!

Har blitt sendt på fetekur et par ganger til bestemor siden jeg er så tynn xD

En gang alle vi 3 'ungene' kom på besøk til henne, spør hun om vi har vaska oss bak øra. Nei, det har vi ikke gjort... Da ble vi sendt inn på badet for å vaske oss bak øra xDD

Skrevet

Min bestemor klarer ikke for alt i verden å kaste mat. Og uansett hvor mange år hun har lagd mat til seg selv, så er det alltid en potet, en kjøttkake eller en brokkolikvast til overs. Dette legges så i en liten bolle og stilles til pynt på kjøkkenbordet. Tanken hennes er å spise det men jeg tror ikke det skjer så veldig ofte.

Når vi skulle på besøk til henne da jeg var liten pleide jeg å gjette for meg selv hva hun hadde hatt til middag den dagen, og så var det rett inn på kjøkkenet for å sjekke "fasiten" med en gang vi kom fram.

Jeg kommer alltid til å forbinde knusktørre poteter og brokkolilukt med bestemor. :hjerte:

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min farmor hadde alltid grønn konditorfarge i semulepuddingen sin. Smakte helt fortreffelig, men den gusjegrønne klumpen så ikke fristende ut.

Og så hadde hun dilla på salg. Så fort det var salg på noe ræl, så handlet hun. Endte opp med masse stygge lamper, garn i kilovis og grusomme nipsgreier, som aldri ble brukt. Var jo så billig jo...

• Liker 2
Skrevet

Bestemoren min la an på sønnen sin...

(Alzheimers osv)

Min andre bestemor har alltid hatt en katt som heter Sara, selv om det har vært ulike katter. Sikkert for at det skal være enklere å huske :P

• Liker 5
Skrevet

Bestemoren min sitter alltid i tlf. Selv når hun har besøk eller spiser.

Hun leser VG hver dag.

Er veldig inn på folk (kjæresten min er redd henne fordi hun spør om så mye rart).

Hun klarer ikke holde kjeft...

Faste kjøp er VG og kroneis med jordbær.

Hun er ærlig og blir ofte fornærmet.

Hun mater hunden med ALT fordi det en synd på den (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...