Mamma1 Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Hei, min far har en campingvogn til salgs og i den forbindelse så fikk han en mail fra en dame som heter Vanessa Blair. Hun spurte etter mer info, så vi sendte en mail tilbake der vi skrev at alt står i annonseteksten på finn.no, og om det var noe som ikke sto der hun lurte på. Her er svaret vi fikk: "Thanks for your message I'm interested in buying the caravan from you But , I will not be able to call you and inspect but i am much please with the description and I believe i can trust you with that.I would want you to know that i will be paying via PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Atlantic Sea presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment... Name Your PayPal e-Mail Address : Amount I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account. Have a nice day.I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. Thanks" Hva er dette? Kan faren min bli svindlet om han oppretter en paypal-konto og gir henne det hun spør etter i denne mailen? Det er snakk om en vogn som han skal ha ca 80 000 for, så jeg syns det er rart å kjøpe uten å ha sett den. Setter pris på raske svar:)
Gjest padawan Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 jeg synes det lukter svindel lang vei så jeg ville anbefalt faren din om å holde seg miiiiiilevis unna denne personen.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Det der er bare svindel.. De aller, aller fleste av engelsk språklig mail man får når man legger ut annonse på finn.no er bare svindel. Forhold deg til norske, evt. utenlandske som kommer for å se på den.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Det er i aller høyeste grad mulig å bli svindlet gjennom paypal. Faktisk så er det på mange felter en svindlerfavoritt grunnet ett regelverk som gjør det vanskelig å få refundert pengene ved krav. Bruk heller PayEx betalingsgaranti, og bruk den alltid ved internett kjøp
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Svindel. Fått den samme selv, sjekket det opp og det er 100% svindel.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Gidder du svare paa hvordan man kan bli svindlet ved paypal? Pengene blir jo overfört til din konto. Og om man venter noen dager etter pengeoverförsel, burde man vaere trygg, eller........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå