AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Hei. På tross av liten aktivitet på Karriere og utdanning gjør jeg et forsøk: Er det andre her som jobber som kantineansatt gjennom Manpower (evt. andre bemanningsbyråder)? I så tilfelle, hva er din timelønn? Jeg får 130kr/t. Har aldri stilt spørsmål ved lønnen eller ymtet på en lønnshøyning.. Men, nå begynner jeg å lure på om jeg burde kreve mer.. Har arbeidet sporadisk i flere år gjennom MP, får gode tilbakemeldinger ol. Spørsmålet blir; er det slik at MP automatisk gir deg det laveste timebeløpet og at man etterhvert burde/kan kreve høyere lønn? I så tilfelle, hva slags økning er realistisk..? Jeg er redd jeg har liten peiling på dette og har vært for naiv.. Stor takk for eventuelle svar!
Gjest WendyClear Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Jeg har jobbet en veldig kort periode i kantine gjennom MP. Fikk bare 120 i timen og var 18-19 år. Jeg hadde erfaring fra kantine (sesongvikar noen år) da jeg begynte å jobbe der, men i og med at jeg var så ung fikk jeg ikke høyere lønn. Gikk heller over til barnehage, da med samme lønn og enklere arbeidsoppgaver.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Jeg har jobbet i årevis i kortere og lengre oppdrag for Manpower - dog ikke i kantine. Men jeg tror heller ikke det er relevant for ditt spørsmål. Kort fortalt: For Manpower er du en vare. De tjener masse på deg når de selger deg til en dyr pris til kunden. Du er selv ansvarlig for å få din bit av kaken. De gir deg ikke bedre lønn hvis de kan slippe det. Et eksempel fra meg selv fra 2007: Jeg jobbet i ett kort oppdrag med sentralbord/ faktura og så i den forbindelse fakturaen fra Manpower hvor de fakturerte kunden over det dobbelte av min timelønn. Jeg ringte min konsulent hos MP og sa det ikke opplevdes kjekt at differansen mellom deres salgspris og min egen inntjening var så stor. Vips, opp 20 kr i timen fra samme dag. Et annet eksempel fra 2008: Jobbet med sentralbord/postsortering og kunden ville forlenge oppdraget. Jeg trivdes godt, men var lenge siden jeg hadde gått opp i lønn. Sa til MP at "jo takk, men bare hvis jeg går opp i lønn i neste periode". 20 minutter senere ringer konsulenten meg tilbake og sier at jeg går 25 kr opp i timen for neste periode. Husk at når du jobber som vikar, skal du være betalt for utryggheten i at du ikke alltid har oppdrag. Noe lavere enn 160 kr timen hadde jeg aldri jobbet for i kantine. Husk at det finnes mange bemanningsbyråer, og dersom du kan gå til konkurrenten betaler også Manpower godt for å holde på deg. Glemmer aldri da jeg satt i et oppdrag, jeg på 20 år, og damen ved siden av meg (samme jobb) på 43 år (med huslån og to tenåringer) ... Jeg fikk 140 i timen, hun fikk 102 !!! Da jeg ba henne kreve mer, sa hun at "vi får en lønnsvurdering hvert år". Anbefaler deg å be om mer lønn umiddelbart.
Gjest strykebrett Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Som AB over her sa: dersom du er godt likt av kundene, så er du også en verdifull ressurs for bemanningsbyrået. Ring til konsulenten din og si at du syns du er for dårlig betalt, det kan være en meget lønnsom telefonsamtale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå