Såpebobla Skrevet 24. november 2003 #21 Skrevet 24. november 2003 Står opp kl 0700. Sender et barn på skolen. Drar på jobb (litt forskjellig ettersom jeg jobber skift). Gjør husarbeide. Lager mat til diverse måltider, frokost, lunch, middag og kvelds. Ser TV. Legger meg.. ....ikke så utrolig spennende med andre ord, gjør det samme i helgene også, bortsett fra å sende et barn på skolen....
Gjest Zalomine Skrevet 24. november 2003 #22 Skrevet 24. november 2003 06:30 starter klokkeradioen. Vel, fredag (og dermed i dag, fordi jeg glemte at jeg hadde justert den) var det 06:45, men det betyr lite, jeg er ikke ute av senga før 10-5 på sju uansett. Tusler på badet og fryyyyyyyyser, får på meg klær, vel litt vann på kroppen først (ikke dusj da altså) og får i meg mat sånn ca klokka sju, og lager matpakke mens jeg spiser, de dagene jeg gidder lage matpakke (jeg har en pakke kenkkebrød, smør og bringebærsyltetøy på jobb, så det hender jeg spiser knekkebrød til lunsj) Somregel gjør jeg det da. Når jeg har spist (og tatt pillen min) tusler jeg på badet og pusser tenner, ornder hår og sminke. Deretter tusler jeg tilbake inn i senga, hvor jeg ligger til klokkeradioen viser 07:24. Der ligger jeg og snakker med min samboer, samt varmer meg på ham under dyna. Han står opp en eller annen gang etter at jeg har gått. Bussen tar jeg litt før halv åtte (den kommer aldri til samme tid hver dag, men det er vel ca 4 forskjellige busser som kommer da, å i løpet av tiden 07:25-07:30 kommer det alltids en. Jeg ankommer jobb 07:45-07:50. Hvordan dagen på jobb blir varierer litt fra dag til dag. Ofte spiser jeg et knekkebrød eller en yoghirt sånn rundt ti. Halv tolv er det lunsj (bortsett fra fredager da er det klokka tolv) også jobber jeg videre til 15:50-16:00. Da tar jeg bussen hjem Vel hjemme slår jeg på pc'n og sjekker posten. Deretter sjekker jeg litt på KG før jeg lager middag, og leser resten av KG-mailene (jeg får masser av mail fra Kg i løpet av en dag) mens jeg lager middag, eller mens jeg spiser den forran pc'n. Jeg forsøker å få unna litt klesvask, rydding etc i løpet av ettermiddagen. Noen dager (sånn ca 3 i uka) dusjer jeg også. Noen dager spiser jeg ikke middag når jeg kommer hjem, fordi min samboer kommer hjem bare sånn "halvsent", slik at vi kan ha middag i 7.8-tida, men andre dager kommer han ikke hjem før 9-10 på kvelden. Dette vet vi ikke på forhånd, men han gir meg beskjed i løpet av dagen. Vi utveksler mail mens jeg er på jobb hver dag. Er jeg heldig ser jeg ham altså i et par timer, ellers så kommer han hjem sent. Jeg legger meg en gang mellom 22 og 23, og våkner dørgende trøtt neste morgen. I helgene... ja da finnes det ikke noe fast mønster, vi har ikke vært hjemme begge to ei hel helg på over en måned, men neste helg....
Ra|cer Skrevet 25. november 2003 #23 Skrevet 25. november 2003 0630 står opp 0635 på badet 0645 kler på meg 0650 spiser og ser på tv 0700 slapper av å ser på tv 0722 går ned mot toget 0739 toget kommer 0800 skolen begynner 1430 skolen slutter 1500 trener elr koser meg med andre ting (sports club, de dagene d ikke er håndball.) 1700 spiser noe godt 1800 henger med venner elle kjæresten 1900 ser på tv 2000 ser på tv 2100 trener (håndball) Og prøver å legge med ved 22-23 tiden! =) Men får jo seff ti til litt kosemose med kjæresten. :D
Ra|cer Skrevet 25. november 2003 #24 Skrevet 25. november 2003 0630 står opp 0635 på badet 0645 kler på meg 0650 spiser og ser på tv 0700 slapper av å ser på tv 0722 går ned mot toget 0739 toget kommer 0800 skolen begynner 1430 skolen slutter 1500 trener elr koser meg med andre ting (sports club, de dagene d ikke er håndball.) 1700 spiser noe godt 1800 henger med venner elle kjæresten 1900 ser på tv 2000 ser på tv 2100 trener (håndball) Og prøver å legge med ved 22-23 tiden! =) Men får jo seff ti til litt kosemose med kjæresten. :D
Suzy Skrevet 25. november 2003 #25 Skrevet 25. november 2003 Kl 6:00 - står opp Kl 7:00 - kommer på jobb Kl 15:00 til 16:00 - går fra jobb Kl 15:30 - 16:30 - hjem med handleposer Kvelden - trening, tv, husarbeid, telefon....
Diva Skrevet 25. november 2003 #26 Skrevet 25. november 2003 Hm, dagene mine nå fortiden ja! Når jeg får en jobb, vil dagsplanen se litt annerledes ut... 05.50 Vekkerklokka ringer -> sambo står opp ( hører den ikke jeg... ) 06.10 Mobilalarmen min ringer -> jeg skrur den av og sover litt til 06.20 Den riger igjen og jeg krabber ut av senga.. Noe slukøret som vanlig... 06.35 Kysser min kjære farvel -> han drar på jobb Mater og vanner så pusefrøkna 06.40 Tar morgenstell / dusj og kler på meg og lager caffe latte før jeg setter meg ved pc`n. Der kan jeg nemlig sitte noen timer ( BOMBE! ) Blir gjerne at jeg 1 ) Sjekker mail 2 ) Sjekker www.varden.no og www.aetat.no og andre stillinger / jobber 3 ) Logger inn på KG ( må ha det,- bare mååå ha det ) 4 ) Sjekker andre faste poster for dagen og leser aviser mens jeg spiser frokost Sånn i 12.20 tida har jeg ofte satt meg ned og sett "Frasier" på tv2.... Men nå er det søren meg slutt på det og ( ALT morro tas av plakaten :o ) Neste post er Chicago Hope. En av mine yndlingsserier. Det er gamle episoder, men det er intet problem. Lenge siden jeg har sett dem.. Denne får jeg med meg hver dag.... I løpet av dagen pleier jeg ellers å : - Rydde i stua ( blir fort rotete pga mann og katt ) - Rense opp i kattekassa - Rydde kjøkkenet og sette inn / ta ut av oppvaskmaskinen - Ut å hente post og avis - Vaske tøy - Lage smykker / drive med hobbydill ( varierer jo fra dag til dag da.. ) 15.35 Sambo kommer hjem 16.00 Middag - TV-titting utover.... ( han vil ha med seg Simpsons etc. ) Drar gjerne og handler etc. etterpå. Vi sitter generelt mye på datamaskinene begge to. Jeg skriver gjerne en del søknader o.l. og snakker litt på msn. Ellers bruker vi mye tid sammen og tar gjerne en kjøretur om kveldene og tar masssse bilder :D Sambo er hobbyfotograf og vi har fanget opp mye fint... Tar oftest ting som de kommer ellers... :D ca 22.30 - 23.00 -> leggetid for begge. Sitter oppe noe utover av og til, men jeg synes det er mest kos å legge meg sammen med min kjære.... Også en fordel når jeg vanligvis står tidlig opp selv... Sånn ser det ut nå. En av oss har jobb. Vi har ingen barn. En katt.
Gjest Lady-M Skrevet 25. november 2003 #27 Skrevet 25. november 2003 Min hverdag: 05:45: Klokka ringer hvert femte minutt frem til kl... 06:05: Går i blinde på badet for å vaske og kle på meg. Skravler litt med kosete katter på badet... 06:15: Drikker protein-shake og lager 3 matpakker (til meg selv) 06:25: Sminke + hår + tannpuss 06:35: Løpe til bussen 06:45: Sover 40 min på bussen 07:25: Setter meg på T-banen (i svime...trøtt som en dupp) 07:45: Endelig på jobb. Må bruke litt tid på å bli meg selv.... Sliter meg gjennom dagen og spiser alle mine faste måltider. 15:45: Hjem (T-bane + buss igjen) 17:00: Hjemme!! 17:30: Middag 18:00: Cæsar 19:00: Trening 21:00: Proteiner og mat + tv. Innimellom tar jeg husarbeid.... 22:30: Leggetid I helgene har jeg ingen rutine på noe som helst, sover og spiser mye...
Gjest Starya Skrevet 25. november 2003 #28 Skrevet 25. november 2003 Klokka ringer 6.50, jeg karrer meg til bevissthet, og satser på å få ungen (og av og til meg selv) ut av døra klokka 8. Fra klokka 8 og utover er mitt hovedmål å holde meg våken. Noen ganger lykkes jeg, er jeg hjemme er sjansene store for at jeg ikke gjør det. Har skole og div forsøk på selvstudier innimellom. Sovner på sofaen utpå ettermiddagen. Legger meg rundt midnatt.
Gjest gjest1 Skrevet 25. november 2003 #29 Skrevet 25. november 2003 05:30 Jeg våkner og lurer på om jeg har forsovet meg, ser på klokka og sover videre 06:00 Klokka ringer 06:10 klokka ringer igjen 06:20 klokka ringer og jeg står opp, subber ut på badet 06:22 vann i ansikt og på kropp 06:32 Tørker ansikt og kropp 06:34 på med truse, bh, trøye, sokker og bukse, tusle ut på kjøkkenet for å sette på vannkokeren 06:36 tusle tilbake til badet for å få på mascaraen 06:40 tusle til kjøkken for å lage en kopp te og en brødskive 06:45 vekke Liten som slår av klokka si i søvne og sover videre 06:46 spise brødskive og drikke litt av teen, den er jo altfor varm! 06:50 stikke hodet inn til gutta, spørre om de har klokkene på ringing og si hadet 06:51 på med sko og jakke og ut 06:59 ankommer bussholdeplass 07:05 bussen kommer (forhåpentligvis) 07:45 ankommer jobb etter å ha vært innom posten og bakeren 07:50 setter på en kanne med kaffe og sorterer posten 08:02 husker på å koble på sentralbordet, dagen kan begynne 08:10 skifte backup tape i serveren 08:11 hente kaffe 10:30 gjøre klar lunsj for alle akademikerne våre og spise litt selv 13:00 -14:00 rydde vekk lunsjen og spise litt til 14:00 kjede meg og vente på at klokken skal bli gå-hjem, dersom ingen kommer med noe spesielt som må skrives eller lages av presentasjoner og sånne ting 15:59 rydder ut av oppvaskmaskinen, henter post som skal sendes, låser computerroom og går hjem 16:29 nå går bussen hjemover. sover en halv time på bussen 17:00ish fremme - 17:15 låser meg inn i entreen og resten varierer fra dag til dag. Kveldene har ingen faste agendaer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå