AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Jeg har kommet inn på medisinstudiet i Tromsø, men på grunn av at samskipnaden har greid å rote bort søknaden min er jeg for sent ute i kampen om studentboligene. Jeg har fått meg midlertidig tak over hodet, men jeg må selvfølgelig finne et sted å bo etterhvert. Er det noen som vet om det burde gå greit å finne et sted å bo når ting har roet seg etter skolestart? (Jeg er fra Oslo så jeg er totalt ukjent i Tromsø>)
Tears.of.the.Sun Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Tromsø har et veldig pressa boligmarked. Det er vanskelig å komme inn på boligmarkedet og det er dyrt å leie og kjøpe. Mange tror at det bør være mye lettere å få en plass å bo i Tromsø i forhold til Oslo, men der tror jeg at mange får seg en stor overraskelse. Jeg vil si at boligmarkedet i Tromsø er like vanskelig som i Oslo, kanskje litt verre noen ganger. Jeg foreslår at du sjekker ut alle annonsesider på nettet + Nordlys sine sider.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #3 Skrevet 1. august 2011 Elevheimen i strandveien er ikke en del av studentskipnaden, prøvd å søke der? http://www.studentheim.no/ De som studerer ved lærerhøyskolen får førsterett på hyblene, men man kan fint bo der når man studerer ved uni. Koster vel rundt 2100 pr mnd, for en hybel på 12 kvadrat, møblert. Deler bad og gang/skap med 1, og kjøkken med 4 ca. Helt greit. Privatmarkedet er dyrt, så der må du regne med å leie sammen med noen andre.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Hei, AB fra der oppe igjen. Glemte å si at du bør egentlig bare ringe lederen der og høre om det er noe ledig. Gratulerer med medisin btw, jeg skal og begynne der i år
Gjest shirleys-secret Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 (endret) Heiheei! Vi prøver å få fikset et bofellesskap i Tromsø. Vi er hittil to stk (jente på 19 og gutt på 19), men prøver å få totalt fire stk slik at leien blir kun 3750. Er er fint og moderne hus. Eneste er at det ligger i berg som er ca 1 mil unna ishavskatedralen. Tar ca 30 min med buss til UIT, og bussene går hver halvtime. Men jeg har bil da, så kan kjøre. Hvis du er interessert, så send en PM. Samme med andre som leser denne posten. Det er et kjempefint hus, så bare å ta kontakt;) Skal selv gå arkeologi, og gutten skal gå rettsvitenskap. Kjenner ikke hverandre fra før. Edit; ringte selv rundt i nesten en uke til ca 50 stk. Alle unntatt to var opptatt. De to som var ledige var en hybel på 12kvm der jeg måtte dele bad med en pensjonist. Var ikke noe komfyr eller plater. Kun mikro, vannkoker osv. Det andre tilbudet jeg fikk var et rom på 7 kvm der jeg skulle dele kjøkken og bad med en pensjonist samt en annen student. Vil si bofellesskap fristet betydelig mye mer. Endret 1. august 2011 av shirleys-secret
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Jeg har kommet inn på medisinstudiet i Tromsø, men på grunn av at samskipnaden har greid å rote bort søknaden min er jeg for sent ute i kampen om studentboligene. Jeg har fått meg midlertidig tak over hodet, men jeg må selvfølgelig finne et sted å bo etterhvert. Er det noen som vet om det burde gå greit å finne et sted å bo når ting har roet seg etter skolestart? (Jeg er fra Oslo så jeg er totalt ukjent i Tromsø>) Jeg vet at de får inn en og annen hybel som folk sier fra seg fordi de har kommet inn andre steder, funnet seg noe privat osv. Hvis du søkte for lenge siden, så blir du sikkert høyt prioritert til å få en slik hybel - hvis du søkte tidlig, da? Snakk med samskipnaden og vis dem kvitteringen du fikk da du søkte, så bør det ordne seg ganske kjapt! Har du først fått en hybel der, så er det bare 1 måneds oppsigelse og du kan velge å flytte privat eller til en annen studentbolig... 1
Gjest shirleys-secret Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Jeg vet at de får inn en og annen hybel som folk sier fra seg fordi de har kommet inn andre steder, funnet seg noe privat osv. Hvis du søkte for lenge siden, så blir du sikkert høyt prioritert til å få en slik hybel - hvis du søkte tidlig, da? Snakk med samskipnaden og vis dem kvitteringen du fikk da du søkte, så bør det ordne seg ganske kjapt! Har du først fått en hybel der, så er det bare 1 måneds oppsigelse og du kan velge å flytte privat eller til en annen studentbolig... Står ledighet 0 på alle nå. Hyblene som leies ut privat blir opptatt kun iløpet av noen timer.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Står ledighet 0 på alle nå. Det står det hele tiden. De oppgir (i følge en epost jeg fikk fra dem) ikke på internett hva de har ledig til enhver tid. De hyblene som de tilfeldigvis får inn nå blir jo med en gang tildelt til andre søkere, så de kommer jo uansett ikke så langt at de blir lagt ut som "ledig".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå