Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skal på ferie i Alanya i slutten av august, og sitter allerede med nerver pga dette... var i tyrkia for noen år siden, og da likte jeg meg ikke helt pga innpåslitne tyrkere som aldri ga seg! og nå sitter jeg i tillegg og er redd for terror, at tyrkere hater nordmenn og at jeg aldri kommer levende hjem fra ferie...

i tillegg fikk jeg sjokk i dag, for på facebook er jeg venn med en fra tyrkia som vi traff da vi var der. han har et bilde der av meg, venninna mi og han, og det har ligget der i noen år... så i dag at det just var kommentert av en annen tyrker hadde skrevet en setning hvorpå jeg googla det og kom fram til at han har skrevet "få de drept" :(

har de noe imot nordmenn egentlig? ble helt skjelven, og nå vurderer jeg bare å la være med å reise, og heller miste de pengene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du skal ta et par dype drag, og roe deg ned. Tyrkere generelt hater ikke nordmenn. Hvem reiser du med?

Skrevet

Jeg tror du skal ta et par dype drag, og roe deg ned. Tyrkere generelt hater ikke nordmenn. Hvem reiser du med?

vet jeg nok er litt overnervøs (kjent for det når det kommer til å reise)...

reiser sammen med samboeren, mora hans og forloveden hennes...

Skrevet

Alanya er en turistby hvor mange lever av turisme. De er vant med nordmenn og hater oss ikke. Da vi var der i fjor ble vi som nordmenn tatt veldig godt i mot og vi ble behandlet bra overalt. I butikker og på restauranten følte jeg nesten at det var en fordel å være norsk.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hvorfor reise tilbake til et sted der du ikke likte deg første gangen?

Gjest WendyClear
Skrevet

Noen jeg kjenner var på amerikansk krus i området i år. De skulle egentlig stoppe i Egypt, men ble heller satt av i Tyrkia da det var mye tryggere. De ville nok ikke satt av turistene sine i tyrkia dersom de mente dette var farlig for turistene (amerikanerne er jo gaanske nøye på sikkerheten).

Dessuten er jo Alanya en stor turistby som en over nevner, de lever av oss nordmenn som reiser dit.

Skrevet

Mitt inntrykk er at de i Alanya er veldig glad i Nordmenn. ;)

Var der i sommer og ble så godt tatt imot. Gleder meg til jeg skal tilbake i Oktober.

Skrevet

Mitt inntrykk er også at tyrkere liker nordmenn veldig godt, og i noen tilfeller nesten litt for godt slik at vi kan oppfatte dem som innpåslitne. Har vært i Tyrkia mange ganger og har aldri følt med redd der noen gang, så bare gled deg til å reise :) Har vært der to ganger tidligere i år, og håper også at jeg får reist ned i slutten av august eller i begynnelsen av september. Synes det er den fineste tiden der nede, så du bør absolutt legge fra deg nervene og glede deg til reisen :)

Skrevet

Jeg har vært tre ganger i Tyrkia og har alltid fått inntrykk av at de er hyggelige. At de kan virke innpåslitne har nok litt med at jeg har generelt inntrykk av at de er mer gjestfrie enn oss nordmenn. Selv om man bare skal titte får man både kaffe, te og kaker.

Det handler mye om innstilling. Man reiser bort for å ha det gøy, men man kan ikke forvente at det er som i Norge. Derimot synes jeg det at Tyrkia var mye mindre "masete" da jeg var der i fjor enn de to tidligere årene. Allikevel, tenk at de antagelig bare mener det godt, og de gjør det ikke fordi de hater oss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det er mange grunner til at jeg ikke vil tilbake til Tyrkia med det første, men sikkerheten er ikke en av dem...

De har også fått en ny lov som sier at de ikke har lov til å være for pågående og "aggressive" i forhold til handel.

Gjest Leonidene
Skrevet

Når eg var i Tyrkia for ca ein måned siden var det bare hyggelige folk der. Riktignok var enkelte altfor masete og innpåslitne, men det var hyggelig å stikke innom butikker å få servert både te og turkish delight mens vi kikka. De fleste virka svært begeistra når de fant ut vi var fra Norge, mange av de snakka norsk også. Trur ikkje du har så mye å bekymre deg for når du faktisk skal til ein typisk turist-by :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...