Gå til innhold

Canon EOS 550D

Anbefalte innlegg

Gjest lostlove
Skrevet (endret)

Har kjøpt meg ett Canon EOS 550D speilreflekskamera, hvor jeg fikk standardobjektet med..

Ettersom dette er en ny hobby, og jeg ikke har noe særlig kunnskap om kameraer og deres tilbehør, så trenger jeg litt hjelp til å velge ett tele objekt og en macro... Til en grei rimelig pris helst.......

Forstått det slik at dem beste objektene koster maaaaaange tusen, men dette har jeg rett og slett ikke råd til, og det er bare en liten hobby hvor jeg ønsker å ta bilder av mikroskopiske ting som insekter, bobbler i vannet etc.. og ett objekt hvor det er mulig og zoome inn over lengre avstander....

Hva anbefales? Er Sigma greit å velge fra, eller..?

Skulle hatt meg ett fotokurs ja..

Endret av lostlove
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sigma 70-300mm f4-5.6 dg macro, den har jeg hatt i maaange år. Den er jeg ekstremt glad i - den egner seg godt til å zoome inn over lange avstander, den er kjempebra (men jeg anbefaler stativ for skarpest mulig bilder) på makrobilder av blomster, insekter o.l., og jeg er også veldig glad i å bruke den til portrettbilder. Den har jeg med meg overalt, sammen med vidvinkelen. Tror ikke den koster så altfor mye heller.

Gjest Applestore
Skrevet

Det Sigma objektivet koster litt under 1000kr på japanphoto.no hvertfall. Har sett litt på det selv, og det gir overrasene skarpe bilder til prisen.

Skrevet (endret)

Har kjøpt meg ett Canon EOS 550D speilreflekskamera, hvor jeg fikk standardobjektet med..

Ettersom dette er en ny hobby, og jeg ikke har noe særlig kunnskap om kameraer og deres tilbehør, så trenger jeg litt hjelp til å velge ett tele objekt og en macro... Til en grei rimelig pris helst.......

Forstått det slik at dem beste objektene koster maaaaaange tusen, men dette har jeg rett og slett ikke råd til, og det er bare en liten hobby hvor jeg ønsker å ta bilder av mikroskopiske ting som insekter, bobbler i vannet etc.. og ett objekt hvor det er mulig og zoome inn over lengre avstander....

Hva anbefales? Er Sigma greit å velge fra, eller..?

Skulle hatt meg ett fotokurs ja..

Hvor mye hadde du sett for deg og bruke totalt, altså max pris?

For jeg ville mye heller kjøpt meg et Canon EF-S 55 - 250 IS objektiv brukt for ca 1300,-

og et eget Macro objektiv for best mulig resultat.

(hadde dette objektivet selv og det gir MYE bedre bilder en Sigma 70-300 som er nevnt over her, med trykk på MYE)

"macro" funksjonen som er i et zoom objektiv er ikke ekte macro og gir ikke så bra nærbilder.

Endret av AHVH
Gjest lostlove
Skrevet

Ja.. Kom over ett slik brukt ett på finn.no til 1300,-

Men å kjøpe ett totalt nytt var heller ikke så dyrt egentlig.. :)

Etter å ha lest rundt forbi og om Canon EF-S makrolinse - 60 mm ..så går jeg nokk for disse tror jeg..

Så får jeg det jeg er ute etter, til så og si rimeligst pris og grei kvalitet :jepp:

Skrevet

Canon 60mm Macro har fått masse skryt. og kjøper du den sammen med canon sin 55-250mm IS så kan jeg garantere deg at du blir fornøyd. Masse god optikk til en brukbar penge der. Lykke til.. pluttselig vil du ha enda bedre utstyr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...