Gå til innhold

Info om acendantene.

Summerprincess

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne legge ut litt informasjon om astrologi her jeg for de som er intresserte. Kan skrive litt om acendantene :)

Acendant i Væren: Din personlighet farges av værens spontanitet og frimodighet. Du oppleves som enkel og likefrem, intens og energisk. Det finns noe friskt og freidig over din personlighet. Denne acendanten gjør deg veldig impulsiv og viser at du reagerer fort og entusiastisk. Utholdenhet og tålmodighet er ikke din sterke side. Bakdelen med din iver og kampglød kan være at du handler først og tenker siden. Adendanten i Væren forteller at omgivelsene ser deg som uredd og selvstendig individ. Et friskt innslag i hverdagen. Du er en utadvendt og frihetselskende natur som stimuleres av omvekslende og spennende utfordringer. I mange stunder er du en pioner som elsker å gi deg i kast med nye prosjekter. Ikke sjelden overrasker du omgivelsene med dine gjerve tiltak. Du har behov for noe nytt og gir inntrykk av å være ambisiøs og energisk av natur som helst vil se raske resultater. Naturlige lederegenskaper hører som regel med i bildet, hvorfor du kan ha vanskeligheter med å trives i underordnet stilling. Pass på så du ikke blir for dominerende og kjører over andre med din iver og entusiasme. Handlingskraft og viljestyrke finnes i store mengder. Mest sannsynlig liker du å være fysisk aktiv. Du har gode forutsetninger for å nå fremgang i alle former for kreative prosjekter. Du er også flink til å inspirere og gi andre entusiasme. En ildsjel med hjertet på rette stedet.

Adendant i Tyren: Tyrens innflytelse over din personlighet gjør at du utstråler varme og velvilje, samtidig som du har en sta og besluttsom væremåte. Du er en anelse langsom i bevegelsene og det syns at du er vant til å få det som du vil. Du er definitivt ikke den som lar andre få gjøre som de vil med deg. Her finnes det en tendens til å være langsint og du uttaler deg alltid bestemt og subjektivt. Men samtidig finnes det noe reelt og pålitelig over din personlighet. Acendanten i Tyren gir vanligvis et rolig og stabilt inntrykk,men du kan ha problemer med å komme i gang med saker og ting. Du er en egensindig person med et stort behov for å få reagere på din egen måte. Du er intressert i materielle ting og skaper deg en bekvem og behagelig tilværelse. Du gir inntrykk av å være et nytelsesmenneske og som virkelig setter pris på livets goder, som kunst og musikk, god mat og drikke, dyr og natur, klær, luksus og skjønnhet i alle former. Du er sannelig estetisk lagd med sans for kvalitet, form og farger. Acendanten i Tyren pleier å gi en praktisk eller skapende legning og ikke sjelden en god sangstemme. Behov for sikkerhet og trygghet hører med i bildet samt mye av viljestyrke og besluttsomhet. Helst vil du at nødvendige forandringer skal planlegges langt i forveien og være vel gjennomtenkte. Med din ansvarsfølelse, omtenksomme legning er du flink til å hjelpe andre andre og utveksle sine ressurser. Du er lojal og velmenende og prøver alltid å se på de gode sidene til dine venner.

Acendant i Tvillingene: Med acendant i Tvillingene fremstår du som at du er glad i å snakke. Du er livlig av legning og kan virke som du er ubesluttsom og rastløs. Kreativitet og allsidig hører også med. Du trives mest sannsynlig med å holde på med flere ting samtidig. Ditt store behov for variasjon og omveksling kan resultere i at du ikke alltid rekker å fordype deg, men til gjengjeld dekker du mange ulike områder i livet. Du har ofte flere baller i luften samtidig og masse av ideer, men se opp for at ikke alle dine tanker og ideer blir luftslott. Her finnes nemlig en tendens til å miste de små praktiske nødvendighetene derfor kan du trenge hjelp til å gjøre dine ideer til virkelighet. Acendanten i Tvillingene viser at du med stor sansynlighet har god språkfølelse. Du har lett for å formulere deg og ta raske avgjørelser. Ditt behov for å få utveksle tanker og ideer med omgivelsene er stort og du gestikulerer sikkert mye når du snakker. Du liker veldig godt å holde på med dine hender. Denne acendanten resulterer i at du virker skarp og hurtigtenkende og det du sier høres for det meste ut som bra og overbevisende. Du er humoristisk og sjarmerende noe som bidrar til at andre syns du er trivelig å omgås med. Din livlige natur gjør at du kan virke en smule urolig og rastløs. Mennesker med acendant i Tvillingene er veldig kontaktsøkende og har som regel en stor bekjentskapskrets. Intellektuelle interesser og stor reiselyst hører med i bildet. Du er en aktiv og utadvendt person som gir et ungdommelig inntrykk.

Acendant i Krepsen: Din personlighet farges av Krepsens hjelpsomme og beskyttende legning. Du viser en moderlig innstilling og vil gjerne gi støtte og trygghet og ta hånd om andre. Du er veldig forståelsesfull og hjelpsom og har god innlevelsesevne . Denne acendanten gir et sympatisk inntrykk og omgivelsene opplever deg som vennlig, trygg og forståelsesfull. For å forsvare deg mot din store følsomhet og mottaglighet setter du opp et skjold mot omgivelsene. Du kan oppleves som litt blyg og reservert. Man kan si at du både utstråler ømhet og vekker ømhet hos andre. Kansje omverdenen opplever deg som barnet og forelderen i en og samme person. Din avventende og reserverte holdning bunner trolig i en usikkerhet rundt din egen verdi. Du er ytterst sårbar og kan ha problemer med å uttrykke dine følelser og behov på en fri og spontan måte. I stedet har du en tendens til å gå som katten rundt grøten og komme med små antydninger. Krepsen er et vanntegn, derfor er din intuisjon veldig sterk. Du er flink til å lese stemninger og følelser i omgivelsene.

Acendanten i Løven: Acendanten i Løvens tegn viser at du med stor sannsynlighet er et menneske som blir lagt merke til. Du har en staselig ogrettrygget holdning og gir inntrykk av å være en person som vet hva du vil. Du har sjarm og stilfølelse. Med acendant i Løvens tegn forventer du deg oppmerksomhet og respekt. Din viljestyrke og selvbevissthet gjør at du har en tendens til å styre og stelle med omgivelsene. Om du bruker din styrke og lederegenskaper på riktig måte kan du utrette mye her i livet. Acendant i Løven viser at du liker å gjøre et godt inntrykk og du har ingenting i mot å få ekstra oppmerksomhet i et selskap. Du er som oftest behersket og virker stolt og sikker, og mange opplever deg kansje som en smule forfengelig. Denne acendanten gir en følelse av at man skal kle seg pent og oppføre seg verdig og nobelt. Du har god smak og høye krav på kvalitet og komfort. Du kan være tiltrekkende og blir ofte et naturlig centrum uten at du behøver å anstrenge deg. Selv om du har et behov for å bli satt pris på , er personlig integritet viktig for deg. Når du føler at du vil være i fred, markerer du det tydelig. Du er bestemt og viljesterk men også generøs og godhjerted. Du trives i festlige lag.

Acendant i Jomfruen: Din ytre personlighet farges av Jomfruens forsiktige og tilbakeholdne legning. Du er ofte avventende og en smule reservert i den første kontakten med andre og mange opplever deg som blyg og ettertenksom. Du er tilbakeholden med dine følelser men opptrer alltid vennlig og korrekt. Acendanten i Jomfruen indikerer en sterk selvkontroll. Du er opptatt av å gjøre et godt inntrykk på omgivelsene, tenker alltid på hvordan du ser ut og oppfører deg. God stilfølelse og en estetisk legning er kjennetegnende. Helse og hygiene er viktig for deg, du pleier din kropp på ulike måter. Acendanten i Jomfruen peker på et behov for å planlegge og strukturere tilværelsen. Men hver oppmerksom på deg selv så du ikke står fast i skjemaer, rutiner og verdslige plikter. Du har høye krav til deg selv og til andre. Et stort behov for sikkerhet og trygghet gjør at du ikke utsetter deg for sjangser. Ansvarsfølelse og forsiktighet er kjennetegnende, likeså en grundig legning. Din organisering er god. Ditt utviklede sinn for detaljer gjør deg til en dyktig analytiker og du er finmonotorisk . Kansje liker du å arbeide med hendene dine. Du kommer best til din rett i praktiske sammenhenger. Du er hjelpsom.

Skrive mer i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Acendant i Vekten: Vektens sjarm og diplomati preger din personlighet. Du trives i sosiale sammenhenger og har ingen problemer med å knytte kontakter og komme overens med andre. Du er smidig og fleksibel og har lett for å samarbeide. Du har et stort behov for selskap og er myk og behagelig og ha med å gjøre. Med denne acendanten er skjønhetsplaneten Venus din horoskophersker, som blant annet gir inntrykk av et stort behov for bekreftelse. Å bli sett og likt er viktig for deg. Du er en smule forfengelig og opptatt av hvordan du ser ut og hvordan du oppfører deg. En estetisk legning og en utmerket følelse for form og farge har du også . Din streben etter å imøtekomme andre og forsøke å gjøre omgivelsene til lags, kan føre til at du får problemer med å si nei, som medfører at du kan love mer enn du klarer å holde. Du bør se opp for at ikke din velvillighet og samarbeidsvilje resulterer i at du blir påvirket og styrt av andre. Du kan ha problemer med å ta avgjørelser og bli sett på som uselvstendig. Selv om du kan bli sett på som ambivalent, er din måte til å se saker og ting fra ulike synsvinkler en stor fordel i mange sammenheng. Du er flink til å fremføre ting på en slik måte at ingen blir sint eller såret. Din sterke rettferdighetssans gjør deg til en medlare. Du unnviker bråk og krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende hvor godt det stemmer - alt, tror jeg! JEg er kreps, men har min accendant i jomfruen. Hvor henter du dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra en bok jeg har :) Skal skrive litt mer i morgen men siden Tex sikkert venter spent skal jeg skrive om skorpionen nå :)

Acendant i Skorpionen: Din personlighet farges av Skorpionens list og hemmelighetsfullhet. Du viser ikke mye av deg selv eller dine planer, og mange opplever deg som spennende. Du opptrer alltid med en viss selvkontroll og kan virke reservert og respektinngivende. Acendanten i Skorpionen gjør deg veldig følsom og lettsåret, derfor du reagerer sterkt på omgivelsene, selv om du ikke viser noe utad. Dine følelser sitter i lenge og du kan lett bli hevnlysten eller sjalu om du blir såret. På den andre siden glemmer du heller ikke en vennetjeneste. I møtet med andre mennesker kan du i begynnelsen bli mistenksom og på vakt. Du har sterk selvdisiplin og gjør ingen impulsive eller uoverlagte handlinger. Du reagerer ikke før du har alt under kontroll. Du er behersket, utholden og har viljestyrke. Denne acendanten gjør deg til en kjempende og uredd natur. Du vet hva du vil og gir ikke opp med en gang. Din intuisjon er sterk og du har en dragning til ting som er annerledes og spennende. Acendanten i Skorpionen vitner om sterke og lidenskapelige følelser som du forsøker og skjule og kontrollere. Du har en veldig god iaktagelsesevne og et skarpt og intenst blikk som ikke går fra noen uberørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig å lese. Jeg har ascendanten min i Væren, og er født i Skytten. Det jeg tidligere har lest om værascendant har jeg ikke funnet noen særlige holdepunkter i, og har ment at det må ha vært feil. Når jeg leser din beskrivelse nå, så kunne jeg like gjerne ha lest om meg selv, og også det jeg tidligere har lest om skytter. Skytter og værer må til en viss grad være ganske like da, det blir min konklusjon, og siden begge er ildtegn så er kanskje ikke det så rart. Takk for opplysningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det har jeg ogsaa. Stenbukk med skorpionascedant, venus i fiskene og maanen i skytten. Ikke rart livet er litt vanskelig av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...