Miki Skrevet 6. august 2011 #21 Skrevet 6. august 2011 Men, hvis kjæresten min frir til meg, og jeg får en ring (og han velger å ikke ha en), kan jeg da ha på to ringer på samme finger? Har sett det før, og jeg synes det var fint =)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #22 Skrevet 6. august 2011 Da jeg jobbet deltid i klokke/smykkebutikk var det mest vanlig at mannen kom inn og kjøpte enstens eller alliansering som han skulle fri med. Så kom de sammen inn senere og plukket ut ringer enten som kun gifteringer eller at de brukte ringene som forlovelsesringer først for senere å sende de inn til gravering og oppussing litt før de giftet seg. Det er ikke "vanlig" (men folk gjør jo som de vil for all del) at begge har forlovelsesringer for så å kjøpe et annet sett med gifteringer. Som regel har kun kvinnen forlovelsesring, og mannen har ingen ring (eller begge har forlovelsesringer som senere brukes som gifteringer).
Green Lady Skrevet 7. august 2011 #23 Skrevet 7. august 2011 Jeg har jobbet i gullsmed i fem år, og det er ca 50/50 hva folk gjør. Mange menn kommer innom og ser på diamantringer som de skal fri med. Da er det kun kvinnen som går med ring frem til bryllupsdagen. Andre spør etter forlovelsesringer, og de skal bruke ringer frem til bryllupet begge to. De aller fleste av dem, beholder samme ringer som gifteringer, jeg har aldri vært borte i mennesker som begge har forlovelsesringer og så skal kjøpe gifteringer, men de finnes helt garantert Den siste gruppen, er de enten de som har blitt fridd til, eller de som har blitt enige om å gifte seg, og kjøper ringene til bryllupet. Alle disse spør etter gifteringer.
Gjest Doh Skrevet 7. august 2011 #24 Skrevet 7. august 2011 Men, hvis kjæresten min frir til meg, og jeg får en ring (og han velger å ikke ha en), kan jeg da ha på to ringer på samme finger? Har sett det før, og jeg synes det var fint =) Søstra mi har det og det er kjempefint. Hun har alliansering på andre handa så hadde blitt mye på den hvis hun skulle flytta forlovelsesringen dit. Men de må jo passe sammen da
AnonymBruker Skrevet 12. august 2011 #25 Skrevet 12. august 2011 Jeg ville bare ha en ring og den skal på under vielsen. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle hatt både forlovelsesring og giftering.
Miki Skrevet 13. august 2011 #26 Skrevet 13. august 2011 På hvilken hånd skal ringene? Jeg blir så forvirra
Gjest Ninab Skrevet 13. august 2011 #27 Skrevet 13. august 2011 Vi skal ha en ring - og har valgt å ikke bruke forlovelsesringer men kjøpt litt dyrere ringer (for vårt budsjett) til gifteringer. De står klare - ubrukte - i skapet å venter på å bli tatt i bruk om 1 uke <3
Gjest Doh Skrevet 13. august 2011 #28 Skrevet 13. august 2011 På hvilken hånd skal ringene? Jeg blir så forvirra Forlovelsesringen skal på høyre hånd. Når dere gifter dere bytter du den over til venstre hånd og bruker gifteringen på høyre hånd
Shinigami Skrevet 13. august 2011 #29 Skrevet 13. august 2011 Bare jeg hadde forlovelsesring, med topas og små diamanter Nå har vi begge gifteringer som er både av gult og hvitt gull uten noen edelstener.
Gjest Heloise Skrevet 15. august 2011 #30 Skrevet 15. august 2011 Sikkert litt teit tanke/spørsmål, men hvorfor er det ofte slik at kun kvinner har forlovelsesringer? Er det liksom greit at hun ser "opptatt" ut mens han ser "fri og frank" ut? I don't get it...
Gjest Doh Skrevet 15. august 2011 #31 Skrevet 15. august 2011 Sikkert litt teit tanke/spørsmål, men hvorfor er det ofte slik at kun kvinner har forlovelsesringer? Er det liksom greit at hun ser "opptatt" ut mens han ser "fri og frank" ut? I don't get it... Jeg har lært at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar Samboeren min har ikke forlovelsesring fordi han skal ha en helt enkel giftering i hvitt gull. Skulle han hatt forlovelsesring hadde den blitt helt lik. Og så er det litt dumt hvis han bruker gifteringen som forlovelsesring når ikke jeg gjør det. Finnes sikkert hundre andre grunner også
Tillie Skrevet 15. august 2011 #32 Skrevet 15. august 2011 Forlovelsesringen skal på høyre hånd. Når dere gifter dere bytter du den over til venstre hånd og bruker gifteringen på høyre hånd Dette er det som er vanlig i Norge. I mange andre land er gifteringen på venstre hånd (nærmest hjerte), og det har vi også valgt. Når det gjelder forlovelsesring/giftering, virker det som om det er like mange varianter som folk er forskjellige. Jeg fikk en enstens-diamantring til forlovelsesring, også skal vi begge ha helt enkle gullringer når vi gifter oss. Jeg skal ha mine ringer på forskjellige hender, men har sett mange som setter dem på samme finger. Dette kommer også an på hvordan forlovelsesringen er laget (om stenen sitter høyt eller lavt).
Tillie Skrevet 15. august 2011 #33 Skrevet 15. august 2011 Sikkert litt teit tanke/spørsmål, men hvorfor er det ofte slik at kun kvinner har forlovelsesringer? Er det liksom greit at hun ser "opptatt" ut mens han ser "fri og frank" ut? I don't get it... Ifølge et par gifte menn jeg kjenner, får de mer oppmerksomhet med gifteringen på enn om de har glemt den en dag...
cogito Skrevet 15. august 2011 #34 Skrevet 15. august 2011 Me hadde begge forlovingsringar, som me også ville bruke som gifteringar. Litt før bryllupet leverte me inn ringane til gravering og pussing. Me hadde på oss ringane som vanleg under vigselen, og altså ingen ringpåsetting.
Arkana Skrevet 15. august 2011 #35 Skrevet 15. august 2011 Sikkert litt teit tanke/spørsmål, men hvorfor er det ofte slik at kun kvinner har forlovelsesringer? Er det liksom greit at hun ser "opptatt" ut mens han ser "fri og frank" ut? I don't get it... Jeg tror svaret er så enkelt som at de fleste menn ikke liker å gå med ringer og synes det holder med én (gifteringen).
Gjest Heloise Skrevet 15. august 2011 #36 Skrevet 15. august 2011 Jeg og kjæresten går med matchende ringer men vi er ikke forlovet. Nå går han med 2, lurer på hvordan det blir når vi forlover/gifter oss Jeg ville nok foretrukket å bruke samme ringer til begge deler så han slipper nok å gå med 4!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå