AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Diskuterte nettopp dette med noen, og fant ut at jeg virkelig ikke har peiling. Er det vanlig å bruke forlovelsesringen også som giftering? Jeg har hatt inntrykk av dette, men ser her på KG at enkelte også kjøper egne ringer til bryllupet. Eller er det kanskje det som er vanligst, og at jeg bare ikke har fått det med meg? Og hva er i tilfellet egentlig forskjellen, utseendemessig, på forlovelses- og giftering? Og hvis man bruker samme ring - tar man den bare av seg på bryllupsdagen og så på igjen under vielsen da? *helt blank*
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Jeg har ikke så god peiling selv, men har fått inntrykk av at de som har begge deler (som jeg tror er vanligst), har en "flottere" forlovelsesring enn giftering. Type enstensdiamantring, eller allianse. Gifteringen skal gjerne være enklere fordi den skal brukes hver dag resten av livet.
FruN Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 (endret) Jeg har vært mest vant med "dobbel bruk" av ringene. Altså ringene har blitt brukt til både forlovelse og ekteskap. Så det er det vi har bestemt oss for. Vi la derfor litt ekstra i ringene våre, og designet de selv. Vi skal levere ringene for en liten shining og inngravering før vielsen, så ta de på igjen ved vielsen. Da er de som nye igjen Endret 31. juli 2011 av høstbryllup
Anglofil Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Det er nok veldig forskjellig. Vi har forlovelsesringer i hvitt gull og gifteringene er i gult gull. Mvh Yvonne
Gjest Heloise Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Jeg har funnet "drømmeringene" hvis jeg skal forlove meg og gifte meg, og da ville jeg valgt å bruke de samme ringene til begge deler Vil ikke ha både forlovelsesring OG giftering, holder med en for meg. 1
DysterPytten Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Dere som bruker ringene til begge deler, hvordan gjør derer det? Tar dere dem av og setter dem på igjen, hopper over ringpåsettelsen, eller?
Niennas Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Jeg tror at det å ha forskjellig ring til forlovelse og giftering er veldig amerikansk, men vi begynner jo å få flere amerikanske tradisjoner rundt norske bryllup, så det er kanskje en tradisjon som har kommet for å bli? Vi hadde samme ringer til både forlovelse og ekteskap, og vi hoppet rett og slett over ringpåsettelsen i kirken, det ble så dumt å gi en ring til mannen min når han hadde brukt den i over et år allerede.
Frøken Smilla Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Jeg tror det er relativt vanlig at de som bruker ett sett ringer har dem på som forlovelsesringer, men tar dem av noen uker før vielsen, og får gravert inn dato da (og følgelig går uten ringene i noen uker). Dermed kan de sette dem på "på ordentlig" under vielsen igjen
Frk. Belle Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Jeg fikk en alliansering som forlovelsesring og så kjøpte vi gifteringer i hvitt gull som vi satte på i kirka Slik har flere av vennen mine også gjort det, men min søstr hadde ikke forlovelsesring (bare gifteringer som ble satt på i kirka)..
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 TS her! Takk for svar! Så det var som jeg frykta: en herlig smørje og totalt kaos. Det er vekl en fin ting det - da kan man gjøre akkurat som man vil Kom på: de som bruker forlovelsesringene om igjen: er det ikke vanlig å bytte hånd? Altså at man har ringen på én hånd når man er forlovet, og den andre når men er gift?
Arkana Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Vi valgte å ha samme ring som forlovelsesring og giftering. Jeg syntes det var unødvendig med to, forlovelsesringer er jo "overflødig" straks man er gift, og jeg er heller ikke typen som går med ørten ringer på forskjellige fingre, så det holder lenge med den ene. Vi hoppet over ringpåsettelsen i vielsen, det var ikke viktig for oss.
FruN Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 Kom på: de som bruker forlovelsesringene om igjen: er det ikke vanlig å bytte hånd? Altså at man har ringen på én hånd når man er forlovet, og den andre når men er gift? Samme hand
Gjest Doh Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Jeg har forlovelsesring og skal ha ny giftering. Men samboeren min har ikke forlovelsesring, han ville bare ha giftering. Så jeg har en enstensring som forlovelsesring og gifteringen har flere små diamanter rundt(som ikke står opp). Har forresten forlovelsesringen på høyre hånd men kommer til å flytte den over til venstre og ha gifteringen på høyre hånd. Søstra mi har de på samme finger siden hun har alliansering på venstre ringfinger. Så det er nok som du sier, man kan gjøre akkurat som man vil(men gifteringen skal på høyre hånd)
My_Lady Skrevet 1. august 2011 #14 Skrevet 1. august 2011 Jeg har edelstensring som forlovelsering, når vi gifter oss kommer jeg til å sette den inn i noe ala http://www.kay.com/webapp/wcs/stores/servlet/product1|10101|10001|-1|40738700|15051|15051.15058.17115 Min forlovede har ikke ring, men får når vi gifter oss. Veldig amerikansk, men så er forlovede min amerikansk.
Frøken Smilla Skrevet 1. august 2011 #15 Skrevet 1. august 2011 Samme hand Samme hånd, ja. I Norge "betyr" visst giftering på venstre hånd at man er enke/enkemann (mens i de fleste andre land i verden har de gifteringen på venstre).
Betty84 Skrevet 1. august 2011 #16 Skrevet 1. august 2011 Vi har brukt dem samme ringene. Når vi forlovet oss graverte vi kun navnene inn Navn <3 Navn , og før vi giftet oss leverte vi dem inn til polering og gravering av datoen.. Også har vi alltid hatt ringene på høyre hånd
Pebbles Skrevet 1. august 2011 #17 Skrevet 1. august 2011 Vi bruker samme ringene. Ringene har nå vært inne til inngravering av bryllupsdato og fikk i samme slengen en liten oppussing. Vi har gått uten ring den siste måneden, og ringene står i esken klar til bruk. Hadde egentlig ikke tenkt å ha ringpåsettelse i kirken, men nå blir det det. Vi tar på oss ringene når vi drar til fotografen, tar de av etter fotograf, for så å ta de på i kirken
Mischa Skrevet 1. august 2011 #19 Skrevet 1. august 2011 Jeg har også fått inntrykk av at begge variantene er ca like vanlige, men det virker som det blir mer og mer vanlig å ha en egen forlovelsesring og kjøpe nye gifteringer når den tid kommer. I min vennegjeng har alle enstengsring i hvitt gull og de fleste velger vanlige enkle gullringer som gifteringer når de gifter seg. Man får nesten bare velge hva man vil, etter hva man har råd til, hvilken stil man har og hva man ønsker
bobbi Skrevet 6. august 2011 #20 Skrevet 6. august 2011 Vi skal bruke forlovelseringene som gifteringer også. Synes min forlovede brukte såpass mye penger på de, at det ville være litt synd om de ikke skulle brukes like my e mer. Vi velger heller å få de pusset litt opp, og gravert til bryllupsdagen, slik at det blir en ring overrekkelse alkevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå