Gjest gjest Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Jeg skal reise på tur med en person som har lus. Den personen har tatt en lusekur, men jeg er redd for at noen lus skal ha overlevd, slik at jeg kan få det. Vi kommer til å være mye sammen og sitte ved siden av hverandre på tog og buss og sånn. Hvor stor sjangse er det for at jeg kan få lus da?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Har hun tatt kur så smitter det ikke lenger
ViC* Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Lus kan krype fra hode til hode hvis dere sitter tett sammen, de kan smitte fra klær og f.eks puter +++.
Fanta Exotic Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Da jeg var barn skulle man alltid ta to kurer? Først en, og så en ekstra 1 eller 2 uker senere (husker ikke helt) Husker en i klassen tok alltid bare èn, så vi ble ikke kvitt luseproblemet før hun også tok to ganger.. Så ja, veldig smittsomt. Vi fikk brev med hjem om at vi ikke fikk gå på skolen hvis vi hadde lus
Gjest TS Skrevet 31. juli 2011 #5 Skrevet 31. juli 2011 TS her. Hun skal ta sin andre kur før vi reiser på tur nå. Tror dere jeg fortsatt kan bli smittet av lus da?
The Kitten Skrevet 31. juli 2011 #6 Skrevet 31. juli 2011 (endret) Lus lever av å suge blod fra hodebunnen. Det er ikke farlig å sitte ved siden av en som har lus, så lenge hodene ikke kommer borti hverandre. Lus kan ikke hoppe, og de kravler ikke fra en annen person sitt hode til ditt bare fordi dere sitter sammen. Endret 31. juli 2011 av The Kitten
SmallTalk Skrevet 31. juli 2011 #7 Skrevet 31. juli 2011 TS her. Hun skal ta sin andre kur før vi reiser på tur nå. Tror dere jeg fortsatt kan bli smittet av lus da? Lite trolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå