Gå til innhold

Når du er "fysen" på noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har du som oftest lyst på da? Og hva ender du opp med å spise?

Jeg pleier å ha skikkelig lyst på original-chips eller sørlandschips, men ender ofte opp med en sjokoladebit eller ost og kjeks, noen ganger også bare ost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå er det Pringles salt & Helnøtt.... vel, når jeg tenker meg om så har jeg stort sett alltid lyst på Helnøtt *sukk* hehe.... :ler:

Skrevet

Fysen på noe? Nytt uttrykk, her på Sørlandet bruker vi "figen på noe" eller "håga på noe", moromt. Jeg har en umettelig appetitt på sjokolade. Må minst ha en hver dag, og for øyeblikket er Crispo favoritten.

Skrevet

Forekommet at jeg lager meg bruchetta med ristet loff, hvitløk, oppkuttet tomat og fetaost i olje..

Skrevet

Her heter det "schnavvelsjuk..."

Alt av sjokolade stiller sulten, det beste er mørk Toblerone. Mmmmm...

Skrevet

Klase eller cherrytomater med good olivenolje, fersk parmesan og basilikumblader...mmmm!

Skrevet

Jeg kan ha lyst på sjokolade, men ende opp med alt mulig.

Nå nettopp falt valget på - i mangel av sjokolade og potetgull - en skive hjembakt brød med solbærsyltetøy og en med kaviar.

Men hjalp det? Nei - jeg er mett, men har enda lyst på sjokolade, som jeg ikke har i hus. Grr...

Skrevet

Har alltid lyst på sjokolade og kake.

Ender opp med kakao eller kaffe :(

Skrevet
Fysen på noe? Nytt uttrykk' date=' her på Sørlandet bruker vi "figen på noe" eller "håga på noe", moromt.[/quote']

Hvor på sørlandet bor du? Jeg er fra sørlandet og har aldri hørt de utrykkene..

Gjest Brunhilde
Skrevet
Fysen på noe? Nytt uttrykk' date=' her på Sørlandet bruker vi "figen på noe" eller "håga på noe", moromt. Jeg har en umettelig appetitt på sjokolade. Må minst ha en hver dag, og for øyeblikket er Crispo favoritten.[/quote']

MERKELIG! JEG ER FØDT OG OPPVOKST PÅ SØRLANDET OG HAR ALDRI HØRT NOEN AV DE TO UTTRYKKENE... Er Miss Marple en svindler? På sørlandet "kjesker" man, nemlig! Og Brunhilde kjesker på...mannfolk

Gjest Anonymous
Skrevet

sikkert sør(ves)tlandet?... ..Stavanger, Haugesund..den veien.

Før var jeg fysen..men med årene har jeg blitt mer og mer kjesken etter å ha tilbrakt snart 20 av dem sør i landet.

Skrevet

Jeg for min del kaller det spiselysten, er ord jeg egentlig ikke har hørt noen andre bruke....

Det er nemlig ikke så farlig hva jeg spiser bare det er noe...

Da kan jeg spise knekkebrød med Jarlsberg, melkesjokolade, yoghurt, potetgull, salat, sukkertøy....

Hva som helst bare det er til å putte i munnen.

Skrevet

Ja det hender at jeg får lyst på noe godt av å til , men prøver å la være men hvist det er noe så må det være noe salt eller lingnene .

Skrevet

Er stort sett alltid fysen på sjokolade... :roll:

Ender stort sett opp med enten nøtter eller en kopp maskin-kakao. (som jeg innbiller meg er myyyye bedre, da det er skrekkelig stor andel vann i det greiene der!!! ) :lol:

Skrevet
Sjokoladepudding med vaniljesaus

*nam* ... nå ble jeg fysen

Skrevet

Jeg pleier å bli fysen sjokoladekjeks, men da bare stapper jeg innpå med svisker til det går over.

Skrevet

Ostepop!! Det er min store, store svakhet! Klarer ikke en helg uten ostepop. Da får jeg alvorlige abstinenser...

Heldigvis liker ikke tricky-mannen det, så da får jeg hele posen alene....:Hehe:

Gjest GreenSky
Skrevet
Fysen på noe? Nytt uttrykk' date=' her på Sørlandet bruker vi "figen på noe" eller "håga på noe", moromt. Jeg har en umettelig appetitt på sjokolade. Må minst ha en hver dag, og for øyeblikket er Crispo favoritten.[/quote']

Hæ, det heter da "fysen på noe" på sørlandsdialekt...? Har ikke hørt de uttrykkene du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...