Surriball Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Heisann! Jeg har nettopp fått meg en smartphone, og det er min første av denne typen telefon. Jeg har i den forbindelse byttet til abonnementet Tele2 Fastpris, som gir meg bl.a. 500 MB i måneden. Jeg kjøpte telefonen min på mpx.no, og jeg tror den er svensk av default. Den hadde svensk språk da jeg skrudde den på første gangen, men jeg endra det fort til norsk. Når jeg går inn på Marked (Android), står alle prisene på svensk, selv om jeg har norsk abonnement og betaler i norske kroner. Når jeg har kjøpt en app står det noe sånt som "denne koster 12,63 SEK, du betaler 9,65 NOK" (noe sånt, tilfeldige tall). Så den registrerer jo at jeg har norsk abonnement. Men jeg har ennå ikke helt skjønt forskjellen på mobilt nettverk og roaming. Først skrudde jeg av roamingen, men da klarte ikke telefonen å koble seg opp mot det mobile nettverket og laste forsiden av vg eller google eller noe som helst! Den var bare koblet mot internett når jeg brukte wifi. Derfor skrudde jeg på roaming, og telefonen advarte meg om at det kom til å bli dyrt. Kun når det er skrudd på får jeg til å bruke internett uten å være tilkoblet wifi. Så da er spørsmålet: kommer dette til å bli dyrt for meg? Registrerer tele2 at jeg bare bruker de megabytene jeg faktisk har betalt for i abonnementet, eller går det på noe annet siden jeg har aktivert roaming på telefonen? Det er jo ganske kjipt å ikke få brukt telefonen og internett på den ordentlig, wifi har jeg jo allerede på en gammel ipod jeg hadde fra før...
Henkie Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Du har 500MB i mnd i abonnementet ditt. Det er ganske mye surfing (uten wifi) Jeg vet ikke åssen det er på den telefonen, men på feksi iPhone kan du følge med på "bruk" under instillinger. Altså kan du da se hvor fort du bruker opp de inkluderte 500mb i abonnementet ditt. Jeg har også 500mb inkl. Surfer ganske mye uten wifi, og bruker aldri opp de 500mb, men det er vanskelig å uttale seg på vegne av andre - altså ditt bruk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå