AnonymBruker Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Hei, Jeg er en musikalsk jente som er godt over gjennomsnittet god på gitar. Jeg skryter ikke av det, men det er jo hobbyen min, så det er naturlig å fortelle om den. Spesielt da den tar en god del av tiden min. Siden jeg har denne hobbyen, og er musikalsk, oppsøker jeg musikalske miljøer. Jeg kan ikke tenke meg engang å prøve meg på noen som ikke har musikken i seg. For det funker ikke for meg. (Så ikke terp på den takk:) ) Men det er noen rare ting som jeg har sett igjen gang på gang.. Så gutter; Hvorfor vil ikke dere unne en jente godt, som er god på et mannsdomminert instrument? Enten krymper manndommen, eller så hever dere over det, og er BARE opptatt av deres spilling. Dere vil ikke høre engang. Bare mine gode gamle guttevenner har skrytt, og spilt sammen med meg og tatt meg med. Hva skjer?
Gjest Thefainter Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 (endret) Min erfaring, som en litt-under-middels-OK-gitarist-på-hobby-basis , er at de fleste gutter/menn som spiller gitar godt ikke har så gode sosiale antenner. De er generelt ikke hyggelige å snakke med og oppfører seg arrogant og ser spydig på alle som er eller kan bli bedre enn dem selv. Edit: jeg vet altså ikke hvorfor så mange er sånn Endret 31. juli 2011 av Thefainter 1
Gjest MorAase Skrevet 31. juli 2011 #3 Skrevet 31. juli 2011 Du er for ung rett og slett. Du mangler bredde nok i livet ditt til å se umusikalske menn som ikke føler seg truet av ditt ene talent.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Du er for ung rett og slett. Du mangler bredde nok i livet ditt til å se umusikalske menn som ikke føler seg truet av ditt ene talent. Da mangler du bredde nok i livet ditt til å skjønne at ikke alle har sansen for alt og alle Jeg lurer på om det finnest musikalske menn som ikke kan føle seg truet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Min erfaring, som en litt-under-middels-OK-gitarist-på-hobby-basis , er at de fleste gutter/menn som spiller gitar godt ikke har så gode sosiale antenner. De er generelt ikke hyggelige å snakke med og oppfører seg arrogant og ser spydig på alle som er eller kan bli bedre enn dem selv. Edit: jeg vet altså ikke hvorfor så mange er sånn Det fenomenet der florer ja, men det er satt på spissen. Been there, done that! Man finner ikke de verste utenfor døra
Gjest Katten. Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Da mangler du bredde nok i livet ditt til å skjønne at ikke alle har sansen for alt og alle Jeg lurer på om det finnest musikalske menn som ikke kan føle seg truet. Ja. Men du liker dem kanskje ikke, akkurat som du ikke liker umusikalske menn.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Ja. Men du liker dem kanskje ikke, akkurat som du ikke liker umusikalske menn. Utdyp? Skjønner kanskje hva du sikter til. Jeg setter ikke folk i "bås". Bare akkurat på det der, fordi det er uhyre viktig for MEG, og jeg orker ikke å bruke tid på noe som altid skjærer seg. Mange damer/menn som er umusikalske vil ha vanskeligheter for å skjønne dette. 1
Gjest MorAase Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Da mangler du bredde nok i livet ditt til å skjønne at ikke alle har sansen for alt og alle Jeg lurer på om det finnest musikalske menn som ikke kan føle seg truet. Da mangler du bredde nok i livet ditt til å forstå at ditt (urimelige) kriterie gjør det nesten umulig for deg å finne en livsledsager. Kanskje gi opp den biten av livet med en gang? Så kan du heller bruke tid å krefter på å utvikle musikken din. Sikkert det beste for alle.
Gjest Kim Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Er det bare meg, eller er trådstarter litt høy på seg selv? Jeg har da ikke problemer med kvinner som er dyktige musikere - tvert imot jeg heier på gode talenter, kjønn er i så henseendet helt meningsløst.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 Er det bare meg, eller er trådstarter litt høy på seg selv? Jeg har da ikke problemer med kvinner som er dyktige musikere - tvert imot jeg heier på gode talenter, kjønn er i så henseendet helt meningsløst. Ja, det kan lett tolkest slik. Men jeg snakker for "alle" som er i samme problem. Da er du et godt eksempel på noen som ikke føler seg truet Det virker bare som det er få av dem.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Da mangler du bredde nok i livet ditt til å forstå at ditt (urimelige) kriterie gjør det nesten umulig for deg å finne en livsledsager. Kanskje gi opp den biten av livet med en gang? Så kan du heller bruke tid å krefter på å utvikle musikken din. Sikkert det beste for alle. Det er ikke et urimelig kriterie for meg (, og mange andre musikere). Umulig er det nok ikke. Å lete etter en mann som ikke vil føle seg truet trenger da ikke vere noe å gi opp på. Tid og krefter på å utvikle musikken min gjør jeg uansett.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #12 Skrevet 1. august 2011 Da mangler du bredde nok i livet ditt til å forstå at ditt (urimelige) kriterie gjør det nesten umulig for deg å finne en livsledsager. Kanskje gi opp den biten av livet med en gang? Så kan du heller bruke tid å krefter på å utvikle musikken din. Sikkert det beste for alle. Kan du forklare dette nærmere?
Gjest Katten. Skrevet 1. august 2011 #13 Skrevet 1. august 2011 Utdyp? Skjønner kanskje hva du sikter til. Jeg setter ikke folk i "bås". Bare akkurat på det der, fordi det er uhyre viktig for MEG, og jeg orker ikke å bruke tid på noe som altid skjærer seg. Mange damer/menn som er umusikalske vil ha vanskeligheter for å skjønne dette. Poenget mitt er at man har som regel et tiltrekningsmønster. Du tiltrekkes kanskje ikke av de som ville vært perfekt for deg. Da du omtaler gutter som en homogen gruppe, insinuerer det at du nettopp tiltrekkes av en spesifikk gruppe gutter: musikalske, en del egenskaper som du finner attraktiv og muligens et ustabilt ego/usikker på seg selv. En kan ikke styre underbevisstheten sin. Selvskadelig tiltrekningsmønster er ikke ukjent. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #14 Skrevet 1. august 2011 Poenget mitt er at man har som regel et tiltrekningsmønster. Du tiltrekkes kanskje ikke av de som ville vært perfekt for deg. Da du omtaler gutter som en homogen gruppe, insinuerer det at du nettopp tiltrekkes av en spesifikk gruppe gutter: musikalske, en del egenskaper som du finner attraktiv og muligens et ustabilt ego/usikker på seg selv. En kan ikke styre underbevisstheten sin. Selvskadelig tiltrekningsmønster er ikke ukjent. Interessant Du ga meg noe å tygge på der. Men nei, jeg vil ikke at han skal vere usikker på seg selv. Jeg går helder ikke bevist mot usikre gutter. (Tvert imot) Vil finne han som er sikker på sin musikalitet(og seg selv), og kan dermed ikke føle seg truet uansett hvor langt jeg hadde kommet i musikken for å sette det på spissen.
Gjest Katten. Skrevet 1. august 2011 #15 Skrevet 1. august 2011 Interessant Du ga meg noe å tygge på der. Men nei, jeg vil ikke at han skal vere usikker på seg selv. Jeg går helder ikke bevist mot usikre gutter. (Tvert imot) Vil finne han som er sikker på sin musikalitet(og seg selv), og kan dermed ikke føle seg truet uansett hvor langt jeg hadde kommet i musikken for å sette det på spissen. Mange av de som framstår som mest selvsikker, er blant de som er mest usikker.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #16 Skrevet 1. august 2011 kan noen forklare koffor menn liksom har det problemet med manndommen? er mann selv og kunne ikke ha brydd meg mindre om min manndom eller mangel på det. ligger 0 logikk bak å bry seg om det.
alfredas Skrevet 1. august 2011 #17 Skrevet 1. august 2011 TS, du behøver vel ikke tråden for å forsvare at du liker musikalske menn (og ikke umusikalske?) Det er ditt valg, og bør ikke forsvares...du står jo ikke til rette for noen på det punktet. Du oppfatter at menn ser på deg og din kompetanse som en trussel. Kan det ha noe å gjøre med hvordan du entrer "scenen"? Kanskje, om du er mer rolig og stille om hvor flink du er, og ikke ivrer etter å slå gutta som i en konkurranse, vil de respektere en som er flink. Du går vel ikke inn for trassig å bevise hvor flink du er? Da kan både menn og kvinner bli litt slitne.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #18 Skrevet 1. august 2011 TS, du behøver vel ikke tråden for å forsvare at du liker musikalske menn (og ikke umusikalske?) Det er ditt valg, og bør ikke forsvares...du står jo ikke til rette for noen på det punktet. Du oppfatter at menn ser på deg og din kompetanse som en trussel. Kan det ha noe å gjøre med hvordan du entrer "scenen"? Kanskje, om du er mer rolig og stille om hvor flink du er, og ikke ivrer etter å slå gutta som i en konkurranse, vil de respektere en som er flink. Du går vel ikke inn for trassig å bevise hvor flink du er? Da kan både menn og kvinner bli litt slitne. Mange mener dette også er et helt urimelig krav. Men det mener jeg ikke. De fleste oppsøker steder man vil passe inn, med tanke på miljø. Ja, jeg er ganske stille om det, og ikke høy på pæra(som det kan virke i innlegget). Snakker litt for flere kanskje. Men før eller senere er det naturlig at den andre parten får/vil høre. Det tar jo opp store deler av dagene mine. Men skjønner godt hva du mener! Den er jeg påpasselig på 1
Gjest "gjest" Skrevet 2. august 2011 #19 Skrevet 2. august 2011 Vel, hvis man driver og skryter over hvor dyktig man er på gitar i tide og utide, så mister vel kanskje alle interessen etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #20 Skrevet 2. august 2011 Vel, hvis man driver og skryter over hvor dyktig man er på gitar i tide og utide, så mister vel kanskje alle interessen etterhvert. Hvem har sakt at man skryter? Det er ikke poenget her. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå