LuriAnnie Skrevet 31. juli 2011 #1 Skrevet 31. juli 2011 Nå haster det med å komme seg inn i ny leilighet... Men jeg, som alenemor, måtte ha hjelp ang deposotum, fra NAV. Har fått meg leilighet, det eneste som mangler er denne garantien. Noen som vet hvor lang tid sånn ca det tar?
Gjest Consensio Skrevet 31. juli 2011 #2 Skrevet 31. juli 2011 Jeg søkte om det en gang, og det tok vel ikke særlig lengre enn noen få dager. Dersom det haster, så kan du jo ringe saksbehandleren din og si at det haster så du ikke mister leiligheten.
LuriAnnie Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2011 Ok, tusen takk for svar! X'en kom to uker tidligere enn avtalt og tok med seg hvitevarene (vi har solgt huset)... litt kjipt å gå uten kjøleskap/fryser/komfyr når jeg egentlig har en leilighet som venter på meg...
*Mocca* Skrevet 31. juli 2011 #4 Skrevet 31. juli 2011 Altså depositumsgarantien gir deg ingen penger hvis du trodde det? Siden du håper det gikk greit fordi det var kjipt uten hvitevarer og slikt. Det er bare en skriftlig garanti fra NAV om at dersom det er skader ved utflytting/manglende husleie, så dekkes det av nav inntill depositumets størrelse.
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Om ikke det er et depositumslån da, men det skal jo uansett gå til depositumet, ikke hvitevarer.
Rosalie Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Om ikke det er et depositumslån da, men det skal jo uansett gå til depositumet, ikke hvitevarer. Ho seier jo i førsteinnlegget at ho ventar på å få godkjend depositumsgarantien, så då er det nok ingen pengar i mellom.
Gjest Emo Fisk Skrevet 1. august 2011 #7 Skrevet 1. august 2011 Alle søknader gjennom NAV sosial har tre uker behandlingstid max. Du kan selvsagt forklare at det haster, men det gjør det for de aller, aller fleste som leverer inn en søknad, og det går ikke alltid å få sin søknad satt fremst i køen. Det kommer helt an på arbeidsmengden til den enkelte saksbehandleren som skal ta saken din.
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Ho seier jo i førsteinnlegget at ho ventar på å få godkjend depositumsgarantien, så då er det nok ingen pengar i mellom. Jo, det vet jeg, men det hender at folk tar feil også. At de skriver garanti, når det egentlig er lån.
Rosalie Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Jo, det vet jeg, men det hender at folk tar feil også. At de skriver garanti, når det egentlig er lån. Ja, det er sant. Men det særs sjeldent NAV gir depositumslån.
Gjest Consensio Skrevet 1. august 2011 #10 Skrevet 1. august 2011 Ja, det er sant. Men det særs sjeldent NAV gir depositumslån. Er det? Når jeg trengte det så fikk jeg spörsmål om jeg ville ha garanti eller lån. Jeg kunne få det jeg valgte
Gjest Emo Fisk Skrevet 1. august 2011 #11 Skrevet 1. august 2011 Er det? Når jeg trengte det så fikk jeg spörsmål om jeg ville ha garanti eller lån. Jeg kunne få det jeg valgte Jeg vet ikke når du gikk, men når jeg jobbet på NAV (2008-2009) så skulle det ikke tilbys lån til depositum. Men dette varierer fra kommune til kommune, siden det er få statlige føringer for driften. De fleste opererer ganske sterkt med garanti.
Go'jenten Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Sosialtjenesten i Bergen opererer også med garantier i hovedsak. Ytterst sjeldent at det gies penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå