Gå til innhold

Gjester i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har så saktens begynt å tenke på bryllup (selv om jeg ikke er forlovet heelt enda :fnise: ), og jeg lurer egentlig bare på hva som er "vanlig" antall gjester. Iallfall blant dere her på den store kvinneguiden. :) Jeg har regnet ut at vi kommer til å ha 40 gjester +- til middag, og siden vi begge har små familier, og ikke særlig stor vennegjeng, så ser det ikke ut til at det kommer til å falle oss naturlig å ha særlig fler til festen heller.

Er det noen av dere som enten har hatt, eller har vært i, et så lite bryllup selv? Jeg synes det hørtes så fryktelig stusselig ut ... :plystre:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere som har så "lite" bryllup. Det er ikke antall gjester som gjør bryllupet bra eller dårlig. Husk også at jo flere gjester du har, jo dyrere blir bryllupet. Du må regne minst 1000kr pr person, og da er ikke bar regnet med. Jeg ville ikke bekymret meg for om bryllupet ble for lite eller stusselig.

Skrevet

jeg syns overhodet ikke det høres stusselig ut med 40 + gjester :) tvert imot høres det veldig koselig og intimt ut!

Vi skal selv ikke ha noe stort bryllup. vi blir 29 stk i bryllupet, og hadde alle vi inviterte svart ja hadde vi blitt nesten 40 stykker.

Det hadde ikke vært noe problem for oss å invitere til 70 gjester, men vi følte ikke at det var riktig for oss. Vi vil ikke ha bryllup for familie og venner sin del, men for vår del. så vi bestemte oss for å invitere de vi virkelig ønsket at skulle være til stede på dagen vår, og som betyr mye for oss :) og jeg er veldig sikker på at dagen vår kommer til å bli perfekt! jeg får jo tross alt mannen i mitt liv :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 15 gjester i mitt bryllup. Det var passelig for oss.

Skrevet

Vi var 50 til bords (48 gjester da, med andre ord), og jeg synes det var en perfekt størrelse på festen! :)

Skrevet

Jeg synes ikke det er et lite bryllup egentlig, men så er vi 39 stykker inkludert oss selv. Vi inviterte 49 og 10 har altså takket nei. Gleder meg, og det er synd selvsagt at folk har takket nei, men på den andre siden blir det mindre kostbart for oss. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Eg syns dette høres ut som ein perfekt størrelse. Skulle gjerne hatt eit bryllaup på den størrelsen sjølv, men med veldig stor slekt (nær) og vennegjeng passerer vi 100 stk.

Skrevet

Hvis alle kommer blir vi 52(hadde egentlig tenkt å be 3 til men det er ikke plass i lokalet). Syns det er mer enn nok jeg. Er jo litt hyggelig å ha mulighet til å få snakket med alle i løpet av kvelden også. Så syns ikke det høres lite ut med rundt 40 :)

PS: Bra å se at det ikke bare er meg som tenkte og planla litt før jeg ble forlovet :)

Skrevet

Vi skal invitere ca 50 gjester, og i min vennekrets er det et relativt lite bryllup. Jeg tror det kan bli fint, og så lenge vi blir over 30 stykker så tror jeg det blir hyggelig! :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde 63 gjester i vårt bryllup. Lokalet rommet ikke flere. Det var en miks av familie og venner, da det var de vi ville ha med på feiringen.

Lykke til med forberedelsene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...