Gå til innhold

Verdensrommet - bare jeg som blir uvel?

Nuttery

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som blir uvel av å tenke på verdensrommet? Altså, verdensrommet er jo uendelig, men det må jo stoppe et sted, men noe må jo være bak den stoppen også? Blir så kvalm av å tenke på det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Jeg blir og det:D

Hater å titte opp på stjernene på natten for jeg blir helt surrete i hue av all uendeligheten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også uvel av astronomi, blir helt satt ut av ubegripelige tall og beregninger som ligger utenfor hva jeg klarer å ta inn og forstå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Jeg for min del bruker verdensrommet til å finne ro. Jeg kan sitte ute en iskald vinternatt å se på stjernene. Helst et sted uten mye lys forurensning fra byen etc.

Det er mektig å tenke på at det du ser er evigheten, bokstavelig talt. Det er rart.

Jeg fundere mye over hva det er jeg ser, om hvilke muligheter det er for at det er noen andre der som kanskje ikke er så ulike oss.

Jeg blir selvfølgelig forvirret av alt som skal være der ute, men samtidig så er det en positiv forvirring uten begrensninger i sine egne tanker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Tenk hvis tyngdekraften plutselig opphørte en dag?

Alt på jorden ville miste fotfeste og seile ut i intetheten. :sukk:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som blir uvel av å tenke på verdensrommet? Altså, verdensrommet er jo uendelig, men det må jo stoppe et sted, men noe må jo være bak den stoppen også? Blir så kvalm av å tenke på det :sjenert:

Se følgende linker for tidligere diskusjoner omkring dette temaet:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=476909&view=findpost&p=7888746

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=406917&view=findpost&p=6788645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglefot

Nei det er du ikke alene om. Jeg blir litt sånn nnnnnnngggghh når jeg tenker på at det er uendelig.

Og typen synes slike ting er utrolig fascinerende og jeg sitter der og blir helt :bond:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,du må ikke skremme meg sånn :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat tyngdekraften bekymrer jeg meg ikke for, den vil eksistere så lenge det finnes materie ;)

Men kan bli lettere svimmel av å tenke på universets størrelse ja... Det er en utrolig fascinerende tanke, men før eller siden blir man nødt til å legge den fra seg, iallfall for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at det var andre enn meg med den tanken der!

Hva ligger bak uendeligheten? Det må jo stoppe en gang. Det kan jo ikke bare fortsette og fortsette? Så kommer det store sp.målet igjen. Hva ligger bak..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Evigheten" er ikke så enorm som vi tror. De som laget dette scenariet, gjorde en god jobb da de laget kulissene og vi arme mennesker, tror på det på ramme alvor.

Bak evigheten (som egentlig bare er ytterveggen i det runde dukkehuset som vi lever i) sitter Gudene og leker seg med marionettetrådene sine, klasker seg på låret og knegger høyt av hva de kan få oss til å gjøre og tro på.

Tyngdekraften er også et av deres leketøy og den kan de ta bort like fort som de ga oss den, ergo er det fritt fall ut i gudenes verden. Den som lever får se, eller ikke.

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes kun en universell sannhet:

"Det er ikke størrelsen det kommer an på, men bruken."

:opplyser:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå kjøpt aksjer i Magnet-tøfler AS, og skal bli politisk engasjert, og jobbe for et forbud mot hallingkast og fugledansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kami sa: Finnes kun en universell sannhet:

"Det er ikke størrelsen det kommer an på, men bruken."

---

Det er det de vil at vi skal tro, men om jeg f.eks. trenger en skikkelig dusj for å bli ren, holder det ikke å bakse med en blomstersprayflaske. Størrelsen betyr noe, noen ganger. :jepp:

Endret av Margareth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Syns bare det er ekstremt fascinerende og vakkert eg. Tenk på alt det fantastiske som fins her på vår lille planet i vårt lille solsystem og på alt som kan skjule seg der ute?

Hvor små og ubetydelige vi er...

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er det de vil at vi skal tro, men om jeg f.eks. trenger en skikkelig dusj for å bli ren, holder det ikke å bakse med en blomstersprayflaske. Størrelsen betyr noe, noen ganger. :jepp:

Du får blomstersprayflasker i flere størrelser... :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...på alt som kan skjule seg der ute? Hvor små og ubetydelige vi er...

Har du tenkt på at om vi ikke er alene, er det muligens også ubegripelig mye horror som kan ligge å vente på oss der ute? Aliens er ikke nødvendivis kjempesøte, supersnille ET`er som vil oss vel. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kjenner til noe av det som evt. er "der ute".

Du får blomstersprayflasker i flere størrelser... :opplyser:

Hehe...ja, og det finnes jo børstende vaskeautomater for biler også...jeg glemte det i farten. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...